Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:43:52 GMT

هشدار مادورو برای بازداشت رهبر مخالفان

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۲۶۶۲

هشدار مادورو برای بازداشت رهبر مخالفان

به گزارش روز شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ساعاتی پیش در گفت و گو با نمایندگان رسانه های بین المللی تصریح کرد که مقامات دولتی، خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور را هنوز بازداشت نکرده اند چون دادگاه دستور آن را نداده اما زمان بازداشت گوایدو نیز فرا می رسد.

این هشدار مادورو در حالی مطرح شده است گوایدو اخیرا پس از سفر به چند کشور اروپایی و آمریکا با هدف جلب حمایت های بین المللی همزمان با بازگشت به ونزوئلا با موج معترضان اش روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولتی ونزوئلا اعلام کرده اند که رهبر مخالفان از حکم ممنوعیت خروج از کشور سرپیچی کرده است.

مادورو در ادامه خاطر نشان کرد: روزی که سیستم قضایی ونزوئلا تصمیم بگیرد گوایدو باید به خاطر تمامی جرائم مرتکب شده، زندانی شود، او زندانی خواهد شد. وی افزود: آن روز هنوز فرا نرسیده اما بالاخره فرا می رسد.

گوایدو از دو هفته پیش به رغم ممنوعیت خروجش از سوی دیوان عالی ونزوئلا، از این کشور خارج شده و با بسیاری از مقام‌های غربی که به تبعیت از آمریکا او را به رسمیت شناخته‌اند، دیدار کرد. او  ابتدا در کلمبیا به دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رفت و در مورد جدیدترین تحولات ونزوئلا مذاکره کرد. گوایدو سپس به اجلاس داووس رفت تا به دنبال جلب حمایت‌های بیشتر از سوی برخی کشورها باشد. رهبر مخالفان ونزوئلا همچنین سپس به فرانسه و اسپانیا رفت. او در پاریس با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه دیدار کرد. گوایدو در سفر به اسپانیا با وزیر خارجه این کشور مذاکره کرد اما نخست‌وزیر اسپانیا او را به حضور نپذیرفت. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنین در این تور اروپایی‌اش با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و راب مک‌ایر وزیر خارجه این کشور نیز دیدار کرد.

گوایدو در پایان به آمریکا سفر کرد اما با دونالد ترامپ دیدار نکرد. رهبر مخالفان ونزوئلا همچنین در سفر به آمریکا در مراسم نطق سالیانه ترامپ شرکت کرد.

این دیدارهای فشرده گوایدو که با حمایت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که به طور جدی تلاش خود را برای جلب کمک‌های اروپایی‌ها باهدف کنار زدن نیکلاس مادورو از قدرت شدت بخشیده است. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که پیش از این در سیاست‌هایش برای براندازی دولت مشروع کاراکاس ناکام بوده، این بار چشم به حمایت‌های کشورهای دیگر بسته است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی شده است. مشکلات شدید اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. پیامد بحران اقتصادی در این کشور، کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت بوده است.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد. پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از ۵۰ کشور دیگر از واشنگتن پیروی کرده و خواستار برگزاری انتخابات دوباره شدند.

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا دونالد ترامپ دونالد ترامپ رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو رئیس جمهوری وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا