Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:06:39 GMT

پنجمین پرتاب ماهواره استارلینک فردا انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۱۰۸۶

پنجمین پرتاب ماهواره استارلینک فردا انجام می‌شود

شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) پنجمین پرتاب ماهواره "استارلینک" را به دلیل شرایط بد جوی به فردا(یکشنبه) موکول کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این شرکت اعلام کرد که به دلیل شرایط بد جوی در فلوریدا، پرتاب ۶۰ ماهواره "استارلینک" به یکشنبه موکول شده است.

"اسپیس ایکس" اعلام کرد موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) برای این پرتاب آماده بوده ولی شرایط بد هوا سبب شده که پرتاب استارلینک از امروز(شنبه) به فردا موکول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان پرتاب این ماهواره ۱۸:۵۵ فردا یکشنبه(۱۰:۲۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی) و محل پرتاب پایگاه "کیپ کاناورال"(Cape Canaveral) در فلوریدا اعلام شده است.

سازمان هواشناسی هم تا ۹۰ درصد شرایط جوی برای پرتاب فردا را مساعد اعلام کرده است.

اگر این پرتاب مطابق با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده پیش رود، این پنجمین پرتاب ماهواره‌های استارلینک خواهد بود و با انجام پرتاب فردا، اسپیس‌ایکس یک گام به هدف خود که پرتاب ۱۵۰۰ ماهواره استارلینک به مدار تا آخر سال جاری میلادی است، نزدیک‌تر خواهد شد.

ماهواره‌های "استارلینک" بخشی از برنامه "اسپیس‌ایکس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

پرتاب استارلینک در حالی انجام می‌شود که گروهی از ستاره‌شناسان در نامه‌ای، خواستار توقف پروژه "استارلینک" و اقدام قانونی علیه آن شدند.

این ستاره‌شناسان خواستار اقدام قانونی برای توقف پرتاب بسیاری از ماهواره‌هایی شده‌اند که برای برقراری اینترنت با سرعت بالا در سراسر جهان طراحی می‌شوند. خواسته ستاره‌شناسان این است که پرتاب این ماهواره‌ها تا زمانی که تاثیر آنها بر آسمان شب قابل ارزیابی باشد، متوقف شود.

انجام چهار سری پرتاب قبلی استارلینک سبب شده که تاکنون ۲۴۲ ماهواره استارلینک در مدار  در حال گردش باشند.

ستاره‌شناسان هم معتقدند که این تعداد زیاد، آسمان شب را مسدود می‌کند و سبب می‌شود در مشاهدات علمی یک مانع ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارلینک اسپیس ایکس ماهواره اینترنتی فالکون 9 پنجمین پرتاب ماهواره ماهواره استارلینک ستاره شناسان اسپیس ایکس شرایط بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی چمنی کشورمان در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار میشود. در این اردو که از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار میشود ، بازیکنان تمرینات خود را زیر نظر سرمربی مسعود بهلولی جهت آمادگی برای مسابقات آسیایی هاکی چمنی سنگاپور کسب سهمیه جام جهانی انجام خواهند داد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901532

دیگر خبرها

  • معرفی میزبان پنجمین اردوی تیم ملی امید هاکی
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد