Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین کار تئاتری اجرایشان را به زودی در سالن‌های نمایشی تهران آغاز می‌کنند که «مارلون براندو» و «فردریک» از جمله این آثار هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت، نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی که توسط شهلا حائری ترجمه شده است، به عنوان سی و پنجمین اثر از گروه تئاتر «شایا» و با کارگردانی حمیدرضا نعیمی روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ملودرام کمیک با همرامی ۵۰ طراح و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از هفتم فروردین‌ ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

«فردریک» داستانی است شورانگیز در ستایشِ عشق؛ شرح زندگیِ «فردریک لومتر» بازیگر شهیر و افسانه‌ای تئاتر قرن نوزدهم فرانسه. به زودی گروه طراحان و بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

چراغ نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» روشن شد

 آیین شب‌ چراغ نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» به کارگردانی ملیکا رضی، جمعه 25 بهمن‌ماه با حضور بهزاد فراهانی، بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر برگزار شد.

بهزاد فراهانی در این مراسم بیان کرد: بسیار خرسندم که چراغ تماشاخانه سنگلج که یادگار دوران بسیار شریف تئاتر ایران است کماکان روشن است. در سال‌های دور، نمایش‌هایی از اساتید بزرگ تئاتر همچون بهرام بیضایی، اکبر رادی، غلامحسین ساعدی و عباس جوانمرد در این تماشاخانه با استقبال بسیار زیاد تماشاگران رو به رو می‌شد.

وی افزود:‌ هر شب مردم در صف‌های طویل مشتاقانه برای تهیه بلیت این نمایش‌ها به انتظار می‌ایستادند. این تماشاخانه در گذشته به نوعی مرکز شکوفایی تئاتر در آسیا بود و تئاتر ملی ما به این تماشاخانه مباهات می‌کرد و همواره در آن آثاری به روی صحنه رفتند که هر کدام بخش مهمی از تاریخ نمایش ایران رو رقم زدند.

وی که پیشتر و در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی این نمایش را دیده است،  اذعان کرد: «کابوس‌های مرد مشکوک» نمایش بسیار خوبی است و من از دیدن آن لذت برده‌ام. بدون شک به روی صحنه رفتن نمایش‌های ایرانی مانند این نمایش  خدمت به تئاتر و نمایش ملی و آئینی ماست. 

نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» که متن آن توسط دکتر محمدحسین ناصربخت به رشته تحریر درآمده هرشب ساعت 18:30 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت اینترنتی تیوال مراجعه کنند.

«یرما» برای یک روز مهمان ارسباران می‌شود

فرهنگسرای ارسباران دوشنبه ۲۸ بهمن با یک اجرا میزبان نمایش «یرما» به کارگردانی سمیرا رجبی می‌شود که براساس نمایشنامه‌ فدریکو گارسیا لورکا خواهد بود. سمیرا رجبی طراحی، طراحی حرکات موزون، بازنویسی نهایی متن و کارگردانی این نمایش را برعهده دارد و برای اجرا از ترجمه‌ احمد شاملو استفاده کرده است.

بازیگران «یرما» عبارتند از حمید رحیمی، امیررضا عدلی، شبنم عباسی، نگین راک، علی‌رضا شایانی، فاطمه هاشمی، مهرناز عدلی، مهشید نبویان، محمدسعید دبیری‌فر، رویا رضایی، شادی سعیدخو، علی‌رضا کهالی، رعنا رعنایی‌مهر، یلدا میرزاخانی، الناز شاهوردی، کیمیا کرمی، سعید احمدخانی، آذین رضایی، سلمان ذنوبی، بهزاد ناجی، سینا ویژه، حمید سیدصادقی، هدی استواری.

سایر عوامل این نمایش متشکل از دستیاران کارگردان: امیررضا عدلی، شبنم عباسی، تنظیم و ضبط موسیقی: علی بحرینی، وکال: سمیرا رجبی، دانیال اسماعیلی، طراح پوستر: فرهاد درویشی هستند.

سمیرا رجبی پیش از این فیلم بلند داستانی «لواسان» و مستند «قلم عشق» (زندگینامه غلام‌حسین امیرخانی) را کارگردانی کرده بود.

نمایش «یرما»، روز دوشنبه، ۲۸ بهمن ماه، رأس ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از طریق وب‌سایت ایران‌نمایش تهیه کنند.

معرفی بازیگران «زمستان/ داخلی/ خانه‌ عروسک»

مریم پالیزبان، مجید آقا کریمی، سهیلا گلستانی، وحید راد، داریوش موفق و با صدای: ژیلا امیرشاهی، مانی مزکی و علی مصفا در نمایش «زمستان/ داخلی/ خانه‌ی عروسک» به کارگردانی پگاه طبسی نژاد به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه نمایش آمده است: هر چیزی با ضدش رابطه‌ مستقیم داره. حضور و غیاب، زندگی و مرگ، عشق و تنفر، دور و نزدیک. اینا به هم وابسته‌اند. یکی هستند. بدون هم‌ معنا ندارند.

«زمستان/ داخلی/ خانه‌ی عروسک» اجرایی زنده از نمایشنامه‌ خانه‌ عروسک هنریک ایبسن است. شما این اجرا را از فاصله‌ خیلی دور خواهید دید.

این نمایش از یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در سالن استاد سمندریان ساعت ۲۰:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

برگزاری نمایشنامه‌خوانی «اعترافاتی درباره زنان»

 نمایشنامه «اعترافاتی درباره زنان» به کارگردانی علیرضا دستمالچی شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان خوانش می‌شود.

«اعترافاتی درباره زنان» نمایشنامه‌ای است به قلم محمد امیریاراحمدی و برشی است از زندگی مرد روزنامه‌نگاری که درباره حقوق زنان می‌نویسد و از ترس مادر و به اجبار او تن به ازدواج‌هایی می‌دهد که موجب به وجود آمدن موقعیت‌های شیرین و کمدی در زندگی او می‌شود.

نقش‌خوانی این اثر بر عهده ایمان مصلح، میترا اللهیاری، هدیه دانایی و نازنین تبریزی است.

دیگر عوامل این نمایشنامه‌خوانی عبارتند از میثم راثی و کیارش بیات نوازندگان، آرمان عاطفی‌مهر مدیر روابط عمومی، مهسا مشهدی عباسی گریم، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، علیرضا جهانی‌منش مدیر صحنه، نسترن تقی‌زاده منشی صحنه و فاطمه اکبری، فاطمه عابدینی، مریم امیری و رژین پناهی عکاس.

این اجرا به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر برای عموم رایگان خواهد بود. فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب پارک فدک واقع شده است.

«مارلون براندو» در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «مارلون براندو» به کارگردانی مهران رنجبر و با بازی فرید قبادی، یلدا عباسی، علی پویا قاسمی، ریحانه رضی و مهران رنجبر از روز یکشنبه 27 بهمن‌ماه ساعت 21 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش آرش فصیح دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، فرشاد دهنوی آهنگساز و پرفورمر، مقدی شامیریان طراح لباس، رضا خضرایی طراح نور، علی پویا قاسمی طراح صحنه، الهه محمدی دستیار دوم کارگردان، مقدی شامیریان طراحی و ساخت اکسسوری ، آنوش آوانسیان، تینا ساوجبلاغی، سوسن بقاء شانجانی دستیاران لباس، حسین پناهی دوخت لباس، فرشاد نصیری، مرتضی حقیقت بیان دستیاران نور، علی رحمانی صدابردار و فریبرز دارایی مشاور رسانه‌ای، مهران رنجبر را کمک می‌کنند.

در خلاصه نمایش آمده است: مارلون براندو در حال مرگ است که مرلین مونرو و ماریا اشنایدر و پدرش و یک هیولای آدم‌خوار به خوابش می‌آیند.

داوران دومین جشنواره تئاتر کیش معرفی شدند

حمیدپورآذری، اصغردشتی و الهام کردا به عنوان هیات داوران این دوره از جشنواره معرفی شدند و به داوری آثار حاضر در  بخش رقابتی جشنواره می‌پردازند.

در این دوره از جشنواره 15 گروه نمایش در دو بخش ساحلی و کافه‌ای به رقابت می‌پردازند.

دومین جشنواره سراسری تئاتر کیش به دبیری عباس نجاری از 26 بهمن لغایت28 بهمن در جزیره کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: نمایشنامه خوانی حمیدرضا نعیمی مارلون براندو هنرهای نمایشی اعترافاتی درباره زنان کابوس های مرد مشکوک روی صحنه می رود بلیت این نمایش مارلون براندو مهران رنجبر روی صحنه سمیرا رجبی بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست