Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-03@14:49:00 GMT

احتمال افت ۳۵ درصدی تولید نفت نیجریه طی ۱۰ سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۶۹۹۴

احتمال افت ۳۵ درصدی تولید نفت نیجریه طی ۱۰ سال آینده

مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره وود مکنزی اعلام کرد که در صورت نبود اصلاحات در نیجریه، تولید نفت این کشور ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا، مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره وود مکنزی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که افزایش هزینه‌ها و نبود ثبات در بخش‌های حیاتی انرژی و در پی آن تعلل شرکت‌های نفتی برای سرمایه‌گذاری در نیجریه، ممکن است سبب کاهش ۳۵ درصدی تولید نفت این کشور آفریقایی در ۱۰ سال آینده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه هشدار داد از آنجا که شرکت‌های نفتی ترجیح می‌دهند در مناطقی با شرایط بهتر و شفاف‌تر سرمایه‌گذاری کنند، تولید سه میدان آب‌های عمیق این کشور با توان درآمدزایی سالانه ۲ میلیارد دلار به تاخیر خواهد افتاد.

لنرت کوچ، تحلیلگر موسسه مشاوره وود مکنزی در این باره گفت: نیجریه با افت شدید تولید روبه‌رو خواهد شد و برای بالا نگه‌داشتن درآمدهای خود نیازمند توسعه‌ مخازن جدید است.

وی افزود: تولید نفت خام نیجریه طی ۱۰ سال آینده ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

نیجریه با تولید روزانه ۲ میلیون بشکه در روز، بزرگترین صادرکننده نفت آفریقاست، اما برای حفظ این رقم تولید، به سرمایه‌گذاری مداوم دارد.

۹۰ درصد درآمد ارزی نیجریه از فروش محموله‌های نفت خام است.
 

منبع: شانا

کلیدواژه: نیجریه تولید نفت کاهش تولید نفت سرمایه گذاری ۱۰ سال آینده تولید نفت ۳۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهارکرد: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است. روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن  ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال