Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اجتماعی گفت: مهم‌ترین مسیر ارتقاء سطح بهداشت خانواده، شرایط بهداشتی جامعه، فرهنگ‌سازی و آموزش با تمرکز بر نقش محوری بانوان در خانواده است.

علی اقبالی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهم‌ترین چالش کشور را مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های خارجی و برخی سوءتدبیرهای داخلی، موضوع کارآفرینی و ایجاد اشتغال به‌خصوص در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک عنوان کرد و گفت: حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد کسب و کار با توجه به ظرفیت‌های بالقوه هر منطقه که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی دارد، یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و مهم‌ترین مؤلفه اقتصاد پایدار در خانواده‌های ایرانی به‌خصوص در روستاها و شهرستان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: آشنایی با ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای، آموزش و توانمندسازی متقاضیان، شناسایی بازارهای هدف برای ارائه محصول و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه مهم‌ترین اقداماتی است که در کنار توجه به ایده‌های نو و خلاقانه به‌خصوص در زمینه بوم گردی و حل مشکلات بیمه می‌تواند به رونق کسب و کارهای خانگی منجر شود. در منطقه نائین و... یکی از پتانسیل‌های موجود که قابلیت سرمایه‌گذاری و توسعه فراوانی دارد صنعت قالیبافی است که با توجه به فراگیری و اقبال مردم منطقه، می‌تواند محوریت برنامه‌ریزی‌ها و اختصاص سرمایه را به خود اختصاص دهد.

اقبالی درباره اهمیت تبلیغات در زمینه توسعه اشتغال گفت:‌ توجه به امر تبلیغات مؤثر و کم هزینه با توجه به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشور، یکی از راهکارهای مهم در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری منطقه و جذب توریست و سرمایه برای بهبود شرایط اشتغال است که می‌تواند به توسعه پایدار منطقه و بهبود شرایط زندگی مردم کمک کند. 

این کارشناس اجتماعی بیان کرد: برای افزایش سطح رفاه و جلب رضایت مردم باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم و در این راه هیچ‌گونه سستی و کوتاهی پذیرفتنی نیست و همه وظیفه‌ داریم منافع عمومی را بر منفعت شخصی ترجیح دهیم.

وی درباره راهکارهای تسهیل ازدواج گفت: تسهیل امر ازدواج، یکی از موضوعات مهمی است که تأثیرات غیرقابل انکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت روانی و آرامش اجتماعی دارد اما نباید فراموش کرد که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بانک‌ها در ارائه تسهیلات دچار مشکل هستند. در شرایط جنگ اقتصادی همراهی خیرین در قالب سازمان‌های مردم نهاد و یاری جستن از نهادهای غیردولتی راهکار مهمی است که می‌تواند به برطرف شدن موانع ازدواج جوانان کمک کرد.

این کارشناس اجتماعی به راه‌های ارتقای سطح بهداشت خانواده اشاره کرد و بیان کرد: مهم‌ترین مسیر ارتقا سطح بهداشت خانواده و در پی آن بهبود شرایط بهداشتی جامعه، فرهنگ‌سازی و آموزش با تمرکز بر نقش محوری بانوان در خانواده است. همسران و مادران جامعه ایرانی به دلیل حس مسئولیت‌پذیری که نسبت به اعضای خانواده دارند، حتی پیش و بیش از خود به سلامت اعضای خانواده اهمیت می‌دهند که این امر می‌تواند به جامعه نیز تسری یابد.

وی افزود: در حقیقت سلامت زنان و ارتقای سطح دانش بانوان بهترین راهبرد تحقق برنامه‌های سلامت‌محور خواهد بود. آموزش‌های فراگیر و البته مستمر در ابعاد مختلفی همچون سلامت جسمی ، روانی و اخلاق اجتماعی باید علاوه بر مراکز بهداشت و درمان، از طریق نهادهای مدنی و فعالان حوزه سلامت و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به‌خصوص آموزش از راه دور و بهره‌مندی از گستره فضای  مجازی صورت بگیرد.

اقبالی در پاسخ به سوالی درباره موانع رشد استفاده مردم از امکانات بهداشتی گفت: عدم همکاری و بی‌توجهی به وظایف سازمانی از سوی نهادهای مربوطه چندان قابل تصور نیست. در خصوص تخصیص بودجه‌های دولتی نیز علیرغم اینکه موضوع بهداشت و درمان در اولویت تخصیص بودجه به استان‌ها قرار دارد ولی با توجه به مشکلات اقتصادی می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد که شناسایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی و به‌خصوص استفاده از ظرفیت نهادهایی همچون سپاه و بسیج می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/4141/

منبع: آنا

کلیدواژه: ازدواج جامعه بانوان روز زن سطح بهداشت خانواده کارشناس اجتماعی مشکلات اقتصادی شرایط بهداشتی بهبود شرایط مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود