Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در کشور ۲.۶ میلیارد دلار قاچاق پوشاک وجود دارد که معادل ۹۸ درصد پوشاک خارجی است، قاچاق پوشاک بیشترین سهم قاچاق در بین گروه‌های کالایی است و سبب از دست رفتن ۲۳۵ هزار شغل شده است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد قدیمی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا در کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «گسترش پدیده قاچاق و تاثیر مخرب آن در امر تولید، تجارت قانونی، سرمایه‌گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ایشان می‌فرمایند «بر همه دستگاه‌های که به نحوی می‌توانند در امر مبارزه با قاچاق کالا دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.»، از سطوح مبارزه با قاچاق کالا در ابتدای زنجیره تامین واردات، کولبری و مرزنشینی است.

مشاور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بیان کرد: حمل و نقل، انبار، فروش تجاری از میانه زنجیره تامین و عرضه و فروش مشتری نهایی از انتهای زنجیره تامین است.

قدیمی خاطرنشان کرد: به روز‌رسانی بستر‌های سخت‌افزاری و شناسایی کالا‌‌‌ی قاچاق، خودکار‌سازی فرآیند‌های کمرگی، اتصال سامانه‌های فرابخشی، شناسایی منحصر به فرد تمامی اقلام تجاری یک شرکت در سطح جهان به منظور صحت‌سنجی اطلاعات از اقدامات انجام شده در ابتدای زنجیره تامین است.

وی افزود: ایجاد سامانه‌های رصد فرآیند توزیع، ایجاد زیر‌ساخت‌های سخت‌افزاری، تدوین قوانین مورد نیاز، آموزش و آگاه‌سازی‌‌های متعدد، ایجاد زیر‌ساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز از اقدامات انجام‌شده در سطح میانه و انتهای زنجیره تامین است.

مشاور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: تسهیل اجرای سامانه‌ها و فرآیند‌های تجاری، افزایش قدرت تشخیص کالا‌ی قاچاق از کالا‌ی قانونی، افزایش ریسک کالا‌ی قاچاق و کاهش تقاضای کالا از ابتدای زنجیره تامین از موارد ضرورت مبارزه با قاچاق در سطح عرضه است.

قدیمی ادامه داد: نداشتن اسناد گمرکی بر اساس ماده 113 قانون امور گمرکی از مشکلات قبل از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود، نداشتن شناسه کالا و شناسه رهگیری از مشکلات پس از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی اضافه کرد: gtin یعنی شماره جهانی قلم تجاری که به منظور شناسایی منحصر به فرد تمام اقلام تجاری یک شرکت در سطح جهان استفاده می‌شود، شناسه کالا یعنی شناسه چند رقمی مبتنی بر نظام جامع طبقه‌بندی کالا که مشخصات ماهوی هر قلم کالا را احصا می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی‌: دست سوداگران اقتصادی را از بیت‌المال ‌کوتاه می‌کنیم / برخورد قاطعانه با ‌قاچاق کالاچرا وضعیت ‌کرمان در مقابله با قاچاق کالا و ارز نامناسب است؟قرائت گزارش تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاپایان سال در مجلس

مشاور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور  بیان کرد: در کشور 2.6 میلیارد دلار قاچاق پوشاک وجود دارد که معادل 98 درصد پوشاک خارجی است، قاچاق پوشاک بیشترین سهم قاچاق در بین گروه‌های کالایی است و سبب از دست رفتن 235 هزار شغل به واسطه قاچاق پوشاک شده است.

قدیمی خاطرنشان کرد: واحدهای صنف پوشاک طی سال‌های 94 تا 96  به واسطه قاچاق پوشاک از 20 واحد فعال صنفی  به 15 هزار واحد کاهش یافته است، سهولت قاچاق به سبب استثنائات متعدد تجاری یکی از عوامل اشتیاق به قاچاق پوشاک است.

وی افزود: حمل آسان پوشاک، نسبت بالا‌ی حاشیه سود به وزن و ریسک پایین عرضه کالا‌ی قاچاق از عوامل اشتیاق به قاچاق پوشاک است، هدف مبارزه با قاچاق کالا تغییر رفتار عرضه‌کنندگان برند‌های خارجی و داخلی است.

مشاور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد: اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا سبب رونق کسب و کار بسیاری از تولید‌کنندگان، تصاحب بسیاری از سکو‌های  فروش مناسب توسط برند‌های ایرانی و تغییر رفتار 70 درصد از عرضه کنندگان پوشاک شده است.

قدیمی افزود: 1.6 میلیارد دلار قاچاق لوازم خانگی در کشور وجود داشت و سبب از بین رفتن 56 هزار شغل مستقیم و کاهش تولید داخل به‌سبب عدم بازدهی در رقابت با حجم بالای قاچاق شد.

انتهای پیام/712/ز

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقدامات انجام شده میلیارد دلار قاچاق زنجیره تامین کالا ی قاچاق قاچاق پوشاک هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه