Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@08:38:29 GMT

حذف قبوض کاغذی تاثیری در افزایش برق مصرفی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۴۳۰۳

حذف قبوض کاغذی تاثیری در افزایش برق مصرفی ندارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق، هرگونه شایعه ای در خصوص افزایش بهای برق مصرفی را رد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر حسن بکلو در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: پیرو طرح حذف قبوض کاغذی برق که پس از اطلاع رسانی های گسترده توسط این شرکت از ابتدای مهرماه سال جاری به اجرا درآمد، ضمن تشکر از مشارکت هم استانی های گرامی در این طرح ملی، به اطلاع می رساند که در این طرح صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده و هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می شود و کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: براساس طرح حذف قبوض کاغذی برق، قرائت کنتور همانند گذشته توسط ماموران قرائت انجام می شود و صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده است و صورتحساب برق مصرفی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه  اعلام شده از سوی مشترکان که در سیستم های شرکت های توزیع نیروی برق ثبت شده است، به اطلاع مشترکان محترم می رسد.

حسن بکلو تاکید کرد: مشترکان به منظور مشاهده قبض برق خود می توانند با مراجعه به پایگاه های اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به آدرس www.waepd.ir ، نسبت به مشاهده تصویر قبوض برق خود که عینا همانند قبوض کاغذی پیشین بوده و امکان چاپ و مقایسه با ارقام و صورت حساب های گذشته را دارد، اقدام کنند، قابل ذکراست لینکی در ذیل پیامکهای ارسالی درج گردیده است که با کلیک بر روی آن می توانند مستقیما قبض برق صادره را رویت کنند.

وی اذعان کرد:  نرخ برق براساس مصوبه هیات محترم وزیران از اردیبهشت ماه سال جاری صرفا به میزان ۷ درصد برای عموم مشترکان افزایش داشته است، همچنین به منظور حفظ حقوق عامه مردم و به ویژه مشترکانی که برق را بهینه مصرف می کنند،‌ تنها مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد نیز مشمول افزایش قیمت برق میشوند که این میزان صرفا و صرفا شامل مشترکانی می شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برق آذربایجان غربی حذف قبوض کاغذی برق شرکت توزیع برق مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند