Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:41:47 GMT

احساسات فوتبالی و یک عمر ویلچرنشینی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۲۴۵۳

احساسات فوتبالی و یک عمر ویلچرنشینی

به گزارش ایرنا، طرفداری و هواداری تیم های ورزشی، به عنوان سرمایه اجتماعی و فرهنگی تیم ها و دنیای ورزش به حساب می آیند که جزو جذابیت ها و پشتیبانان اصلی ورزش محسوب می شوند، اما در برخی از مواقع این احساسات غیرمتعارف تبدیل به معضلاتی می شود که یک عمر با آنها همراه است.  

خانواده عابدینی از جمله از هوادارانی هستند که سال هاست تقاص لحظه ای را پس می دهند که شور و هیجان در ورزشگاه موجب ضایعه مغزی فرزند دلبندشان شده و وی را زمین گیر و ویلچرنشین کرده و در ادامه مشکلات عدیده مالی و خانوادگی برای آنان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صمد عابدینی، پدر این هوادار تراکتور، به ایرنا گفت: علی که تیم محبوبش تراکتور است، درست پنج ماه بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی در روز ۱۳ آذر سال ۱۳٨۹ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و در بازی تراکتورسازی تبریز و صنعت نفت آبادان در یک لحظه هیجانی و این هیجان موجب ضایعه مغزی او شد.  

وی افزود: اکنون بعد از گذشت ۹سال و اندی که اینجانب متحمل هزینه های مالی و روانی و زحمات فراوانی شده ام، فرزندم علی همچنان ویلچر نشین مانده و بهبودی قابل توجهی نداشته است.  

عابدینی با بیان اینکه هزینه های پزشکی و مراقبتی از تنها پسرش کمرشکن است، ادامه داد: علی حتی قادر به انجام کارهای شخصی خود نیز نیست و از کار افتاده محسوب می شود، لذا تقاضا دارم مسوولان نسبت به مساعدت به خصوص در خصوص بیمه از کار افتادگی پسرم کمک کنند.  

پدر این هوادار که مدت هاست بازنشسته شده، افزود: هزینه های پزشکی و مراقبتی بسیار بالا رفته است اما تنها انتظارمان تامین آینده فرزندم با بیمه از کارافتادگی است که بعدها سربار جامعه نشود.  

وی در خصوص روز حادثه گفت: علی بعد از حادثه شوک عصبی در ورزشگاه یادگار امام، سه هفته در کما بود و با عنایت خداوند متعال و تلاش پزشکان با هوشیاری اندک به آغوش خانواده بازگشت.

عابدینی افزود: در آن زمان مسوولان، مربیان و بازیکنان تیم تراکتورسازی در یک فضای هیجانی و تبلیغاتی با علی دیدار می کردند و عکس یادگاری می گرفتند، اما علی این روزها تنهاست و دیگر کسی از مسوولان و بازیکنان سراغی از او و خانواده اش نمی گیرد، علی در خانواده ای پر جمعیت بزرگ شده که سه برادر و چهار خواهر دارد و او فرزند ششم خانواده عابدینی است.

وی گفت: یکی از دوستان علی به من خبر داد که حال علی در استادیوم خراب شده و با آمبولانس ورزشگاه او را به بیمارستان امام رضا رسانده اند و من بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم؛ موقع رسیدن به بیمارستان شاهد بودم که پزشکان با تلاش زیاد عملیات احیا را انجام می دهند، زیرا علی به دلیل فشار عصبی زیاد دچار ایست قلبی شده بود و با توجه به راهنمایی یکی از پزشکان بیمارستان، علی را سریع به بیمارستان شمس منتقل کردیم.

عابدینی ادامه داد: پسرم به مدت ۲ ماه در بیمارستان شمس بستری بود و از نظر فیزیکی خیلی تحلیل رفته بود، لذا با درخواست خودمان او را به خانه آوردیم تا بیشتر به او برسیم، ولی باز نتیجه ای حاصل نشد و او را این بار به تهران بردیم؛ یکی از پزشکان متخصص ایرانی مقیم خارج از کشور معتقد بود علی فعلا نیازی به عمل جراحی ندارد و باید دارو مصرف کند.

وی افزود: در آن زمان بعد از مدتی سردار جعفری، مدیرعامل وقت باشگاه تراکتور سازی و فراز کمالوند، سرمربی وقت این تیم برای عیادت علی به منزل آمدند و حتی وجهی هم برای کمک به ما دادند که من در آن زمان گفتم نیازی به پول شما ندارم و فقط پزشکی مجرب و معتبر می خواهم تا حال پسرم خوب شود.

وی تاکید کرد: خواسته ای که ما از مسئولان داریم این است که راه حلی برای از کارافتادگی پسرمان پیش روی ما بگذارند، زیرا بعد از مدت ها دوندگی به اداره بهزیستی و دریافت کارت، هزینه خیلی اندکی به عنوان کمک ماهانه تعیین کردند که کفاف حتی یک قلم از داروهای علی را نمی کند و ما بیشتر این داروها را آزاد و سفارشی تهیه می کنیم.

علی عابدینی نیز به ایرنا گفت: 'اگر فرزند خودشان هم بود پیگیر نمی شدند'.

وی از جوانان پرشوری که نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند خواست به ورزشگاه نروند، زیرا این حال و روز من است و کسی جوابگو نیست.

به گزارش ایرنا، علی عابدینی، متولد ۱۳۶۶ شمسی، در زمان وقوع آن حادثه تلخ، مرکز توجه رسانه ها و مسوولان ورزشی بود، اما طبق روال رایج، با گذشت زمان، دشواری های وی و خانواده اش در های و هوی زندگی ماشینی تبریز ۱.۸ میلیون نفری دچار نسیان شد.
 

برچسب‌ها فوتبال تراکتورسازی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تراکتورسازی تبریز فوتبال تراکتورسازی تبریز آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: شکر نعمت به عنوان یکی از جلوه‌های تقوای الهی باعث افزایش نعمت می‌شود.

وی با بیان اینکه شکر نعمت باعث افزایش بصیرت می‌شود افزود: اگر وجودمان را در معصیت به کار گرفتیم و ناشکری کردیم، خدا نعمت‌هایش را تبدیل به نقمت می‌کند، پس همواره باید شکر نعمت‌های خدا را به جا بیاوریم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه شکست‌های پی در پی دشمنان در برابر ملت ما نیز یکی از نعمت‌های خدا است و باید آن را شاکر باشم، ادامه داد: آمریکا و همراهان او در برابر ملت ایران شکست خورده‌اند.

وی با بیان ین که امریکایی هایی در طول حیات انقلاب اسلامی در منطقه مدام شکست خورده‌اند، ادامه داد: شکست در عراق و افغانستان و در سوریه نیز باعث شد تا امریکایی‌ها طعم شکست و ذلت را بچشند.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری تاکید کرد: هرکسی آثار شهید مطهری را مطالعه کند دیگر نمی‌تواند آنها را کنار بگذارد و آثار این شهید علاوه بر اینکه پاسخگوی سوالات عقل و منطق است، قلب و درون انسان را راضی و قانع می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی ادامه داد: جامعه‌ای که دچار فساد شود نمی‌تواند قرآنی باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان ادامه داد: این سفر بدون شک زمینه برقراری امنیت در مرزهای دو کشور را فراهم کرده و تروریست‌ها به پایان نزدیک می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود، گفت: کارگران بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید تلاش کنیم تا مشکلات کارگران و خانواده‌های آنان مرتفع شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه اصلی ترین رکن جامعه برای استقلال کارگران هستند، عنوان کرد: کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سالروز فتح اندلس هستیم بیان کرد: دشمن تلاش کرد تا با فساد، بی حیایی، بی حجابی و بی بندوباری در بین جوانان عزت و اقتدار مسلمانان در این منطقه از بین برود.

امام جمعه قزوین با تقدیر از نیروی انتظامی، دستگاه قضا و بسیج برای تلاش‌های صورت گرفته در حوزه حجاب و عفاف گفت: رفتار همراه با احترام و کرامت با بانوان برای ترویج حجاب بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی در پایان یادآور شد: عفاف و حجاب نشان استقلال، عزت و سربلندی، فرهنگ متعالی، پاکدامنی و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های افتخارآفرین است و همه باید جامعه خودمان را جامعه‌ای آبرومندانه قرار دهیم.

کد خبر 6089196

دیگر خبرها

  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • الساندرو دل پیرو و انجام چالش انتخاب های دوگزینه ای فوتبالی / فیلم
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی