Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-انجمن روزنامه‌نگاران آسیایی ضمن تبریک به «بونگ جون هو» به سبب درخشش تاریخی در جوایز اسکار، این اتفاق را گامی مهم و رو به جلو برای سینمای آسیا دانست.

کمدی سیاه و اجتماعی «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» کارگردان اهل کشور کره جنوبی هفته گذشته و در جریان نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار اتفاق بی‌سابقه‌ای را رقم زد و توانست به عنوان اولین فیلم غیرانگلیسی زبان جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم همچنین جوایز اسکار بهترین کارگردانی، فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اصلی را نیز کسب کرد تا سالی تاریخی برای سینمای کره جنوبی و درخشان برای سینمای آسیا را رقم بخورد.

در پیامی که انجمن روزنامه نگاران آسیایی به مناسبت این موفقیت بزرگ سینمای آسیا منتشر کرده‌، آمده است: در یک روز باشکوه برای آسیا، فیلم‌های آسیایی رو به جلو حرکت کردند و روح بدیع خلاقیت، عزم و پیروزی را در این قاره فراتر از مظاهر سختی‌ها و بدبینی‌ها نمایان کردند. انجمن روزنامه نگاران آسیا (AJA) این موفقیت بزرگ را به «بونگ جون هو» و تیم بااستعداد بازیگران این فیلم که به شکل فوق العاده‌ای کارگردانی شده بود و همچنین به شکل خاص به سینمای کره جنوبی و به شکل عام به سینمای آسیا تبریک می‌گوید. فیلم‌های آسیایی از آن چنان طرح داستان و ریزداستان‌های الهام بخش و تاثیرگذاری بهره‌مند شده‌اند که نگرش به آسیا به عنوان قاره‌ای اساسا ایستا رنگ باخته و کشورهایی آسیایی حالا به سبب پویایی سیاسی، اقتصادی، جنسیتی، طبقاتی و مذهبی مورد تمجید قرار می‌گیرند. (AJA) همچنان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که باورهای غالب خود درباره آسیا را تغییر دهد و با روایت‌های گوناگون درباره آسیا آشنا شود و از این طریق به شناخت به مراتب بیشتری نسبت به فرهنگ و هنر آسیا دست یابد. این گونه نگرش‌ها جهان را قادر می‌سازد تا چیزهای بیشتری درباره جوامع در حال تحول آسیایی فراگیرند و ظرفیت‌هایی را برای تعامل مثبت با فرهنگ، هنر و تمدن آسیایی ایجاد کنند.

انجمن روزنامه نگاران آسیایی (AJA) سال گذشته جایزه بهترین فیلمساز سال را به به سبب بازنویسی تاریخ سینمای کره جنوبی و آسیا به «بونگ جون هو» تقدیم کرده بود.

تراژدی- کمدی «اَنگل» که روایتگر داستان دو خانواده فقیر و ثروتمند و اتفاقات ناگواری است که برای آنها روی می‌دهد، سال گذشته به عنوان اولین فیلم از سینمای کره جنوبی توانست نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را دریافت کند و در ادامه نیز موفق به کسب ۵۵ جایزه از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمانیه و .. شده است.

ایسنا

برچسب ها: اسکار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسکار سینمای کره جنوبی بهترین فیلم سینمای آسیا برای سینمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»