Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علیرضا کاظمی با بیان اینکه‎ آموزش‌ و پرورش دو مأموریت برای خود در حوزه انتخابات تعریف کرده است، افزود: تعریف اول اینکه انتخابات را از مصادیق ‏تربیت اجتماعی دانش آموزان می‌دانیم. از منظر سند تحول و اهداف دوره‌های تحصیلی، یکی از ساحت‌های تربیتی مهم، ساحت ‏تربیت سیاسی و اجتماعی است و فرایندی که تعریف کردیم هم در قالب برنامه درسی ملی و آشنایی دانش آموزان با نهادهای مدنی ‏و ساختارهای سیاسی و اجتماعی و هم در فعالیت‌هایی که در قالب تمرین عملی شکل می‌گیرد، دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏‎

‎وی در مورد انتخابات شوراهای دانش‌آموزی گفت:‌بیش از ۱۰ میلیون نفر در این انتخابات شرکت می‌کنند و خروجی نهایی آن ‏مجلس دانش‌آموزی با ۱۵۰ نماینده منتخب و برگزیده کشوری است که از کف مدارس بالا می‌آیند. ‏‎

کاظمی تصریح کرد: ماموریت دومی که در وزارت آموزش‌ و پرورش برای خودمان تعریف کرده‌ ایم کمک به برگزاری ‏انتخابات با تمام امکانات و تجهیزات آموزش‌ و پرورش است.

بیش از ۶۰ درصد مدارس تهران به‌ عنوان اماکن اخذ رأی در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در تهران بیش از ۶۰ درصد مدارس با همه تجهیزات و ‏امکانات به‌عنوان اماکن اخذ رأی در اختیار وزارت کشور هستند. از آن‌سو برای بسیج عمومی بزرگترین جامعه مخاطب یعنی دانش ‏آموزان، رأی اولی‌ها، والدین و معلمان برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنیم.‏‎

کاظمی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار نفر در قالب انتخابات عضو شورای دانش‌آموزی مدرسه می‌شوند، گفت: کارکرد اصلی ‏مجلس دانش‌آموزی کارکرد تربیتی است. به دنبال ایجاد مهارت‌های اجتماعی در طیف وسیعی از دانش آموزان هستیم. این ‏مشارکت در تقویت اعتمادبه‌نفس، مهارت‌های ارتباطی، روحیه انتقادی و پرسشگری و مطالبه‌گری دانش آموزان اثر دارد. ‏اعضای هیات‌رئیسه مجلس دانش‌آموزی مشاور وزیر هستند و این در فرایند تصمیم‌گیری‌های کلان مؤثر است. ‏‎

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار طرح مجلس دانش‌آموزی استان را کلید می‌زنیم گفت: مجلس یک کارکرد ملی دارد و در ‏هر دوره یک سند مهم تصویب کرده‌اند که از جمله آنها سند ملی حقوق دانش‌آموزی است که در دستور کار شورای عالی ‏آموزش‌و پرورش قرار دارد. سند این دوره نیز پیرامون سلامت روان دانش آموزان است که حائز اهمیت است.‏‎

کاظمی افزود: اگر خواسته باشیم مجلس دانش‌آموزی را جدی بگیریم همین فرایند توجه به اندیشه‌های نو را باید طی کنیم و به هر ‏میزان به این نیازها بیشتر توجه شود موفق‌تر عمل خواهد شد. باید به کارکردهای گروهی، تیمی و تشکیلاتی دانش آموزان ‏توجه و برای آن‌ها در ابعاد مختلف نقش تعریف کنیم.‏‎

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود. 

برچسب‌ها علیرضا کاظمی شورای عالی آموزش‌ و پرورش مجلس دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری گام چهارم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی شورای عالی آموزش و پرورش مجلس دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی شورای عالی آموزش و پرورش مجلس دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش مجلس دانش آموزی دانش آموزان وزارت آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سعید ضیایی در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشار‌ها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود