Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:29:57 GMT

درمان زخم‌های مزمن دیابتی با یک بانداژ جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۱۱۲

درمان زخم‌های مزمن دیابتی با یک بانداژ جدید

گروهی از پژوهشگران آمریکایی در مطالعه اخیرشان با کمک "علی تمایل" پژوهشگر ایرانی و استاد "دانشگاه کنتیکت" موفق به توسعه باند پیشرفته و نوینی شده‌اند که به بهبودی زخم‌های مزمن کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، درمان زخم‌های مزمن و غیرقابل درمان که عامل اصلی خطر قطع عضو اندام تحتانی در بیماران مبتلا به دیابت است یکی از چالش‌های دانشمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی موارد داروهای مختلف برای بهبودی زخم تجویز می‌شود اما درمان برخی دیگر مشکل است و از سوی دیگر در هر مرحله از بهبودی زخم می‌بایست داروی خاصی بر روی زخم قرار گیرد.

گروهی از پژوهشگران "دانشگاه کنتیکت" به همراه علی تمایل و پژوهشگران "دانشگاه نبراسکا در لینکلن" و "دانشکده پزشکی هاروارد" یک باند هوشمند و یک پلتفرم مربوط به آن که اندازه گوشی هوشمند است را توسعه داده‌اند که می‌تواند دارو با دوزهای مختلف را به زخم منتقل کند.

این بانداژ مجهز به سوزن‌های مینیاتوری چاپ سه‌بعدی است و هنگامی که توسط کنترل‌گر بی‌سیم هم اندازه گوشی هوشمند فعال می‌شوند به طور فعال انواع داروها را به لایه‌های عمیق بستر زخم منتقل می‌کند. گفته می‌شود این روند نسبتاً آسان و بدون درد است.

این باند هوشمند می‌تواند در زمان مناسب دارو را به زخم منتقل کند و همچنین برای انتقال داروی بیشتر نیاز به برداشتن باند نیست.

پژوهشگران طی این مطالعه آزمایشاتی را روی موش‌های مبتلا به دیابت که دارای زخم‌های عمیقی بر روی پوست بودند انجام دادند. آنها پس از قرار دادن این باند بر روی زخم حیوانات مشاهده کردند محل زخم به طور کامل بهبود یافته و حتی جای اسکار زخم نیز نیست و این موضوع نشان دهنده توانایی باندهای هوشمند در بهبود زخم در حیوانات مبتلا به دیابت بود.

این فناوری می‌تواند جایگزین خوبی برای سیستم‌های مراقبت از زخم که در حال حاضر وجود دارد، باشد و روش درمان زخم‌های دیابتی را تغییر دهد. به گفته محققان این روش در مقایسه با مصرف داروهای موضعی برای بسته شدن زخم، "اپیتلیالیزاسیون مجدد"(reepithelialization)، رَگ‌زایی یا آنژیوژنز و رشد مو مؤثر است.

دکتر "علی تمایل"(Ali Tamayol) دانشیار دانشگاه کنتیکت گفت: این یک گام مهم در مهندسی باندهای پیشرفته است که می‌تواند روند بهبودی زخم‌ها را آسان سازد. این باند نیازی به تعویض مداوم ندارد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Advanced Functional Materials" منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باند زخم دیابتی بانداژ دانشگاه کنتیکت مبتلا به دیابت درمان زخم زخم های مزمن بهبودی زخم علی تمایل بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

 کنسرسیومی از شرکت‌ها در ژاپن اولین دستگاه بی‌سیم پرسرعت 6G در جهان را ساختند. این دستگاه که از فناوری نسل ششم ارتباطات استفاده می‌کند، می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در فاصله بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) انتقال دهد. این میزان تا ۲۰ برابر سریع‌تر از شبکه 5G است.

به گزارش Docomo، این میزان سرعت انتقال داده، معادل انتقال پنج فیلم HD به صورت بی‌سیم در هر ثانیه است و تا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت متوسط 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده است.

نتایج آزمایش‌های جدید که در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد، نشان می‌دهد که این دستگاه بی‌سیم، داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه، در فضای داخلی در باند ۱۰۰ گیگاهرتز، و در فضای خارجی در باند ۳۰۰ گیگاهرتز منتقل می‌کند. نمایندگان کنسرسیوم در بیانیه خود اعلام کردند که این تست‌ها در فاصله ۱۰۰ متری انجام شد.

شبکه 5G که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، آخرین استاندارد فعلی ارتباطات بی‌سیم است و تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند جدید به‌کار رفته است. میانگین سرعت 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده تقریباً ۲۰۴.۹ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است؛ درحالی‌که حداکثر سرعت تئوری 5G حدود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

اما طبق گفته GSMA، دانشمندان درحال‌حاضر روی ساختن نسل ششم این استاندارد 6G کار می‌کنند. استاندارد زیرساخت‌های 6G درحال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود اوایل دهه ۲۰۳۰ این شبکه در بسیاری از مناطق دنیا رسماً در دسترس قرار گیرد.

تفاوت اصلی بین 6G و 6G در باند‌های فرکانس طیف الکترومغناطیسی است که دانشمندان درحال کار روی آن هستند. عملکرد در باند‌های بالاتر، به‌معنای سرعت بسیار بالاتر است. باید منتظر ماند و دید که دقیقاً در چه سالی فناوری 6G در کشور‌ها عرضه می‌شود.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • یامگا با چشم بانداژ و لب خندان در تمرین امروز استقلال
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • قول بده ؛ ماکان باند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید