Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:43:56 GMT

قدمت ۸۰ ساله برخی خوابگاه‌های دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۲۱۸۸

قدمت ۸۰ ساله برخی خوابگاه‌های دانشگاه تهران

محمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند بازسازی خوابگاههای این دانشگاه، گفت: تقریبا ۲۷ -۲۸ ساختمان خوابگاهی در سطح شهر داریم که از اواسط دی ماه کار بازسازی جزیی ۱۰ – ۱۲ ساختمان را آغاز کردیم و تا این زمان، کار تعدای از ساختمان ها به اتمام رسیده و یا در شرف پایان است؛ امیدواریم که بتوانیم بازسازی ساختمان سایر خوابگاه های سطح شهر را هم در این برنامه گنجانده و به انجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازسازی جزئی خوابگاه ها/حل مشکل فاضلاب و سرویس های بهداشتی

مدیر کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران افزود: منظور از بازسازی جزئی، برطرف کردن مواردی همچون مشکل فن آشپزخانه، مشکل آب ریزش سینک ها، مشکل فاضلاب و سرویس های بهداشتی ها، مشکلات مربوط به سیستم گرمایش و سرمایش، مشکلات لوله کشی آب گرم و یا پایین بودن فشار آب، برق و روشنایی، تجهیزات اقامتی از جمله میز - صندلی - تخت خواب – کفپوش - موکت ها و مواردی از این دست است.

اسماعیلی افزود: برای رفع و رجوع مشکلات اساسی از یک سو، ضرورتا باید یک بودجه قابل توجه داشته باشیم تا بتوانیم اقدام کنیم و از طرف دیگر به علت اسکان دانشجویان، بازسازیهای اساسی خوابگاهها به گونه ای نیست که امکان آن در تمام طول سال فراهم باشد. لذا بالاجبار در طول فصل تابستان که بعضی از خوابگاه ها در وضعیت تخلیه قرار دارد، براساس سطح نیاز به بازسازی و منطبق بر بودجه ای که در اختیار داریم، اقدام به بازسازی اساسی می کنیم.

قدمت ۸۰ ساله ساختمان های خوابگاهی دانشگاه تهران

وی با اشاره به قدمت ۷۰ -۸۰ ساله ساختمان های خوابگاهی دانشگاه تهران، ادامه داد: این سن بالای بنا، باعث تکرار دائمی چرخه نیاز به بازسازی شده است. ما هر سال تابستان به تناسب بودجه و توان مالی از یکی ۲ ساختمان تا ۳- ۴ خوابگاه را در دستور بازسازی اساسی می گذاریم. 

مدیر کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران با اشاره به این مطلب که هر سال برای بازسازی اساسی خوابگاهها برنامه داریم، خاطرنشان کرد: امسال نیز در این خصوص برنامه مشخص داشته ایم، با این وجود اما باید ببینیم؛ میزان بودجه تا چه حد به ما این اجازه را می دهد که همچون سنوات گذشته، بازسازی های اساسی را انجام دهیم.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم و انباشت مشکلات تازه بر ایرادات قبلی ساختمانهای خوابگاهی، افزود: براساس برآوردی که ۳ – ۴ سال پیش (حدودا سال ۱۳۹۴) داشتیم به بودجه ای نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان برای رفع عیب و برطرف کردن مشکلات ساختمان و تاسیسات خوابگاه ها، نیاز داشتیم. اکنون باید توجه داشت که این مبلغ مربوط به گذشته است؛ از آن زمان تا حال، اولا مشکلات تازه ای برای ساختمان ها پدید آمده و ثانیا، شاهد افزایش تورم و همچنین قیمتها و نرخ دستمزد خدمات بودیم. لذا اگر بنای کار جدی داشته باشیم، باید یک برآورد جدید صورت بگیرد.

تمام ساختمان‌های خوابگاهی نیاز به بازسازی اساسی دارند

وی با تاکید بر اینکه تمام ساختمان‌های خوابگاهی ما نیاز به بازسازی اساسی دارند، گفت: به هر حال هر ساختمانی بعد از ۱۰ -۱۵ سال مستهلک می شود و ساختمان‌های خوابگاهی دانشگاه تهران هم از این قاعده مستثنی نیستند، بنابرین از میان حدودا ۵۰ ساختمان قدیمی خوابگاهی دانشگاه تهران، اگر قرار باشد که هر ساختمان، هر ۱۰ سال یک بار بازسازی شود، سالی ۵ ساختمان را باید بازسازی اساسی کنیم.

ساخت یک خوابگاه ۲۵۰ نفره در کوی پسران

مدیر کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران از ساخت یک خوابگاه ۲۵۰ نفره در کوی پسران خبر داد و ادامه داد: از آنجا که بدلیل کمبود فضای خوابگاهی نسبت به ظرفیت پذیرش، عموما هر ساله ساختمان نیز اجاره می کنیم، تصمیم به ساخت ساختمان در راستای افزایش ظرفیت خوابگاهی گرفتیم و اکنون یک ساختمان ۲۵۰ نفره در کوی پسران، در دست احداث است. علاوه بر این در نظر داریم در صورت تامین بودجه کافی، خرید و یا ساخت خوابگاههای دیگر را نیز در برنامه داشته باشیم.

اسماعیلی گفت: در این میان و در شرایط کنونی، حداقل انتظار ما از دانشجویان این است که توجه بیشتری به استفاده مناسب و بهینه از خوابگاه ها و امکانات و تجهیزات موجود داشته باشند تا هم میزان استهلاک آن کاهش یابد و هم، ما بتواتیم این ساختمانها را بیش از پیش سرپا نگه داریم.

کد خبر 4853074 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی دانشجویان دانشگاه ها دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه پیام نور کنکور 99 دانشجویان دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دهه فجر دانشگاه فنی و حرفه ای سازمان امور دانشجویان حسین توکلی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران بازسازی اساسی نیاز به بازسازی ساله ساختمان داشته باشیم ساختمان ها خوابگاه ها ۸۰ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا بامداد سه شنبه ساختمان «همیلتون هال» این دانشگاه را تسخیر کرده و همزمان هشدار دادند تا زمانی که مطالبات آنها پاسخ داده نشود، این مکان را ترک نخواهند کرد.

ده‌ها دانشجوی معترض طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا بامداد روز سه شنبه وارد همان ساختمان پردیسی شدند (همیلتون هال) که دانشجویان طرفدار عدالت نژادی در دهه ۱۹۶۰ آن را اشغال کرده بودند.

دانشجویان حامی فلسطین بامداد سه شنبه وارد ساختمان هملیتون دانشگاه کلمبیا شده و ضمن تسخیر این مکان، نام آن را به «هند رجب» کودک ۶ ساله غزه‌ای که در جریان حملات اسرائیل کشته شده، تغییر دادند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • سنگلج در خطر است!
  • دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه