Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت با اشاره به الگوهای مختلف بازپرداخت اجرای طرح‌های صنعت گاز، بازپرداخت طرح‌های پالایشی گاز از محل خرید تضمینی خدمات بهره‌برداری را یکی از الگوهای مورد استفاده در طرح‌های بخش تولید و عرضه گاز دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا حسن منتظرتربتی صبح امروز (شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در نخستین کنفرانس توسعه نظام مالی صنعت نفت ضمن بیان گزارش مبسوط از نحوه اجرای طرح احداث خط لوله ششم سراسری انتقال گاز کشور اظهار کرد: با توجه به سهم قابل توجه نیروگاه‌های سیکل باز در کشور و فرض سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد دلاری و همچنین اجرای طرح‌های بهینه‌سازی نیروگاهی شاهد افزایش بازده تولیدی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افزایش تولید با توجه به قیمت برق صادراتی، سالانه معادل ۴.۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند که می‌تواند منبعی مناسب برای باز پرداخت سرمایه‌گذاری انجام‌شده در کمتر از هشت سال باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه به معرفی پروژه‌های حائز اولویت در شرکت ملی گاز ایران برای تامین منابع مالی پرداخت و یادآور شد: خط لوله صادراتی گاز عمان، احداث خط انتقال گاز نهم، دهم و یازدهم سراسری، توسعه فاز دوم مخزن ذخیره‌سازی سراجه قم، ساخت فاز دوم پالایشگاه ایلام از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران برای سرمایه‌گذاری است.

تربتی به پیشنهاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای آینده در قالب الگوی ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (BOT) اشاره و تصریح کرد: در بخش تولید و عرضه گاز می‌توان به پروژه‌های پالایشگاهی اشاره کرد که بازپرداخت این پروژه‌ها از محل منابع حاصل از تولید محصولات جانبی خواهد بود.

وی افزود: طرح‌های ساخت خطوط لوله و ایستگاه‌ها نمونه‌ای دیگر از طرح‌های بخش تولید و عرضه گاز است که بازپرداخت آن از محل منابع حاصل از جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی محقق می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز از پروژه‌های پالایشگاهی به عنوان مورد سوم از طرح‌های بخش تولید و عرضه گاز یاد کرد و ادامه داد: بازپرداخت این نوع از پروژه‌ها از محل خرید تضمینی خدمات بهره‌برداری خواهد بود.

تربتی از پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش نیروگاهی به عنوان یک نمونه از طرح‌های بخش مصرف یاد کرد و افزود: بازپرداخت این نوع پروژه‌ها از محل منابع حاصل از افزایش بازده مصرف گاز در تولید برق انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لازم است در زمینه مدیریت مصرف گاز اقدام‌های قابل توجهی انجام شود، بنابراین حضور سرمایه‌گذاران برای بهینه‌سازی مصرف ضروری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون وزیر نفت محل منابع حاصل شرکت ملی گاز ایران پروژه ها از محل طرح های بخش سرمایه گذاری پروژه ها بهینه سازی اجرای طرح مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد