Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:22:39 GMT

نوسازی و بازسازی کابین آسانسور های قدیمی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۲۲۹

نوسازی و بازسازی کابین آسانسور های قدیمی

 در شهرهای بزرگ مانند شهر تهران شاهد آسانسور هایی هستیم که کاملا مستحلک شده اند و از ریخت وقیافه افتاده اند. دیواره های این آسانسورها تقریبا از بین رفته و سیستم تهویه خراب بوده و روشنایی کابین نامناسب است.

راه چاره چیست؟ آیا باید کل کابین آسانسور را تعویض کرد؟

در این مقاله به این مساله و مراحل بازسازی و نوسازی یک کابین آسانسور در محل نگاهی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم که برای خواننده مفید واقع شود.

ساختار کلی یک کابین آسانسور:

ورق گالوانیزه که دیده نمی شود. دکوراسیون آسانسور که دیده می شود. بدنه اصلی یک کابین آسانسور از ورق گالوانیزه با ضخامت 1/3 ساخته می شود.

دکوراسیون آسانسور بر روی ورق گالوانیزه قرار می گیرد که شامل:

سنگ کف آسانسور سقف آسانسور دستگیره ائینه دنه که برای آن عمدا ازاستیل، ام دی اف و یا ترکیب هر دو استفاده می شود.

 

آسانسور یک قطعه میکانیکی با تنش بسیار است در موارد بسیار کمی این تنش ها باعث می شود که کابین به اصلاح داخل چاهک بپیچد البته همانطور که اشاره شد موارد بسیار اندکی هست که این اتفاق می افتد. در این حالت چاره جز تعویض کلی کابین بوده که بسیار پر هزینه و پر دردسر می باشد. در این حالت باید کابین و کادروزنه مهار شود کابین داخل چاهک دمنتاژ می شود و بیرون می آید و کابین جدید به داخل چاهک هدایت می شود. کابین جدید باید بصورت خام خریداری و نصب گردد و در مرحله بعد تزئینات جدید بر روی آن سوار گردد.

 بطور کلی کابین های فرسوده نیازی به تعویض ورق گالوانیزه ندارند و فقط تزئینات کابین آسانسور می تواند مشکل را حل کند.

انتخاب طرح مناسب با ساختمان و مناسب با بودجه:

کابین آسانسور جزوی از دکوراسیون کلی یک ساختمان می باشد. انتخاب یک طرح مناسب با نمای کلی ساختمان بسیار مهم است. برای انتخاب یک طرح خوب باید کارفرما و پیمانکار با همفکری و الگوبرداری از پروژه هایی که قبلا توسط پیمانکار اجرا شده طرح مناسب را انتخاب کنند. ما در گروه استیل کاران با توجه به وجود طراح سعی می کنیم مناسب ترین طرح را برای یک پروژه ارائه دهیم. به عنوان مثال اگر در یک ساختمان از چوب و یا رنگ های گرم در دکوراسیون آن استفاده شده باشد ترجیحا برای تزئینات کابین آسانسور میتوان از استیل هایی با تم طلایی و یا رزگلد استفاده نمود و یا اگر در دکور ساختمان از سنگ های سفید و سرد استفاده شده در دکوراسیون کابین آسانسور میتوان از استیل های نقره ای بهره برد.

برای انتخاب یک طرح خوب وقت بذارید، مهم است

جدا کردن تزئینات قدیمی از بدنه

هرگز نباید تزئینات جدید را بر روی دکوراسیون قدیمی سوار نمود. تزئینات قسمتی از فضای کابین را اشغال می کند اگر دکوراسیون قدیمی جدا نشود باعث کوچکتر شدن کابین آسانسور می شود.

اندازه گیری

یکی از مهمترین مراحل یک بازسازی اندازه گیری می باشد. بعد از جدا کردن تزئینات قدیمی و لخت کردن کابین اندازه گیری انجام می شود که شامل : سنگ، بدنه ها، سقف، آئینه و ... می باشد.

تهیه متریال انتخابی

بعد از اندازه گیری استیل های انتخابی خریداری شده و به کارگاه استیل کاران منتقل می شود. بیشتر کار یک بازسازی کابین آسانسور در کارگاه انجام و استیل ها فراوری و بسته بندی می شود به همراه سنگ و بقیه اجناس به محل پروژه ارسال می گردد.

نصب سنگ

اولین مرحله اجرای سنگ کف آسانسور می باشد. زیر ساز سنگ بسیار مهم است اگر یک سنک کف آسانسور بصورت صحیح نصب نشود حتما به مرور زمان می شکند ولی اگر درست نصب شود هرگز آسیبی نخواهد دید. یک سنگ مناسب برای کف آسانسور نباید رگه داشته باشد. قطر سنگ باید حداقل 2 سانت باشد. معمولا از سنگهای گرانیت برای کف آسانسوراستفاده می شود. مانند : آبی نروژ، گلکسی، هلویی، نهبندان و غیره ... )بعضی از سنگ های مرمریت هم خوب هستند ولی نباید هیچگونه رگه ای داشته باشند.(

نصب بدنه های جدید

پشت استیل ها باید ورق ام دی اف خام قرار بگیرد تا هم بتوان به استیل طرح داد و هم تا حدودی ورق استیل را نسبت به ضربه های احتمالی محکمتر نمود. استفاده از ام دی اف در پشت استیل ها تا حدودی سر و صدای کابین را نیز کم می کند.

نصب سقف

طرح های سقف به 2 دسته کم نور و پرنور تقسیم می شوند. در آسانسور هایی که از طرح های کم نور استفاده می شود کابین آسانسور دارای یک نور لایت و کم است و درسقف پر نور کابین روشنتر. سقف آسانسور بعد از خم و برش به وسیله پیچ بلند به سقف اصلی نصب می شود. سقف آسانسور دارای یک ورق طلق می باشد که نور پشت آن قرار می گیرد.

برای سقف آسانسور در هر 2 مورد کم نور و پر نور حدود 40 تا 50 طرح در بازار موجود است. سقف های آسانسور به صورت آماده می باشد. در ابعاد 120/120 که به نسبت کابین خم و برش می شوند. بعضی از طرح ها دارای سوراخ هالوژن بوده و میتوان برای زیبایی و نور بیشتر از هالوژن نیز استفاده نمود.

نصب ائینه و دستگیره

ضخامت مناسب برای آئینه آسانسور 4 تا 6 میل و عمدا ائینه سفید می باشد. دستگیره آسانسور به 2 دسته کلی تقسیم میگردد: روکار و توکار

اگر پیمانکار امکان دسترسی به پشت کابین را داشته باشد می تواند از طرح های هر دو استفاده کند در غیر این صورت در یک بازسازی کابین آسانسور فقط میتوان از طرح های روکار استفاده نمود. دستگیره آسانسور در ابعاد 85/100/110/120در بازار موجود است.

 

نصب پنل شسی جدید

شرکت های بسیاری در ضمینه ساخت پنل های آسانسور در تهران فعالیت میکنند اما سه شرکت معتبر در این صنعت عبارت است از

شرکت مدیا شرکت اکترونیک پژوه (مهندس اسدی) شرکت پنتا

ما در استیل کاران بیش از یک دهه افتخار همکاری با هر سه شرکت را داریم. پنل های آسانسور در دو سایز 1 و 2 متری موجود است. البته سایز های خاص برای ابعاد خاص هم تولید می شود.

کندن روکش ها و تحویل پروژه به کارفرما

مرحله آخر یک پروژه نوسازی کابین آسانسور کندن روکش ها - روغنکاری و تحویل می باشد. هزینه یک تزئینات و بازسازی کابین آسانسور چقدر می باشد؟ بصورت میانگین یک پروژه تزئینات کابین آسانسور حدودا بین 7 تا 9 میلیون تومان می باشد.

درباره استیل کاران:

گروه استیل کاران با 13 سال تجربه و داشتن کادری مجرب و متعهد در ضمینه تزئینات، بازسازی و نوسازی کابین آسانسور در خدمت شماست.

"اعتماد شما شروع تعهد ماست"

 با تشکر از وقتی که برای مطالعه این مطلب گذاشتید نویسنده امیدوار است برای شما مفید بوده باشد. برای ملاحظه مطالب بیشتر و دیدن گالری نمونه پروژه های انجام شده با سایت steelkaran.com مراجعه نموده و یا با شماره 09124866330 (محسن رستمی) تماس بگیرید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر ماهواره ظفر کروناویروس وصیت نامه سردار سلیمانی آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم رپو آسانسور تزیینات جشنواره موسیقی فجر ماهواره ظفر کروناویروس وصیت نامه سردار سلیمانی آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شکی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه همدلی‌هایی که تا کنون بین اعضا شورا و مردم این شهرستان رخ داده است شاهد اتفاق‌های مثبتی در شهرستان علی آباد کتول بودیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم برای مردم گام‌های مثبتی برداریم و اتفاقات خوبی رقم بزنیم در برخی از اوقات از حقوق اجتماعی خود گذشتیم.

رئیس شورای شهر علی آباد کتول ضمن بر شمردن جایگاه مهم رسانه گفت: امروز نقش و جایگاه رسانه بر همگان آشکار است و با قرار گرفتن در کنار رسانه می‌توان اتفاق‌های بزرگی در شهر خلق کرد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۷۰ جلسه در شورای اسلامی شهر علی آباد کتول برگزار شد، افزود: در این مدت هزار و ۱۱۴ مصوبه در چهار بخش انجام شد که از این تعداد ۲۹۴ مصوبه که حدود ۳۹ درصد مجموع مصوبات است مربوط به حوزه فرهنگی است.

شکی اظهار کرد: ۲۵۹ مصوبه که حدود ۲۵ درصد از مصوبات را شامل می‌شود مربوط به حوزه شهرسازی است که شهرستان علی آباد کتول در این حوزه ظوابط بسیار سخت گیرانه دارد.

وی یادآور شد :۱۱۵ مصوبه در حوزه قرار دا های عمرانی داشتیم که ۱۱ درصد مصوبات شورا را شمال می‌شود.

شکی اصلاح و بازبینی بافت فرسوده را از موضوعات رفع موانع و مانع زدایی در حوزه شهر سازی اعلام کرد و گفت: اکنون بافت فرسوده این شهرستان از ۹۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰۰ تن قیر رایگان در سطح شهرستان علی آباد کتول استفاده شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال این رقم به هزار و ۱۰۰ تن برسد.

وی در ادامه در خصوص تله کابین هم گفت: در سال ۱۴۰۱ سازمان شورای عالی ملی جنگل‌ها و میراث فرهنگی رضایت خود را برای اجرای این پروژه اعلام کردند و در آبان ماه سال ۱۴۰۱ مجوزهای لازم اخذ شد.

رئیس شورای شهر علی آباد کتول گفت: طی سال ۹۵ در دوره شورای چهارم مزایده‌ای برگزار شد که یکی از شرکت‌ها توانست برنده مزایده شود اما آیتم‌هایی که در آن زمان برای شرکت مورد نظر مشخص شده بود اکنون دیگر قابل پذیرش نیست و این باعث شد تا تغییراتی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طی دو هفته قبل کار انعقاد قرار داد تله کابین به پایان رسیده بود اما اشکالاتی از سوی دادستانی اعلام شد که منتظریم اشکالی که بر پروژه تله کابین گرفته شد مشخص شود تداوم خواهد داشت یا خیر که اگر تداوم داشته باشد بلافاصله به سمت فراخوان جدید خواهیم رفت و اگر غیر از این باشد حتماً در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همین شرکت کلنگ تله کابین زده خواهد شد.

کد خبر 6091476

دیگر خبرها

  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!