Web Analytics Made Easy - Statcounter

جراحی هیدروسل و هرنی در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم،‌ فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جراحی هیدروسل و هرنی توسط دکتر رضا ولی‌پور متخصص اورولوژی و فلوشیپ اندواورولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر زردان متخصص بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیدروسل تجمعی از مایع در کیسه ای درون کیسه بیضه است. قبل از تولد، بیضه‌های پسر از شکم او به درون کیسه بیضه جابه جا می‌شوند. یک کیسه کوچک و نازک که روده‌ها را در جای خود نگه می‌دارد به همراه بیضه‌ها به کیسه بیضه می‌رود. معمولا، پس از پایین رفتن بیضه‌ها این کیسه موجود در کیسه بیضه، بسته شده و بدن هر گونه مایع اضافی باقی مانده درون این کیسه را جذب می‌کند. در صورتی که کیسه بسته نشود یا بسته شود اما مایع اضافی در آن باقی بماند، به این وضعیت هیدروسل می‌گویند.

هیدروسل به دو نوع تقسیم بندی می شود که عبارت است از هیدروسل غیرمرتبط (ساده) و هیدروسل مرتبط. در هیدروسل  ساده کیسه­ درون کیسه بیضه بسته می‌شود اما بدن فرد مایع اضافی را قبل از تولد، جذب نمی‌کند. این نوع هیدروسل معمولا هنگامی که پسر به سن یک سالگی می‌رسد به صورت خود به خود رفع شده و بدن در نهایت آن مایع را جذب می‌کند. بروز هیدروسل در پسران شایع است. حدودا، از هر 10 پسری که به دنیا می‌آیند یک نفر به هیدروسل غیرمرتبط ابتلا دارد.

در هیدروسل مرتبط، کیسه‌ای که از شکم به درون کیسه بیضه می‌رود به صورت کامل بسته نشده و یک مجرای کوچک در آن باقی می‌ماند. به همین طریق مایعات از شکم به درون کیسه بیضه سرازیر می‌شوند. این نوع هیدروسل مشابه یک فتق است اما در یک فتق، مجرای کیسه بزرگ بوده و روده نیز می‌تواند به همراه مایعات به درون کیسه پایین بیاید. همانند یک فتق، نوع مرتبط این بیماری نیز نیازمند جراحی است.

ولی پور، متولد سال ٦٠ ، رتبه كل ١٠٠ كنكور علوم تجربی سال ٧٨ و نفر اول كشوری امتحان پره انترنی (پیش كارورزی) در شهریورماه سال ٨٤ است. وی  فارغ‌التحصیل رشته پزشكی عمومی از دانشگاه علوم پزشكی تهران در سال ٨٦ و نفر اول كشوری بورد تخصصی ارولوژی در سال ٩١ است. همچنین وی فلوشیپ فوق تخصصی اندویورولوژی و یورولاپاراسكوپی بوده و  عضو هیئت علمی دانشگاه و استادیار دانشكده پزشكی است.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی بیمارستان فرهیختگان بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بیضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند