Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@18:39:48 GMT

محصول دانش‌بنیان به کمک معلولان آمد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۴۴۴۷

محصول دانش‌بنیان به کمک معلولان آمد

یک شرکت دانش‎‌بنیان توانسته با استفاده از الیاف کربن پنجه‌های پیشرفته‌ای را تولید کند که نیاز بخش عمده‌ای از معلولان و جانبازان را مرتفع کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا مقاره عابد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "کامپوزیت گستر سپاهان" درباره محصول "پنجه کربنی پارس فلکس اورجینال" این شرکت گفت: پنجه‌های پیشرفته کربنی از کامپوزیت الیاف‌کربن با استفاده از متد روز دنیا و نیز از مرغوب‌ترین مواد اولیه طراحی و تولید شده است؛ این پنجه‌ها بسیار سبک بوده و فرم ظریف آن باعث شده است تا به سادگی در داخل پوشش مخصوص خود قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال فناور ادامه داد: این پنجه‌ها با توجه به گیت طبیعی یک پای ایده آل برای انواع فعالیت‌های روزمره فرد طراحی و تولید شده است. مدت زمان و طول مسیری که یک فرد می‌تواند به راحتی پیاده روی کند همواره به میزان انرژی که صرف می‌کند وابسته است. همچنین این پنجه‌ها با خواص ویژه‌ای که دارد منجر به افزایش بازده انرژی همراه با کمترین میزان فشار و خستگی می‌شود.

وی به دیگر ویژگی‌های پنجه کربنی پارس فلکس اشاره کرد و گفت: این پنجه برای درجه‌های فعالیت مختلف و وزن‌های متفاوت طراحی و ساخته شده است. به عنوان مثال پنجه‌ای که برای یک شخص ۷۰ کیلو گرمی استفاده می‌شود با پنجه‌ای که برای یک فرد ۸۰ کیلو گرمی متفاوت است و متناسب با وزن فرد دچار پا از خود انعطاف نشان می‌هد.

مقاره عابد افزود: طراحی خاص پنجه و پاشنه فنری کربنی پارس فلکس، باعث می‌شود راه رفتن بدون کفش نیز بسیار آسان شود و همچنین تغییرات اندک در ارتفاع پاشنه کفش نیز کاربر را آزار ندهد.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پارس فلکس از قطعه اصلی پنجه، پاشنه فنری کربنی و کاور تشکیل شده است و به نحوی طراحی شده است که باعث رسیدن به حد مطلوب انرژی و کمک به افزایش کنترل فرد در مقابل نیروی عکس‌العمل زمین در سر تا سر مدت گام بر داشتن می‌شود.

این فعال فناور بیان کرد: این محصول نسبت به پنجه‌های نسل قدیمی بسیار مقاوم‌تر و سبک‌تر است.

وی گفت: نمونه مشابه این محصول از خارج همچنان وارد کشور می‌شود به همین دلیل پیگیری‌های انجام پذیرفته که از ورود این قبیل تجهیزات جلوگیری شود.

مقاره عابد ادامه داد: براساس آمارها حدود ۸۰ هزار نفر در کشور دچار قطع پا هستند که از این میزان درصد بسیار پایینی که شاید حدود پنج تا ۱۰ درصد باشند از پنجه‌های کربنی استفاده می‌کنند.

کد خبر 410544

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان دانش بنیان شرکت های دانش بنیان معلولان جانبازان و معلولان معلولیت معلولين تازه های تکنولوژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پنجه ها دانش بنیان مقاره عابد شرکت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه گفت: اصولا علم و دانش در هر کشوری مولفه قدرت آن کشور است و عزت ملی و اقتدارملی را بالا می‌برد همانطور که در گام دوم به آن توصیه شده است.

وی به تاثیر برپایی هر ساله نمایشگاه اینوتکس بر تقویت علمی جوانان و نقش آن در گسترش تولیدات داخلی اشاره داشت و افزود: ما نمونه این توجه بر علم و نوآوری در کشور را در وعده صادق که ترکیب چندعلم و تخصص کشور بود دیدیم و این بر اقتدار کشور ما در جهان افزود.

خاموشی تصریح کرد: فناوری منزلت می‌آورد و موجب عدم ارزبری از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود. تکیه کشور نباید بر نفت خام باشد و تولید محصولات توسط پژوهشگران چندین برابر می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه امسال و آخرین دستاورد‌های به‌نمایش گذاشته شده گفت: من به پژوهشگران کشورمان تبریک می‌گویم و خوشحالم دانشگاه‌هایمان توانسته‌اند در سطحی گسترده به تولید بپردازند و دولت وظیفه حمایت از آنها را دارد و این مهم به تثبیت اقتدار کشور و فخر ملی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد:  برپایی نمایشگاه اینوتکس به افزایش فخر ملی کمک می‌کند و جایگاه ایران در جهان خیلی بهتر خواهد شد.شرکت‌ها در تمام ملیت‌ها می‌آیند تا در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به تبادل دانش بپردازند و صد‌ها جلسه و کنفرانس علمی برپا می‌شود و این به رشد بازار ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چند سال پیش مطرح کرد ما با دیپلماسی دانش‌بنیان بحث می‌کنیم و این بدان معناست که قدرت سیاسی و اقتدار در دانش نوین است و قدرت نمایی ما در عرصه دانش بنیان مسلط‌ترین نوع دیپلماسی است.

وی به نقش پارک فناوری پردیس در این انسجام و وحدت نخبگان و دانش پژوهان اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخچه پارک پردیس نشان می‌دهد که این رویداد سال به سال رو به رشد است.

وی در خصوص استفاده این نهاد از فناوری‌های تولید کشور گفت: سازمان اوقاف خودش را موظف می‌کند در مولدسازی‌ها دنبال دانش‌بنیان‌ها برود و ما می‌توانیم در سهام دانش‌بنیان‌ها مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷