Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:40:03 GMT

«نماد شجاعت» ایرانی؛ در چین با کرونا می‌جنگد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۳۹۶۸

«نماد شجاعت» ایرانی؛ در چین با کرونا می‌جنگد

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله_ساناز باقری راد: چند روزی است که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های انگلیسی زبان در میان سیل اخبار مرگ و میرهای جهانی کرونا، خبری متفاوت را منتشر کرده‌اند. خبری که از قضا درباره یک جوان ایرانی است و نام او را به قهرمان روزهای کرونایی چین تبدیل کرده است. سینا کرمی همان کسی است که این روزها به تیتر اصلی بسیاری از اخبار مربوط به چین تبدیل شده است و علارغم خروج اتباع خارجی از این کشور، همچنان در شهر ووهان باقی مانده و در حال کمک به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوان خوزستانی مدیر یک مجموعه کافی شاپ‌های زنجیره‌ای در شهر ووهان است و برای ایجاد دلگرمی میان مردم حاضر در قرنطینه، به توزیع نوشیدنی‌های گرم میان پزشکان و مردم می‌پردازد. اقدام عجیب این جوان ایرانی آن هم روزهایی که همه مردم در حال خروج از چین هستند، موجب شد تا انگیزه وی از این عمل را جویا شویم.

کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با توضیح درباره حضور خود در کشور چین گفت: که مدتی است سینا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بنده از دو سال پیش تاکنون به چین آمدم و در اینجا به مدیریت یک مجموعه کافی شاپ‌های زنجیره‌ای و آموزش باریستا مشغول هستم. هم اکنون برادرم جزء دانشجویان ایرانی است که از چین خارج شد و در داخل کشور در قرنطینه است.

وی درباره وضعیت قرنطینه در شهر ووهان اظهار داشت: از حدود ۲۴ الی ۲۵ روز پیش تمام سه بخش شهر ووهان در قرنطینه قرار گرفت و در حال حاضر در مقابل هر یک از ساختمان‌های شهر یک مأمور پلیس و یک پزشک برای مراقبت از مردم حضور دارد. تمامی مغازه‌ها و ادارات بسته هستند و تنها تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ شهر به منظور تأمین مواد اولیه غذایی فعالیت می‌کنند.

این جوان ایرانی درباره جو روانی شهر ووهان نیز تصریح کرد: وضعیت ووهان بسیار وحشتناک و خطرناک است و عملاً هیچ ترددی در شهر وجود ندارد. مردم چین به شدت از شیوع ویروس کرونا ترسیده‌اند و شرایط روحی خوبی ندارند. هیچکس از خانه خود بیرون نمی‌آید و تنها برخی از افراد آن هم با مجوز پلیس حق رفت وآمد دارند.

کرمی درباره علت حضور خود در شهر ووهان اظهار داشت: از روزی که قرنطینه آغاز شد، تصمیم گرفتیم برای تشکر از تمامی پزشکان و پرستارانی که در حال خدمت به مردم هستند، در کنار آنان باشیم و با ارسال نوشیدنی‌های گرم و قهوه موجب دلگرمی آنها شویم. روزانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ نوشیدنی گرم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر ارسال می‌کنیم و این اقدام بسیار مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته به طوری که در حال حاضر تیم ما به عنوان «نماد شجاعت در چین» نام گرفته است.

وی با اشاره به دلیل کمک خود به مردم چین گفت: اولین دلیل بنده برای باقی ماندن در چین و کمک به مردم این کشور آن است که مردم انگیزه بگیرند و بدانند که مورد حمایت دیگر ملت‌ها هستند. پس از شیوع کرونا بسیاری از افراد خارجی از چین خارج شدند و این امر موجب ناراحتی مردم چین شد. اما در حال حاضر باقی ماندن ما در چین موجب دلگرمی مردم شده و در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حضور و باقی ماندن ما در چین موجب انگیزه مردم شده و از سوی شهروندان بسیار حمایت شده‌ایم به طوری که مردم برای تشکر از گروه ما، روزانه برایمان دسته‌های گل ارسال می‌کنند. پرستاران و پزشکان از این اقدام بسیار خوشحال هستند و حمایت ما از مردم این کشور تبدیل به حرکت بسیار بزرگی شده و در سطح کشور چین پیچیده است.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا نگران ابتلاء به کرونا هستید یا خیر، تصریح کرد: ویروس کرونا خطرناک‌تر از تصورات جهان است به طوری که در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر در چین به آن مبتلا شده، بیش از ۲۰ هزار نفر مشکوک به آن هستند و حدود هزار و ۴۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند. حدود ۳ هفته است که مردم از خانه‌های خود خارج نشده‌اند و بسیار تنها هستند. وضعیت ووهان نیز بسیار ترسناک است اما زمانی که شجاعت و زحمت پزشکان را برای درمان مردم می‌بینیم موجب انگیزه ما می‌شود.

وی با اشاره به حمایت مردم چین از اقدام وی اظهار داشت: سفیر چین در ایران طی توئیت ها و پیام‌های متعددی از تیم ما تشکر کرده و سفارت ایران در چین نیز ویدئوهای انگیزشی از ما منتشر کرده است. پلیس محلی به صورت روزانه از ما تقدیر می‌کند و این حرکت به شدت مورد توجه رسانه‌های خارجی و به ویژه رادیو بین المللی فارسی چین قرار گرفته است.

این جوان ایرانی درباره ادامه حضور خود در چین، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مشکل به طور کامل حل نشود، تصمیم به خروج از چین ندارم و می دانم که شاید طی این روزها به کرونا مبتلا شوم اما با این حال در کنار مردم چین و دوستانم خواهم بود. پس از پایان یافتن شیوع کرونا و قرنطینه حتماً به ایران سفر خواهم کرد تا فشارهای روانی این مدت نیز رفع شود.

کد خبر 4853130

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ویروس کرونا ووهان صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اینفوگرافیک صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی ویروس کرونا قاسم سلیمانی مادر شهید ولادت حضرت زهرا ویکی پدیا جوان ایرانی شهر ووهان حضور خود حال حاضر باقی ماندن مورد توجه مردم چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شجاعت کودک فلسطینی بعد از خروج از زیر آوار
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت