Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مهمترین اصل در حفظ و حراست از محیط زیست مشارکت مردم است و بدون برخورداری از آن هیچ یک از برنامه‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در نشست آموزشی طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ارزشمندی برای حفظ محیط زیست به انجام رسیده است، اما همچنان چالش ها و مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه و پیشرفت اقتصادی بدون توجه به مؤلفه‌های زیست محیطی را نامتوازن و ناپایدار و مخرب محیط زیست دانست و گفت: در کشورمان تمامی طرح ها و پروژه ها باید پیوست و مجوزهای زیست محیطی داشته و همواره نسبت به رعایت تمامی شاخص ها و استانداردها متعهد باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم یکی از معضلات زیست محیطی جدی در جهان را مصرف بیش از حد پلاستیک عنوان کرد و افزود: باید ضمن استفاده کمتر از بسته بندی، کیسه و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، نسبت به بازیافت پلاستیک نیز اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان باید حق حیات را برای همه گیاهان و جانوران به رسمیت بشناسد، خاطرنشان کرد: این واقعیت است که در بیشتر موارد انسان ها به زیستگاههای جانوران تجاوز کرده اند، بنابراین باید برای حفظ حیات خود، مراقب باشند تا حلقه های زنجیره حیات آسیب نبینند.

موسوی با بیان اینکه ناب ترین و درست ترین قوانین، قوانین طبیعت هستند که ریشه الهی دارند و ما باید با آنها سازگار شویم، تصریح کرد: آموزش و آگاهی بخشی به جوامع بومی و محلی برای حفاظت از زیستگاههای طبیعی و مقابله با شکار غیرقانونی بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان بر ضرورت توجه به اخلاق گردشگری و اصول اکوتوریسم برای بازدید از مناطق طبیعی تأکید کرد و گفت: مسافران و گردشگران در برابر محیط زیست وظیفه سنگینی برعهده داشته و باید گردشگری مسؤولانه را مورد توجه قرار دهند و در طبیعت چیز جز رد پا از خود به جا نگذارند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حفاظت محیط زیست استان قم زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان