Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک صدرایی- کارشناس بازار خودرو- شرایط اقتصادی کشور در حال و روز سختی است ، تحریم های یکجانبه و ناجوانمردانه باعث شده تا صادرات نفت به عنوان منبع اصلی درآمد دولت کاهش یابد ، از همین رو کارشناسان اقتصادی تحلیل ها ی گوناگون در باره تورم و افزایش قیمت ارز دارند.


اما بازار خودرو همچنان دارای تقاضای خود است گرچه محدود شده ، اما عده ایی برای سرمایه گذاری  و عده ایی دیگر به دنبال خودروی دوم و سوم خانواده هستند که در این شرایط اقتصادی و کمبود قطعات از خودروهای لوکس خود کمتر استفاده نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده ایی به دنبال ارتقاء خودروی قدیمی خود و عده ایی هم به دنبال تعویض خودروی خود با خودرویی گران تر یا ارزان تر هستند تا به بخشی از نیازها و خواسته های خود پاسخ دهند. پس همچنان تقاضا در بازار وجود دارد،   ویروس کرونا باعث تعطیلی کارخانجات چینی به عنوان بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو و همزمان افزایش تقاضای انباشت شده در آستانه سال نو ممکن است قیمت خودرو در بازار را با جهش مواجه کند و بنابراین  بسیاری ترجیح خواهند داد که تا پایان سال ،خودروی مورد نظر را خریداری نمایند.

 اما  عواملی در خرید خودرو مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، اول اینکه شما از کجا خرید می کنید؟ آیا شرکت سازنده توان تامین و تحویل خودروی شما را دارد؟ اصولا مجموعه ایی خوش قول و قابل اعتماد است؟ دارای پشتوانه تولید و ارتباطی و اعتباری مناسب هست و ثانیا در این بازار آیا تسهیلات ویژه فروش برای مصرف کننده دارد؟

در شرایط فعلی فروش کالا برای تولید کننده به صورت اقساطی ضرر دارد اما کسانی که می خرند با کمی حساب و کتاب متوجه می شوند که با توجه به نرخ تورم که به طور متوسط سالانه حدود 30 درصد است (نرخ تورم سال 97 حدود 27 درصد بود) که با توجه به شرایط موجود  شما برنده خواهید بود و عملا ارزش پولی که هر سال می پردازید با توجه نرخ تورم متداول 25 تا 30 درصد کاهش می یابد ،که عملا فرصتی استثنایی است.

خودروسازان با پیش فروش های بلند مدت هم برای خود و هم برای سرمایه مشتری ریسک های بزرگی را پدید می آورند، برنده کسانی هستند که بتوانند محصولی را با پرداخت اقساط بلند مدت خریداری کنند.

خرید آن هم با قیمت ثابت که تورم موجود در کاهش ارزش پرداخت آنها را یاری می کند و تحویل به موقع خودرو پول شما را به کالای مطلوب و انتخابی شما سریعا تبدیل می کند و فردا بهانه ایی نیست که خودروی شما را نداریم و حال با خودرویی کم طرفدار در بازار و شاید خودرویی که مورد سلیقه شما نیست تعویض گردد . در شرایط فعلی خرید با امکانات و تحویل سریع از شما برنده امروز را خواهد ساخت.

لینک کوتاه: asriran.com/002ziT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خرید خودرو نرخ تورم عده ایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند