Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ سنگ آهن طی ۱۰ ماهه سال ۹۸، حدود ۳ درصد رشد یافت و از ۳۹ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی، 39 میلیون و 341 هزار و 873 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، 38 میلیون و 162 هزار و 114 تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از این میزان، شرکت های «گل گهر» 13 میلیون و 386 هزار و 441 تن، «چادرملو» 7 میلیون و 970 هزار و 14 تن، «سنگ آهن مرکزی» 3 میلیون و 954 هزار و 862 تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» 4 میلیون و 339 هزار و 651 تن، «گهر زمین» 3 میلیون و 801 هزار و 25 تن، «اپال پارسیان سنگان» 2 میلیون و 564 هزار و 529 تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و 982 هزار و 296 تن، «صبا نور» 930 هزار و 252 تن و «جلال آباد» 412 هزار و 803 تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

تولید بیش از 22.5 میلیون تن گندله

6 شرکت بزرگ گندله ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) از ابتدای فروردین تا پایان دی 98، حدود 22 میلیون و 512 هزار و 946 تن گندله سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال 97 (22 میلیون و 928 هزار و 587 تن)، 2 درصد کاهش نشان می دهد.

تولید بیش از 3.4 میلیون تن دانه بندی

بنا به این گزارش، 5 شرکت بزرگ معدنی طی 10 ماهه سال 98 حدود 3 میلیون و 459 هزار و 999 تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (5 میلیون و 662 هزار و 475 تن)، 39 درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان «247 هزار و 477 تن»، صبانور «یک میلیون و 772 هزار و 283 تن»، سنگ آهن مرکزی «386 هزار و 375 تن»، فلات مرکزی «663 هزار و 564 تن» و چادرملو «390 هزار و 300 تن» تولید کردند./

    پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: معدن سنگ آهن کنسانتره سنگ آهن کارخانه سنگ آهن سنگ آهن سنگ آهن تولید کردند مدت مشابه سال صنایع معدنی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری