Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤولان اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ اقدامات نظامی برای تضمین اجرای قطعنامه ممنوعیت سلاح به لیبی هستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: پیشنهادی که اداره امور خارجه اروپا ارائه کرده بر گسترش عملیات "صوفیا" که در سال ۲۰۱۵ با هدف مبارزه با قاچاق مهاجران به قاره آغاز شد تکیه دارد که اکنون تقریبا در حالت رکود کامل قرار دارد و اسمش به "عملیات نظارت فعال اتحادیه اروپا" تغییر یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یادداشت محرمانه مورخه ۱۲ فوریه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده گزارش بدهند که آیا جمع‌آوری اطلاعات و حمایت از ممنوعیت تسلیحات بین‌المللی باید هدف اساسی هیئت دریایی اروپا باشد یا نه در حالیکه نظارت بر قاچاق انسان مأموریت اضافی خواهد شد که از هوا انجام می‌شود.

در این پیشنهاد بر استقرار یگان‌های دریایی نظامی اروپا در مناطق بااهمیت‌تر برای اجرای ممنوعیت ارسال سلاح تأکید شده و آمده است: صحبت درباره بخش شرقی منطقه عملیات و حداقل در ۱۰۰ کیلومتری سواحل لیبی است؛ جایی که فرصت‌های عملیات نجات کمتر است.

از سوی دیگر، ساکنان بنغازی تظاهراتی را علیه مداخله مستمر ترکیه در امور داخلی این کشور و در حمایت از ارتش "ملی" لیبی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان شعار "تروریسم باید متوقف شود" سر داده و خواهان توقف تجاوزات ترکیه به لیبی و حمایت جامعه جهانی برای توقف اعزام تروریست‌ها از سوریه به لیبی شدند.

ترکیه می‌گوید مستشارانی در لیبی دارد اما ارتش شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر تأکید می‌کند این افسران درگیری‌ها را اداره می‌کنند و بر مزدوران سوری نظارت دارند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه آن‌ها را به لیبی سوق داده است.

منابع سوری می‌گویند ترکیه همچنان به اعزام مزدوران به لیبی از طریق هواپیما ادامه می‌دهد. این درحالی است که اخیرا ارتش شرق لیبی و دولت توافق ملی به آتش‌بس دست یافتند هرچند که دو طرف آن را نقض می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا بحران لیبی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092623

دیگر خبرها

  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره حمله امروز به یک کشتی تا دقایق دیگر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین