Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:45:51 GMT

راه ۴۰۰ روستای آذربایجان‎ شرقی بسته است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۱۱۴۹

راه ۴۰۰ روستای آذربایجان‎ شرقی بسته است

غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بارش برف متوقف شده اما کولاک در برخی مناطق ادامه دارد، گفت: با این وجود عملیات برف روبی توسط نیروهای راهداری ادامه دارد و پیش بینی می شود تا امشب تعداد زیادی از راه های مسدود بازگشایی شود. 

وی افزود: بیشتر راه های مسدود شده به علت بارش برف و کولاک در شهرستان های هشترود و چاراویماق، ورزقان، میانه ، بستان آباد و سراب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر تمامی راه های فرعی و اصلی استان باز است ، گفت: در زمستان امسال ۸۵ هزار کیلومتر باند  توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شد .

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده است، گفت: به ۴ هزار و ۷۵۸ خودرو گرفتار در برف هم کمک رسانی شده است.

رسول زاده تعداد ماشین آلات درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۴۶۶ دستگاه اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۱۶۹ نیروی راهداری در این عملیات شرکت دارند.

وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و با بسیج همه امکانات و استقرار در حوزه های استحفاظی در جهت خدمت رسانی به مردم و ایجاد بستر سفر ایمن تلاش می کنیم. 

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی آذربایجان شرقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی آذربایجان شرقی راهداری زمستانی آذربایجان شرقی کیلومتر راه برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای آسفالت به طول ۶۰ کیلومتر در محور روستایی جوزستان به معدن خبر داد.
روح‌الله غلامی گفت: با همت این اداره کل از سراهی جوزستان تا روستای معدن ۶۰ کیلومتر محور روستایی بود که بخش عمده آن آسفالت شده و تنها هفت کیلومتر باقی‌مانده که در دستور کار است.
وی افزود: در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای ساخت پل جدید بسته شده است.
غلامی با اشاره به نقطه پر حادثه بخش ناغان گفت برای رفع نقطه حادثه خیز پنج میلیارد تومان برآورد شد که در سال جاری با رقم قابل مشاهده‌ای حل و رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان کیار از جمله شهرستان‌هایی است که کیلومتر جاده خاکی ندارد، گفت: تنها روستای ده‌کُهنه این شهرستان از سمت خانمیرزا بخش ارمند معادل ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است که اعتباری برای بهسازی این محور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین