Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:02:01 GMT

دولت براساس سیره نبوی به زنان توجه کرده است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۴۱۷۴

دولت براساس سیره نبوی به زنان توجه کرده است

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم براساس رویکرد دولت در راستای تحقق عدالت اجتماعی به زنان بیشتر توجه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، « معصومه ابتکار» معاون زنان و خانواده رئیس جمهور دز دومین نشست زنان مدیر و فرهیخته ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: امام خمینی (ره) تکریم زنان را رویه یازده ساله خود قرار داده و خواستار حضور گسترده‌تر زنان در جامعه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه این است که دولت یازدهم و دوازدهم براساس سیره نبوی و نه غربی به حضور زنان در جامعه توجه کرده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «دولت دوزادهم به عنوان شهروند درجه 2 به زنان توجه نکرده است.» افزود: زنان نیازمند زمینه‌سازی برای پیشرفت هستند چرا که این قشر از جامعه می‌تواند سردمدار اخلاق و انسانیت باشد.

ابتکار در ادامه تصریح کرد: زنان پا به پای مردان در عرصه اجتماعی حضور دارند. در دولت یازدهم و دوازدهم  براساس رویکرد دولت در راستای تحقق عدالت اجتماعی به این قشر از جامعه بیشتر توجه شده است.

او در توضیح اقدامات صورت گرفته از طرف دولت در حوزه زنان اظهار کرد: در قالب طرح استانی شدن ارتقای وضعیت زنان مشخص شد که در هر استان زنان تا چه اندازه به امکانات بهداشتی، ورزشی، و غیره دسترسی دارند و براساس این آمارها تصمیمات و سیاست‌هایی در راستای افزایش برابری اتخاذ شده است.

ابتکار افزود: در این طرح برای اولین بار خانواده سالم و شکوفا معیار ارزیابی و شاخص قرار گرفته است و طرح‌هایی نظیر طرح ملی گفتگوی خانواده با هدف استحکام خانواده ایرانی اجرا شده است که وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بسیار کمک کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان و خانواده رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران  با اعلام این خبر اظهارکرد: سومین رویداد «ریحان شهر» به عنوان مهمترین رویداد کنشگری محله محور زنان پایتخت که به دنبال تقویت کنشگری و عاملیت زنان است، وارد مرحله ارزیابی و بررسی طرح‌نامه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه این مرحله از رویداد با همکاری اساتید و صاحبنظران حوزه اجتماعی و با مشارکت تیم علمی و تخصصی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حال اجراست، خاطرنشان کرد: شاخص‌های ارزیابی و بررسی طرح‌نامه ها، بر اساس رویکرد شناخت دقیق مساله و موضوع در محله، تمرکز بر فعالیت محور بودن طرح‌ها، همسویی اهداف تعیین شده با فعالیت‌های اجرایی طرح و انطباق طرح با نیاز زنان و خانواده‌ها در محلات است، به گونه‌ای که منجر به تقویت مشارکت زنان و خانواده‌های آنان در محله شود.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با تاکید بر این موضوع که دبیرخانه ریحان شهر دایمی است خاطرنشان کرد: در سومین مرحله، ۱۵۷ طرح در سامانه کایپر بارگذاری شده است که پیش از این با نظر راهبران منطقه‌ای و در سطح مناطق ۲۲ گانه بررسی و ابعاد و ظرفیت‌های طرح‌ها طی جلسات حضوری و بازدید از آنها، مورد بررسی اولیه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود