Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه مولود اسلامیه و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این مدرسه به همت دو جوان متعهد ساخته شد، بیان کرد: کار مدرسه سازی جزو با ارزش‌ترین کارهاست و مشارکت دلسوزان و همراهان را می‌طلبیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این کار از یک سو مدارس مورد نیاز ما را تامین می‌کند و از سویی دیگر فرهنگ مسئولیت پذیری را ترویج می‌کند که جامعه به آن نیازمند است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رشد جمعیت در کشور ۱/۸ درصد است، گفت: رشد جمعیت دانش آموزی ۱/۹ درصد است و این یعنی همواره به مدرسه نیاز داریم.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: تامین فضای آموزشی در تهران و همه کلانشهر‌ها نیازمند اهتمام ویژه هستن و دولت و خیرین محترم وارد عمل شدند که بر این اساس مهر ماه امسال ۱۰ هزار پروژه و در ماه جاری بیش از چهار هزار و ۷۰۰ کلاس درس افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان بیان کرد: همه تلاش این است تا قبل از پایان سال حقوق فرهنگیان پرداخت شود، البته همکاران فرهنگی حقوق را هر ماه دریافت کردند، اما بخشی از همکاران ما اضافه تدریس داشتند و ساعاتی را اضافه تدریس گرفتند که حقوق آن پرداخت نشده است. از سازمان برنامه قول گرفتیم تا تمهیداتی برای پرداخت برخی از این پرداخت‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: رفع بحران «کمبود معلم» در مدارس بازیچه بی‌ثباتی قوانین

او ادامه داد: سعی داریم معلمان خرید خدمات آموزشی در اولویت قرار گیرند و بخشی از مطالبات را دریافت کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره جواب متفی شورای نگهبان به استفساریه درباره استخدام آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی، بیان کرد: برای آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد؛ زیرا آزمون می‌گیریم و بخش عمده آن‌ها می‌توانند شرکت کنند و بعد از قبولی و طی کردن دوره یکساله پذیرفته شوند.

او با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده آزمون این گروه برگزار می‌شود، گفت: به تازگی پرونده‌ها تکمیل شده و زمان بندی برای آزمون داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت مربیان پیش دبستانی بیان کرد: همه گروه‌های قبل از سال ۹۱ استخدام می‌شوند، اما قانون به ما اجازه استخدام گروه‌های بعد از سال ۹۱ و کسانی که حقوق از آموزش و پرورش نگرفتند را نداده است. به آن‌ها پیشنهاد می‌کنم از طریق مسیر قانونی آزمون استخدامی وارد عمل شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رفع مشکل شرکت داوطلبان خارج از کشور در آزمون سراسری با توجه به محدودیت حوزه‌های امتحانی کنکور گفت: سازمان سنجش استاندارد‌های های خودش را دارد، اما سعی می‌کنیم شرایط مناسب را برای داوطلبان فراهم کنیم.

حاجی‌میرزایی درباره تغییر سقف سنی دانشگاه فرهنگیان، بیان کرد: شرایط سنی را تغییر نداده‌ایم، اما انتظار دارند که سقف سنی را بالا ببریم که در این مورد منع قانونی داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش دبستانی نهضت سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش درباره وزیر آموزش و پرورش مربیان پیش دبستانی حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقایت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون پرورش استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، داود موسویان با بیان اینکه این آزمون در پنج حوزه امتحانی در شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برگزار شد، افزود: از این تعداد شرکت کننده ۷ هزار و ۹۱۰ نفر آقا و ۳ هزار و ۲۴۱ نفر خانم هستند.  
وی با اشاره به برگزاری هر چه با کیفیت‌تر این آزمون گفت: اولین بار است که این آزمون با این حجم شرکت کننده به صورت مطلوب در استان برگزار می‌شود.  

دیگر خبرها

  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • رقایت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون پرورش استخدامی آموزش و پرورش