Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@12:43:22 GMT

قدرت نظامی ایران رشد جهشی داشته است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۶۴۱۱

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مسابقات دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اقدام بسیار مناسبی بود و امیدواریم هر سال بر کیفیت این مسابقات افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانات اخیر فرمانده معظم کل قوا در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش در روز نوزدهم بهمن، گفت: لازمه قوی شدن کشور این است که کشور ما در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ... قدرتمند شود.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه ما قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت، گفت: ما تهدیدی برای سایر کشور‌ها نیستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه امروز قدرت نظامی ما رشد جهشی داشته است، اما این قدرت برای حفظ امنیت کشور است نه به منزله تهدیدی برای سایر کشورها، گفت: ما باید آنقدر قوی باشیم که دشمن فکر تعرض به کشور ما به ذهنش خطور نکند.

وی با بیان اینکه ما اگر قوی باشیم در مذاکرات بین‌المللی محکم پشت میز می‌نشینیم، ادامه داد: ما اگر قوی شویم، دشمن می‌داند اگر تعرضی به ما کند، جوابی پشیمان‌کننده دریافت خواهد کرد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دکترین یا رهنامه جمهوری اسلامی ایران دفاعی و مبتنی بر توان بازدارندگی است، عنوان کرد: برای رسیدن به بازدارندگی ما در وهله اول نیازمند «نیروی انسانی» هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه نیروی انسانی هم می‌تواند یک سازمان را به اوج برساند، هم می‌تواند باعث ورشکستگی یک سازمان شود، تصریح کرد: نیروی انسانی کیفی می‌تواند برای یک سازمان رشد جهشی ایجاد کند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی کیفی باید متعهد، مبتکر، خلاق، مومن، متفکر، مخلص، منضبط، ولایتمدار و ایثارگر باشد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه مطمئناً با وجود همه فشار‌ها علیه کشورمان، در گام دوم انقلاب رشد جهشی بیشتری نسبت به گام اول خواهیم داشت، گفت: ایمان، شجاعت و دانش، سه ویژگی محوری نیروی انسانی نظامی است که در کلام فرمانده معظم کل قوا به آن‌ها اشاره شده است.

وی با بیان اینکه شجاعت و سلحشوری از ویژگی‌های تمییزدهنده نیروی انسانی نظامی نسبت به سایر نیرو‌های انسانی است، گفت: نظامی منهای شجاعت مساوی با صفر است.

رییس ستاد ارتش با بیان اینکه ما باید روز به روز دانش خود را در کاری که انجام می‌دهیم افزایش دهیم، عنوان کرد: امروز اگر در عرصه دانش نظامی یک روز غفلت کنیم، به اندازه یک سال عقب می‌افتیم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ علم است، گفت: جنگ امروز در زمین، هوا، فضا. دریا، سایبر، جنگ علم است.

وی در پایان گفت: آن فرمانده‌ای موفق است که یگان تحت نظر خود را رشد بدهد و این رشد ابعاد مختلف جسمانی، بصیرتی، علمی و ایمانی را شامل می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دریادار سیاری امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش نیروی انسانی یک سازمان رشد جهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است

امام جمعه بوشهر، تعلیم و تربیت، عقلانیت، ایمان و شهادت‌طلبی را از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران دانست و گفت: این مؤلفه‌های مهم سبب ایجاد قدرت و در پی آن باعث امنیت در کشور و منطقه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: کشوری که در حوزه تجهیزات تهاجمی و دفاعی پیشرفته باشد در مقابل تهدیدات دشمن محفوظ و دارای قدرت و بازدارندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برخی از مولفه‌های قدرت اذعان کرد: لجستیک، تجهیزات پیشرفته، مدیریت دانش‌بنیان و موقعیت استراتژیک برخی از مولفه‌های قدرت‌ محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه مقوله تعلیم و تربیت یکی از مولفه‌های اصلی نظامی در ایران است، تصریح کرد: در نظام بین‌الملل هیچ کشوری در حوزه تعلیم و تربیت نظامی و انسانی در جایگاه بالای ایران نیست. تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است.

امام جمعه بوشهر، تعلیم و تربیت، عقلانیت، ایمان و شهادت‌طلبی را از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: این مؤلفه‌های مهم سبب ایجاد قدرت و در پی آن باعث امنیت در کشور و منطقه می‌شود.

مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد

سرتیپ علی رزمجو نیز در این مراسم با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد، گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به‌کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

وی با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است، افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک‌کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است. موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است.

تجلیل از از مربیان و هادیان نمونه سپاه استان بوشهر

در این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند