Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:28:48 GMT

احمد خاتمی: مردم کاخ را در شان طلاب نمی‌بینند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۸۸۱

احمد خاتمی: مردم کاخ را در شان طلاب نمی‌بینند

آیت‌الله سید احمد خاتمی روز شنبه در همایش طلاب و روحانیان استان سمنان در جوار امامزاده یحیی(ع) شهر سمنان افزود: هنوز روحانیت در جامعه محترم است و اگر جوان در برابر کاخ‌نشینی موضع می‌گیرد نشان از روحیه انقلابی است و باید نسبت به حساسیتش تشویق شود چرا که حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی نیز تجمل‌گرایی و کاخ نشینی را نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حوزه علمیه باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و حوزه استان سمنان به دلیل برخورداری از نخبگان و روحانیان و علما در این زمینه الگو باشد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اولین اصل در ایجاد حوزه در تراز انقلاب اسلامی تهذیب است و باید این نکته مورد توجه طلبه قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ایجاد تحول ۵۰ کتاب درسی حوزه به منظور تقویت حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی از جمله اقدام‌های انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه میراث نبوت و امامت است و روحانیان با جدیت درس بخوانند.

وی تصریح کرد: حوزه در تراز انقلاب اسلامی همراه، ملجا و در کنار مردم است و نمونه این همراهی، حضور طلبه‌ها و روحانیان در کمک به افراد سیل‌زده بود.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری گفت: حوزه در تراز انقلاب اسلامی مهم است و مقام معظم رهبری نسبت به عادت به ساده‌زیستی تاکید کرده اند و این مهم بیش از پیش مورد توجه طلبه‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: حوزه علمیه خواهران دیر شروع کرد اما پا به پای حوزه برادران پیش آمده و با موفقیت پیش می‌رود و خواهران طلبه در فرهنگ جامعه موثر هستند.

انتخابات تشریفاتی و انتصاباتی نیست

امام جمعه موقت تهران در ادامه به انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: برخی افراد به دلیل اینکه دوستانشان تایید صلاحیت نشدند می‌گویند انتخابات تشریفات و انتصابات است در حالیکه اینطور نیست و این افراد نمی‌دانند اقدامشان آب به آسیاب دشمن ریختن است.

خاتمی افزود: نظارت شورای نگهبان برای روزگاری که برخی خودشان انتخاب شدند مشکلی نداشت اما وقتی امروز تایید نشدند انتصابات است!

وی ادامه داد: دشمنان بسیار خوشحال می‌شوند که مشارکت سیاسی در انتخابات مجلس کمتر از ۵۰ درصد شود و برای این هدف تلاش می‌کنند و در این بین برخی دشمنان خارحی و برخی از افراد از داخل کشور آب به آسیب دشمن می‌ریزند.

وی تاکید کرد: علم به شرایط نکته مهمی است و باید مورد توجه قرار بگیرد و تکلیف امروز بسیج شدن برای حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: اکنون مانند جبهه است و همه باید با حضور حداکثری نماینده اصلح را انتخاب کنند.

خاتمی افزود: گرانی افسار گسیخته در کشور وجود دارد و هیج مجلسی نیست که در آن صحبت از گرانی نباشد و در مواجهه با چنین موضوعی یک توجیه این است که نپذیریم و توجیه کنیم و با واقعیت ناشیانه برخورد کنیم که مثلا قبلا در هر کوچه یک ماشین بود، اکنون چند ماشین در کوچه است.

وی خاطر نشان کرد: تا مشکل و اختلاس می‌شود بزرگنمایی می‌کنند و در جامعه با شایعه پراکنی موجب نا آرامی در جامعه می‌شوند لذا باید در صحت خبر تحقیق کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخورد منصفانه این است بگوییم مشکلات و گرفتاری داریم ولی رهبری حامی و پشتیبان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انتخابات مجلس حوزه علمیه گرانی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حوزه در تراز انقلاب اسلامی انتخابات مجلس خبرگان رهبری حوزه علمیه هیات رییسه قرار بگیرد مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران گفت: با اجماع شورا دو نفر در لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی جای گرفتند. - اخبار استانها -

بهرام احمدی سخنگوی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی مازندران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کار بزرگ مردم  اصل مشارکت، و دقت در نوع انتخاب خواهد بود که امیدواریم شاهد حضور بالای مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی افزود: اطلاعیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص معرفی نامزدهای مورد حمایت در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و  سیمرغ  منتشر شده و شورای ائتلاف در راستای عمل به فرامین رهبری معظم انقلاب در باب افزایش مشارکت و همینطور افزایش آگاهی عمومی جهت انتخاب اصلح، همچون مرحله اول انتخابات، با برگزاری جلسات متعدد و تخصصی، بررسی سوابق و مواضع  و برنامه های نامزدهای محترم راه یافته به مرحله دوم ضمن احترام به همه ی نامزدها و حامیان و تشکل‌های قانونی فعال در عرصه انتخابات، دو کاندیدا مورد حمایت خود را معرفی کرده است.

احمدی بیان کرد: نظر به مراتب شایستگی تخصصی و علمی،  آشنایی با قوه مقننه و وظایف و تکالیف نمایندگی مجلس شورای اسلامی، همسویی و همراهی در مسیر پیشرفت ایران عزیز اسلامی آقای کمال علیپور خنکداری و آقای مصطفی معلمی به عنوان نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به مردم شریف حوزه انتخابیه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد