Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواداران نامزدهای انتخاباتی در اغلب شهرهای استان اردبیل گروه گروه با انبوه تصاویر و پوسترهای تبلیغی به جان در و دیوار مردم، تیرهای برق،  علایم راهنمایی و رانندگی ، پل‌های شهری و .. افتاده‌ و چهره شهرها را به پلیدی کشانده‌اند.

دیوار و معابر شهری به تابلوهای بزرگ و رایگان تبلیغی برای نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده و هواداران هر نامزد نیز بدون رعایت حقوق دیگران تصاویر فرد مورد نظر را بر روی عکس دیگر نامزدها چسبانده و چهره زشتی به زیبایی شهرها بخشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرهای استان اردبیل به صحنه کارزای ماموران شهرداری با هواداران برخی نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده ، هر شبانگاه هواداران اقدام  به چسباندن انبوه پوسترهای تبلیغی در معابر کرده و از صبح ماموران  شهرداری کار کندن و امحای آنها از  مکان های غیر مجاز تبلیغی را شروع می کنند و این تعقیب چسباندن و کندن هر شباه روز بدون توقف ادامه دارد.

در برخی مناطق هواداران حتی به ابنیه های تاریخی و معابری که با اقدام هنری تزیین شده نیز زحم نکرده و با چسب و مواد شیمایی  و پوستر آنها را  در معرض آسیب قرار دادهاند.

 ایرج موذن‌زاده یک هنرمند مشگین‌شهری با انتشار تصاویر و نقاشی‌های زیبایی که توسط گروه هنری وی در معابر این شهرستان خلق شده گفت:  این آثار هنری در شرایط سخت آب و هوایی و بعنوان کاری بی‌نظیر در سطح کشور انجام گرفته  اما متاسفانه در اولین روز شروع تبلیغات مجلس یازدهم شاهد بی‌توجهی به برخی از نقاشی‌ها بوده ایم .

وی بیان کرد: بعنوان مدیر پروژه اجرای رنگ‌آمیزی و نقاشیهای دیواری مزبور و یک شهروند دغدغه‌مند از همه نامزدها ی انتخاباتی که مدعی خدمت به شهر هستند خواهشمندم از کار ارزشمندی که با جمع آوری پول از این مردم و تلاش 40 روزه بسیاری از جوانان اجرا و باعث طراوت شهر و همچنین افتخار این مردم بوده محافظت نموده و به اعضای ستادی خود در این مورد هشدارهای لازم را بدهند .

در شهرستان مشگین شهر اقدام خلاف قانون برخی نامزدها و هواداران آنها موجب  انتقاد شدید شهردار مشگین‌شهر نیز شده و وی از نامزدها خواست تا به زیبایی شهر آسیب نزنند.

به گفته  انوری‌آذر شهردار مشگین‌شهر ، علیرغم اطلاعیه‌های شهرداری درخصوص رعایت موارد قانونی تبلیغات توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، متاسفانه با آغاز اولین روز تبلیغات شاهد قانون شکنی و هنجار شکنی برخی نامزدها و هواداران آنها هستیم.

وی با انتقاد از تبلیغات غیرمتعارف ستادهای تبلیغاتی در دیوار نویسی، نصب پوستر و بنر بر دیوارها، نرده‌ها و اماکن عمومی سطح شهر، اضافه کرد: متاسفانه آنچه در عمل از سوی برخی نامزدها مشاهده می‌شود خلاف شعار و منشور تبلیغاتی آنان در تمکین از قانون و قانونگذاری است.

شهردار مشگین شهر بیان کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندان‌ و جلوگیری از تضییع بیت المال و درصورت هنجارشکنی و عدم رعایت موارد قانونی تبلیغات توسط نامزدهای مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی بطور جدی پیگری و در نشر اسامی آنان هیچ ابایی نخواهیم داشت.

 رییس دادگستری شهرستان مشگین شهر هم از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها خواست  قوانین تبلیغات انتخابات را رعایت کنند.

جعفر رحیم‌نیا در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی گفت: هرگونه راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی ، راهپیمایی، الصاق عکس به اماکن عمومی ودولتی، تابلوهای راهنمایی وگردشگری و ایجاد بی نظمی واختلال در عبورو مرورشهروندان جرم تلقی شده  و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

از دیگر شهرستان های استان اردبیل نیز گزارش‌های مشابهی در عدم رعایت موازین قانونی در مورد حفظ زیبایی شهری مخابره شده و مسوولان این شهرستان ها به انتقاد از اقدام نامزدها و هواداران آنها در تخریب مبلمان شهری پرداخته اند. این بی ‌اخلاقی‌های انتخاباتی در حالی است که برخی از شهرداری  اقدام به تعبیه جایگاه و تابلوهای ویژه تبلیغی کرده و حتی با خط کشی و اختصاص شماره مکان و محل تبلیغ هر نامزد را مشخص کرده اند.

بسیای از شهروندان استان اردبیل نیز می‌گویند که در آستانه سال نو تخریب چهره زیبای شهرها اقدامی غیر معقول بوده و زیبنده نیست که افرادی که دواطلب ورود به جایگاه قانونگذاری هستند خود از هم اکنون دست به قانتون شکنی بزنند.

رحیم سرداری یک شهروند اردبیلی گفت: به جز هزینه‌های هنگفتی که نامزدهای انتخابات مجلس برای چاپ و نصب پوستر و تصاویر در معابر عمومی متحمل می شوند می‌بایست از فرداری انتخابات از جیب مردم و شهروندان مکبالغ دیگری هزینه پاکسازی شهرها شود.

به گفته وی ، در حالی که هنوز شهر به طور کامل از آثار به جا مانده انتخابات گذشته پاک نشده  شاهد پلشتی و آلوده کردن فضای شهری توسط نامزدها و هواداران آنها هستیم .

شهروندان استان اردبیل از مسوولان اجرایی، نظارتی و قضایی خواستار مقابله با قانون شکنی و جلوگیری از آسیب به چهره شهرها از سوی نامزدهای انتخابات بوده و بر اقدام قاطع در این زمینه تاکید دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انتخابات تبلیغات راهنمایی و رانندگی شهرداری مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نامزدها و هواداران آنها نامزدهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات شهردار مشگین شهر استان اردبیل توسط نامزدها برخی نامزدها زیبایی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید؛ لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229479 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • هجوم هواداران خشمگین رم به صفحه اینستاگرام آبراهام و کارسدورپ
  • هجوم هواداران رودا کرکراد به زمین مسابقه با تصور صعود به لیگ برتر هلند! / فیلم
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است