Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:42:04 GMT

75 شهرک و روستا طی چند روز اخیر در استان حلب آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۱۱۰۲

75 شهرک و روستا طی چند روز اخیر در استان حلب آزاد شد

ارتش سوریه در چند روز اخیر که عملیات در استان حلب را شدت بخشیده، موفق شده حدود هفتاد و پنج روستا و شهرک اشغال شده را آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه در ادامه عملیات موفق روزهای گذشته در استان حلب، موفق شد دو روستای «اورم الصغری و اورم الکبری» را که در مسیر «حلب - ادلب» است، آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی مهم اورم الکبری این است که از یک سو در منطقه‌‌ای مرتفع و مهم‌تر اینکه در مسیر «حلب به ادلب» (جاده ۶۰) واقع شده و از سویی دیگر یکی از بزرگ‌ترین مقرهای مهم جبهة النصرة در غرب حلب به شمار می‌رفت.

یک منبع میدانی (عضو لشکر ۲۵ مأموریت‌های ویژه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «کنترل بر اورم الکبری به معنای سقوط بزرگ‌ترین مقر جبهة‌ النصرة (شاخه القاعده در سوریه) در جنوب غرب استان حلب و افزایش ضریب امنیت نوار غربی بزرگراه حلب-دمشق است».


موقعیت مناطق تازه آزاد شده

 

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به مخالفان- گزارش کرد که با آزادی این دو روستا، ارتش سوریه طی روزهای اخیر ۷۵ روستا و شهرک را در جنوب و غرب استان حلب، آزاد کرده که در رأس آن خان‌طومان، العیس، خلصه، خان العسل، الراشدین ۴ و ۵ و ریف المهندسین اول و دوم است.


غرب و جنوب استان حلب

 

اسامی مناطق اخیرا آزادشده در غرب و جنوب استان حلب به شرح زیر است: خان طومان ومستودعات خان طومان والخالدیة ورجم وتلول حزمر وخربة خرص وتل الزیتون والراشدین الخامسة ومعراتا وزمار وجزرایا وعثمانیة کبیرة وطلافح وتل تباریز ومحارم وخواری والقلعجیة وخلصة وزیتان وبرنة والحویر وأباد وإعجاز والشیخ أحمد وتل کراتین ومزرعة الظاهریة والعاصریة ومکحلة ورسم الورد وأم عتبة وجب الکاس ورسم العیس ورسم صهریج وبانص والعیس وتل العیس والکسیبیة والبوابیة والطلحیة وتل حدیة والایکاردا والصالحیة والبرقوم وکماری والزربة والکلاریة وکفرحلب والقناطر وخربة جزرایا ومیزناز والراشدین الرابعة وحی زید وأبو شلیم وتل کلیریة وخان العسل وأربیخ وعرادة والشیخ علی وأرناز والمغیر وریف المهندسین الأول وکفر جوم وزهرة المدائن والشامیکو وریف المهندسین الثانی ومنطقة دوار الصومعة وأورم الصغرى وأورم الکبرى والفوج 46 .

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتش سوریه حلب روستا شهرک استان حلب اورم الکبری ارتش سوریه خان طومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر