Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در حاشیه کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت، درباره اینکه ماجرای بنزین نوروزی به کجا رسید، اظهار کرد: من هم منتظرم بگویند. این موضوع را در دولت مطرح کردم و آقای رئیس‌جمهوری دستور دادند پیشنهادها برای تعیین میزان تخصیص بنزین سهمیه ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این پیشنهادها بیاید، درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره اینکه شنیده می‌شود برخی ارکان دولت با این پیشنهاد مخالف هستند، توضیح داد: دلیل مخالفت این افراد این است که منابع یارانه‌ها کاهش می‌یابد؛ چون منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین تماماً با دستور رئیس‌جمهوری و تصویب سران نظام به خانواده‌های کم‌بضاعت اختصاص می‌یابد.

زنگنه ادامه داد: اگر قرار باشد ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین به ۱۸ میلیون خودروی سواری که در کشور وجود دارد، تخصیص پیدا کند یعنی باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین به خودروها سهمیه نوروزی داده شود که اگر این رقم را  در ۱۵۰۰ تومان ضرب کنیم، نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان از منابع برای تخصیص به افراد مشمول کم می‌شود.

وزیر نفت درباره میادین غرب کارون با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نفت از این میادین 5 برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: توسعه میادین غرب کارون متکی به منابع صندق توسعه ملی بوده که شرکت‌ها هم از آن استفاده کردند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه غرب کارون همچنان متکی به منابع صندوق توسعه ملی است، افزود: جا دارد مجموع تولید نفت در غرب کارون با افزایش بازیافت به نزدیک روزانه یک میلیون بشکه برسد؛ منتهی هم به فناوری و هم به منابع مالی نیاز است.

زنگنه گفت: فعلا با تمام قدرت در میدان‌های غرب کارون فعالیت می‌کنیم.

وزیر نفت به این پرسش که آیا بحث طرح بانک نفت مطرح است، پاسخ داد: چنین بحثی مطرح نیست. همه بانک‌ها، بانک نفت هستند.

زنگنه درباره نفت کوره کم‌سولفور که مورد نیاز کشتی‌هاست، به عرضه این فرآورده در بورس اشاره کرد و گفت: اکنون قیمت نفت‌کوره کم‌سولفور حدود ۳۰ درصد از بنزین هم گرانتر است و چند برابر قیمت نفت کوره با سولفور بالاست. البته فرصتی است برای کسانی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: البته این افزایش ابدی نیست. وقتی تولید نفت کوره کم‌سولفور در دنیا بالا برود، قیمت‌اش پایین می‌آید. به‌هرحال فرصتی است. اکنون تولیدکنندگان داخلی ترجیح می‌دهند به‌جای تولید بنزین، این فرآورده را تولید کنند و به‌فروش برسانند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین خانواده کشتی نفت کارون نفت کوره کم سولفور تولید نفت غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا، امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که با حضور معاون وزیر کار و جمعی از کارگران استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ادامه پیگیری های بیمه کارگری در استان کردستان،۳۰۰ نفر به سهمیه کارگران ساختمانی استان اضافه شده است که امیدواریم این تعداد در آینده افزایش یابد.

وی کارگران را بازوان مهم توسعه کشور ذکر کرد و افزود: موتور تولید و تحرک کشور با تلاش کارگران خدوم به حرکت در می آید که برای تداوم آن باید اهتمام جدی داشته باشند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم با تبریک روز کار و کارگر گفت: کارگران زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند.

نقش کارگران در جهش تولید بی بدیل است

وی با اشاره نقش کارگران در جهش تولید گفت: جهش تولید یعنی ارتقای فرهنگ مردم، ایجاد کارخانجات در مناطق کمتر توسعه یافته، استفاده از تحصیلکردگان، احیای کارخانه‌ها و ... است.

وی افزود: کارگران همیشه جوان نمی‌مانند و زمانی پیر و سالخورده می‌شوند لذا باید زمینه لازم برای حمایت از آنان در این دوران فراهم شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تمام کارگران باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرند، بیان کرد: در باب اهمیت کسب و کار پیامبر اسلام می فرماید در این دنیا چنان کار کنید که همیشه در این دنیا می‌مانید.

وی افزود: دشمن امروز در میدان دیگر مبارزه با کشور، به دنبال تضعیف اقتصاد ماست‌ که در این راستا باید تمام تلاش خود را برای رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور به کارگیریم.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه به همان اندازه امنیت کشور، امنیت معیشت مردم نیز حائز اهمیت است، افزود: استان فرهنگی کردستان باید با توجه به پتانسیل‌های موجود یک استان عام المنفعه و با اقتصاد قوی باشد.

وی با اشاره به توسعه عدالت در جامعه گفت: باید با سعی و کوشش و تولید، تحریم‌ها را در کشور خنثی کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون