Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: مبارزه با فساد با شدت در حال انجام است، در خصوص پرونده‌های اخیر و مفاسد اخیر پرونده‌هایی داریم که شخص رئیس قوه قضائیه در میدان عمل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: مبارزه با فساد با شدت در حال انجام است، در خصوص پرونده‌های اخیر و مفاسد اخیر پرونده‌هایی داریم که شخص رئیس قوه قضائیه در میدان عمل هستند که این کار کمک به افکار عمومی کرده است، البته کارهای زیادی باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: می‌خواهیم با برنامه فرهنگی، کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع صورت بگیرد، حجم ورودی حدود ۱۷‌ میلیون پرونده است که فاجعه بوده و بیش از دو برابر استاندارد است، این همه پرونده دقت را پایین و نارضایتی می‌آورد.

صادقی ادامه داد: در مجموع جریان خوبی صورت گرفته و پرونده‌هایی که زمان زیادی از آن گذشته به روز شود و زودتر پیگیری شود تا پرونده به اصطلاح پیر نشود، باید مقداری اصلاح قانونی هم صورت گیرد و خیلی از پرونده‌ها اصلا نباید وارد دادگاه بشود و باید موارد خاص وارد دادگاه شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: رئیس قوه قضائیه قصد دارد به همه استان‌ها برای بازدید سری بزند تا مشکلات قضایی کمتر شود، ما پیشنهاد می‌دهیم که مسابقات سراسری قرآنی در قوه قضائیه در مازندران برگزار شود، دو چیز در سازندگی افراد تاثیرگذار است، یکی قرآن و دیگری اهل بیت، که باعث دگرگونی در افراد می‌شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌ها اصلا نباید وارد دادگاه شود و باید در دستگاه‌های مربوطه حل شود، بهتر است مسؤولان بیشتر به درد مردم گوش دهند و در میدان باشند.
 
وی افزود: برنامه‌ریزی برای بازدید افکار عمومی باید در دستور کار قرار بگیرد، تا مردم‌ به باور مبارزه با فساد برسند، مردم‌ به مفاسدی که به دستگاه قضا وصل می‌شود بسیار حساس هستند تا پرونده عادی، نباید این شور و این موج مبارزه با فساد خاموش شود، البته احساسی هم نباید عمل کرد.

 

محمدی لائینی بیان کرد: در استان مازندران سه میلیون جمعیت داریم، ولی حدود ۳۰ میلیون مسافر داریم، بخاطر همین مسائل قضایی در استان ما بسیار بیشتر است. یعنی ما با بودجه‌ای که برای سه میلیون نفر است باید برای ۳۰ میلیون هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: حال باید وارد مسئله فرهنگی هم شویم که این فرهنگ‌هایی که توسط مسافران وارد می‌شود چگونه برخورد شود و بودجه بندی شود، تا بودجه برای ۳۰ میلیون نفر تعریف شود و نه برای ۳ میلیون نفر، بخصوص در مسائل فرهنگی و قرآنی توجه شود‌.

وی عنوان کرد: در استان مازندران بسیار نیروهای قرآنی ممتازی داریم که باید فرهنگ قرآنی در این استان گسترده‌تر شود، دارا بودن اخلاقیات قرآنی تعداد پرونده‌های قضایی را کاهش خواهد داد، در این رابطه باید همه دستگاه‌ها اجرایی وارد مسائل قرآنی شوند تا‌ مشکلات حل شود.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران لائینی مازندران مسائل فرهنگی قضایی نماینده ولی فقیه در مازندران مبارزه با فساد وارد دادگاه پرونده هایی استان ما میلیون نفر ۳۰ میلیون باید وارد پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است

دریافت 2 MB

از مراجع ذی ربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری و همچنین از شهرداری استعلام انجام شده است. اظهارات سردفتری که این انتقال انجام شده اخذ شده است.

از کسانی که در اطراف پرونده بودند تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است. پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است. از لحاظ قانونی منع بیان جزئیات داریم که به محض تکمیل شدن، اطلاع دقیق پیرامون پرونده اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است