Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع دولت سئول اعلام کرد، این کشور هیچ بحثی با آمریکا در خصوص امکان جابجا کردن پرتابگرهای موشکی سامانه دفاع هوایی "تاد" و منتقل کردن آن از مرکز به دیگر بخشهای خاک کره جنوبی نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیشتر آژانس دفاع موشکی آمریکا از امکان نقل مکان پرتابگرهای سامانه دفاع موشکی تاد از محل حوزه سئونگجو در مرکز کره جنوبی و بردن این پرتابگرها به نقاط دیگر به هدف افزایش انعطاف‌پذیری عملیات این سامانه صحبت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح به عنوان بخشی از برنامه واشنگتن برای به‌روزرسانی هفت آتشبار سامانه تاد این کشور و تجهیزات مرتبط با آن در چند نقطه جهان که اخیرا دولت آمریکا برای آن یک میلیارد دلار بودجه درخواست کرد مطرح شده است.

یکی از این آتشبارها مربوط به واحدی است که از سال 2017 در منطقه سئونگجوی کره جنوبی مستقر شده است. ایده جابجایی پرتابگرهای مربوط به این واحد ممکن است با مخالفت شدید ساکنان محلی روبرو شده و در عین حال نارضایتی چین را در پی داشته باشد؛ کشوری که مدتها با استقرار سامانه تاد در اطراف مرزهای خود مخالفت کرده و گفته این سیستم می‌تواند برای جاسوسی از آن و آسیب زدن به منافع امنیت ملی‌اش مورد استفاده قرار بگیرد.

چوی هیون سو، سخنگوی وزارت دفاع سئول اظهار کرد، سئول و واشنگتن "هرگز درباره موضوعی همچون جابجا کردن آتشبار یا پرتابگرهای سامانه تاد و خارج کردن آن از حوزه پایگاه سئونگجو بحث نداشته‌اند. این سخنگو تصریح کرد، دولت سئول از سوی طرف آمریکایی نسبت به برنامه‌های مربوط به ارتقاء قابلیتهای سامانه تاد اطلاع پیدا کرده و برای عملی شدن این برنامه‌ها به زمان نیاز هست.

دریادار  جان هیل، مدیر آژانس موشکی آمریکا در یک نشست خبری درباره بودجه نظامی 2021 اظهار کرد: اگر بتوانید پرتابگرهای سامانه تاد را از آتشبار آن جدا کنید شما در شبه جزیره کره انعطاف پذیری زیادی به دست می آورید.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز برخی گمانه زنی ها درباره اینکه آمریکا قرار است پرتابگرهای دفاع موشکی بیشتری در خاک این کشور مستقر کند را رد و عنوان کرد، چنین طرحی اگر هم که موجود باشد به تنهایی قابل پیگیری از سوی آمریکا نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كره جنوبي سامانه تاد سئول آمريكا پرتابگرهای سامانه سامانه تاد وزارت دفاع دفاع موشکی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت