Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های «نماینده‌ات کی بوده و الان کجاست؟» سعی خواهد کرد پاسخی مفصل بدهد به این دو سؤال؛ نمایندگانی که در این 10 دوره وارد مجلس شده چه کسانی بوده‌اند و حالا در چه جایگاهی و مشغول چه فعالیتی هستند، در این گزارش به بررسی حوزه «فلاورجان» پرداختیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسفند امسال، درست ۴۰ سال از نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، مجلسی که در این سال‌ها ۱۰ دوره انتخابات را تجربه کرده و هر بار نمایندگانی از طیف‌ها و گروه‌های مختلف مردم روی صندلی آن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که به عنوان «نماینده» مردم وارد مجلس شدند نه از یک طیف خاص بوده‌اند و نه تخصص‌های مشترکی داشته‌اند، بلکه هر کدام متناسب با تحصیلات و تجربه خود تلاش داشته‌اند تا صدای مردم منطقه، استان و کشور باشند، برخی از این نماینده‌ها با عملکرد خود توانستند نظر مردم را برای بیش از ۴ سال جلب کنند.

گزارش‌های خبرگزاری فارس با عنوان «نماینده‌ات کی بوده و الان کجاست؟» سعی خواهد کرد تا مروری داشته باشد بر نماینده‌های حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان، و پاسخی مفصل بدهد به این دو سؤال؛ نمایندگانی که در این ۱۰ دوره وارد مجلس شده چه کسانی بوده‌اند و حالا در چه جایگاهی و مشغول چه فعالیتی هستند.

استان اصفهان ۱۵ حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع ۱۹ نماینده را شامل می‌شود:

اصفهان، اردستان، شاهین‌شهر و میمه و برخوار، خمینی‌شهر، سمیرم، شهرضا و دهاقان، فریدن و فریدون‌شهر و چادگان و بویین میاندشت، فلاورجان، کاشان و آران و بیدگل، گلپایگان و خوانسار، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و تیران و کرون و نطنز و قمصر.

 

در گزارش‌های قبلی، حوزه انتخابیه «نطنز و قمصر»، «نجف‌آباد و تیران و کرون»، «نائین»، «مبارکه»، «لنجان»، «گلپایگان و خوانسار» و «کاشان و آران و بیدگل» بررسی شد و در این شماره نمایندگان حوزه «فلاورجان» را از نظر می‌گذرانیم.

حوزه انتخابیه فلاورجان در همسایگی جنوب غرب کلانشهر اصفهان واقع شده، این حوزه به مرکزیت فلاورجان شامل این شهرستان با بخش‌های مرکزی و پیربکران و با جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

فلاورجان یکی از شهرستان‌های تاریخی استان اصفهان است که وسعت کل آن به ۳۱۹ کیلومتر مربع می‌رسد.

 

دور اول: سید باقر هاشمی متولد 1312 با 59.7 درصد آرا نخستین نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بود، وی در سال دوم در کمیسیون امور داخلی و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور فعالیت داشت.

او سال‌ها به عنوان امام جماعت در مساجد فلاورجان اقامه نماز می‌کرد تا این که به دلیل کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست.

دور دومعیدی‌محمد میرزائی عطاآبادی متولد سال 1332 منتخب حوزه انتخابیه فلاورجان در مجلس دوم شورای اسلامی بود که با 57.4 درصد آرا به مجلس راه یافت.

دور سوم: مصطفی طاهری‌زاده متولد 1320 دارای تحصیلات لیسانس مهندسی برق نماینده مردم فلاورجان در دور سوم مجلس شورای اسلامی بود که توانست 96.4 درصد آرای این حوزه انتخابیه را به خود اختصاص دهد.

نکته قابل توجه در خصوص طاهری‌زاده درصد بالای آرای اوست، این نماینده سابق مجلس با کسب بالای 96 درصد آرا، رکورد بیشترین درصد رای را در بین نمایندگان فلاورجان به دست آورد.

دور چهارم: نماینده دور چهارم مجلس شورای اسلامی مردم فلاورجان حسین کیانی فلاورجانی متولد 1320 بود که با 37.3 درصد آرا به مجلس رفت و به مدت چهار سال در  کمیسیون امور قضایی و حقوقی و تحقیق فعالیت کرد.

دور پنجم، ششم و هفتمحبیب‌الله اسماعیل‌زاده متولد 1331 با 46.9 درصد آرا به عنوان نماینده مردم فلاورجان به مجلس پنجم راه یافت و در کمیسیون مسکن و شهرسازی و راه و ترابری به مدت چهار سال فعالیت کرد. اسماعیل‌زاده با 41.1 درصد آرا به مجلس ششم و 43.17 درصد آرا به مجلس هفتم رفت.

وی با مدرک کارشناسی مدیریت شهری بیشتر فعالیتش را در کمیسیون عمران حضور داشت، مدیریت امور اداری سیمان سپاهان، معاونت حمل و نقل استان اصفهان، ریاست سازمان حمل و نقل پایانه های استان اصفهان و ... از جمله سوابقی است که اسماعیل زاده پیش از ورود به مجلس شورای اسلامی در کارنامه اجرایی خود به ثبت رساند.

اسماعیل زاده از جمله نمایندگانی بود که در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار اعمال نظر ایشان در موضوع لوایح شد؛ او هم چنین از نمایندگان متحصن مجلس ششم در اعتراض به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم، در دی ماه سال 1382 بود.

او از معدود نمایندگان متحصن بود که صلاحیتش بار دیگر در مجلس هفتم تایید شد و توانست برای سومین بار به مجلس راه پیدا کند.

اواسط خرداد ماه ۱۳۸۸، ۳۵۶ نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله حبیب‌الله اسماعیل‌زاده، طی اعلامیه‌ای از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کردند.

 

دور هشتم، نهم و دهم:  سید ناصر موسوی لارگانی متولد 1342 در فلاورجان و دارای تحصیلات کارشناس ارشد مدیریت آموزشی است که با 25.42 درصد آرا به عنوان نماینده مردم فلاورجان به مجلس رفت و در کمیسیون اقتصادی به مدت چهار سال فعالیت کرد.

موسوی لارگانی با  78.68 درصد آرا به مجلس نهم رفت و در فراکسیون‌های امید زندگی، تعاون، فرهنگیان و گمرک جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد، وی با 57.84 درصد آرا نماینده فعلی مردم فلاورجان در مجلس دهم است و در کمیسیون اقتصادی فعالیت داشته است.

او در سال‌های اخیر با جلب نظر اکثریت نمایندگان استان به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان فعالیت داشت.

لارگانی بار دیگر برای حضور در مجلس ثبت‌نام کرده و قرار است با 5 نفر دیگر برای نشستن روی صندلی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت بپردازد.

انتهای پیام/63095/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس یازدهم انتخابات 98 نمایندگان مجلس شورای اسلامی ف فلاورجان خبرگزاری فارس اصفهان نماینده مردم فلاورجان مجلس شورای اسلامی مردم فلاورجان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درصد آرا به مجلس مدت چهار سال حوزه انتخابیه انتخابات مجلس اسماعیل زاده استان اصفهان بوده اند وارد مجلس مجلس هفتم سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است