Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عظیم ثابت، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه، در این باره به پارسینه گفت: وقتی درباره حباب در بورس حرف می‌زنیم باید مشخص کنیم که آیا منظورمان کلیت بازار است یا بخشی از سهام صنایع؟ 

ثابت، برای پاسخ به پرسشی که مطرح کرد ابتدا مفهوم حبابی شدن بازار سرمایه را توضیح داد و گفت: حباب یعنی یک حرکت دسته جمعی و عمدی که سرمایه‌گذران انجام می‌دهند و روی سهامی که ارزش سرمایه‌گذاری ندارد، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این دست‌اندرکار بازار سرمایه، سفته بازی و حداکثرسازی سود سرمایه‌گذاری جزء خصلت‌های بازار‌های مالی است. معمولا یکسری از افراد برای برخی صنایع این شرایط را ایجاد می‌کنند ارزش سهامشان بی‌رویه بالا برود.
این تحلیلگر بازار سرمایه همچنین اظهار داشت: به نظر من اگر بخواهیم به طور مشخص درباره حباب بورس صحبت‌کنیم باید بگویم این اتفاق در برخی صنایع کوچک که ارزش بنیادی بالایی ندارند افتاده است. ولی برای کلیت بازار من چنین برداشتی ندارم. ما در این بازار با سهامی که بنیادی هستند و به آن‌ها سهام ارزشی می‌گویند مشکلی نداریم.
او در ادامه صحبت‌های خود اینطور بیان داشت: ولی برخی سهم‌ها که در جریان سفته بازی قرار می‌گیرند حبابی می‌شوند و ما در این باره بار‌ها هشدار داده‌ایم و گفتیم که افراد باید بر اساس فاکتور‌های بنیادی سهم بخرند؛ اینطور نباشد که فقط به این دلیل که از سهمی استقبال می‌شود و صف خرید دارد، آن را خریداری کنند.
او برای مصداقی‌تر شدن اظهار نظر خود با بیان یک مثال، افزود: مثلا همین رشد‌های ۵ یا ۱۰ درصدی که به صورت حبابی شکل گرفته بودند، در روز‌هایی مثل امروز که بازار منفی است به شدت پایین می‌آیند و موجب ضرر و زیان سهامداران خواهند شد.
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه، توضیح داد: بنابراین افرادی که جدید وارد بازار می‌شوند نباید از کسانی که سیگنال دهی می‌کنند و به دنبال ایجاد فضای مثبت کاذب برای یک سهم مشخص هستند، خرید کنند؛ باید سهامی را انتخاب کنند که امنیت سرمایه‌گذاری‌شان زیر سوال نرود و سود معقولی داشته باشند.
این دست‌اندرکار بازار سرمایه همچنین روی این نکته تاکید کرد که بورس با قمار بازی فرق دارد. باید بر اساس فاکتور‌های درست سهم خرید؛ یک سهام‌دار باید با توجه به این اینکه سهم مربوط به کدام شرکت است، هیات مدیره آن شرکت چه کسانی هستند، آیا آن شرکت طرح‌های توسعه دارد یا خیر و اینکه ارزش ذاتی آن سهم چیست؛ سهمی را خریداری کند.
ثابت در خصوص پیش‌بینی عملکرد این بازار برای سال‌آینده نیز اظهار داشت: تا زمانیکه بازار‌های رقیب حرکتی نکردند تا نقدینگی را به سمت خود جذب کنند، ما می‌توانیم امیدوار باشیم که بازار سرمایه بتواند سودآوری خود را حفظ کند؛ بحث مهم این است که آیا نقدینگی مسیر خود را پیدا می‌کند یا خیر؟ ابتدا باید پاسخی برای این پرسش پیدا شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عظیم ثابت بازار دژپسند پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر گفت: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و وضعیت معیشت کارگران را تقویت کرد می‌توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه‌های مختلف امیدوارتر بود.

وی اضافه کرد: کارگران در محیط‌های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی‌تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می‌تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی از تامین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمین‌های نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار قطعه زمین در سطح روستا‌ها حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تاکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می‌توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس