Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی ظهر شنبه در نشست تخصصی ابعاد حقوقی محوطه‌های میراث جهانی یونسکو که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، با بیان اینکه مردم ایران به عنوان یک تمدن کهن همواره صلح، اخلاق، دانش و انسانیت را به عنوان ارزش‌های مهم بشری ورد احترام قرار داده‌اند، افزود: انتظار داریم با مردم ایران در چهارچوب اخلاق رفتار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیپلماسی فرهنگی را مهم‌ترین راه گسترش روابط فرهنگی ملت‌ها ارزیابی کرد و افزود: روابط فرهنگی ملت‌ها متأثر و وابسته به دولت‌ها نیست و تمام ملل بر روابط فرهنگی و ماندگار تاکید دارند.

استاندار فارس خواستار گفت و گوی جامعه جهانی بر مبنای معیارهای فرهنگی و اخلاقی شد و گفت: مهمترین دستاورد دیپلماسی فرهنگی پیشرفت صلح جهانی است.

رحیمی در عین حال خواستار توجه به رژیم حقوقی میراث جهانی استان فارس شد و گفت: محور ساسانی و هخامنشی، آثار برجسته ای مانند تخت جمشید، پاسارگاد، شهر گور، بی شاپور و نظایر آن نیازمند تدوین قوانین حقوقی لازم هستند.

وی همچنین خواستار مشارکت مردم در این کار شد و افزود: قطعاً طلب این مشارکت موجب عجین شدن زندگی مردم با این اماکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نشست با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، پرفسور «آدریانو روسی» رئیس مؤسسه «ایزمئو» و دیگر اساتید برجسته داخلی و خارجی، برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان فارس تمدن جامعه گردشگری و صنایع دستی مردم ایران انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی روابط فرهنگی میراث جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری که در سفر به شهرستان جویم برگزار شد، اظهار داشت: قدمت شهرستان ریشه دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

او خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و اظهار داشت: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند