Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان در واکنش به شکست شوروی سابق در افغانستان تاکید کرد: امارت اسلامی تعهد می‌کند که این بار افغانستان را از اشغال و شر آمریکا نجات دهد. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان در واکنش به سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اظهارداشت که مردم مجاهد افغانستان در «26 دلو» (بهمن)، قدرت بزرگ مادی جهان و حامیان آنها را شکست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه خاطرنشان کرد که هجوم نظامی و فکری شوروی و حامیان داخلی آن، سرآغاز مشکلات افغانستان بود.

طالبان تاکید کرد که «اگر اشغالگران کنونی غربی و در مجموع ناتو و دست نشاندگان آنها، اندکی هوش و خرد داشته باشند، باید از شکست شوروی عبرت بگیرند».

بر اساس این بیانیه، سالروز شکست شوروی ثابت می‌کند که تمام تلاش‌های زر، زور و تزویر در کشور جهاد پرور افغانستان نتیجه نمی‌دهد.

طالبان در این بیانیه تصریح کرد: امارت اسلامی افغانستان تعهد می‌کند که این کشور را از اشغال و شر آمریکا نجات دهد.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که گفت‌وگوهای صلح نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر ادامه دارد.

طالبان: اشغال افغانستان توسط آمریکایی‌ها تکرار جنایات انگلیس و شوروی استگورباچوف: آمریکا با خروج نظامی از افغانستان از شوروی درس بگیردطالبان: آمریکای اشغالگر نیز به سرنوشت شوروی دچار خواهد شدپامپئو: با وجود پیشرفت در مذاکرات طالبان و آمریکا اما هنوز گام‌هایی باقی استرویترز: طالبان آماده آغاز «عملیات بهاری» است

چندی پیش نیز طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که برای پایان دادن به اِشغال افغانستان تمام مسئولیت‌هایش را در روند مذاکرات انجام داده و آمریکایی‌ها باید با خودداری از تاخیر و ایجاد بهانه، مسئولیت خود را در رابطه با گفت‌وگوها انجام دهند.

«جک کین» ژنرال بازنشسته و معاون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز هفته گذشته به «فاکس نیوز» گفت که فرماندهان طالبان فرمان دارند تا حملاتشان را علیه نیروهای آمریکایی تشدید کنند.

این ژنرال 4 ستاره آمریکایی اظهارداشت که این طرح برای شکستن اراده مردم آمریکا طراحی شده و نشان دهنده جنگ بیهوده است بنابراین باید از افغانستان خارج شویم.

انتهای پیام/.

 

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان شکست شوروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان

«حزب التحریر» ضمن تأیید روند دستگیری اعضای این گروه توسط حکومت طالبان تصریح کرد این اقدامات آنها را از تلاش برای اقامه‌ خلافت منصرف نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط حکومت طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب‌التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه افراطی در ادامه نیز از حکومت طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه افراطی طی دو ماه گذشته به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستاندادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

اداره اطلاعات حکومت طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها