Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر قصد خرید­ شومینه را دارید و یا شومینه مورد نظر خود را قبلا خریداری و نصب، نموده­ اید و در حال حاضر به فکر تعمیر آن و یا انجام سرویس‌­های دوره­ای شومینه خود هستید، با ما همراه باشید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر قصد خرید­ شومینه را دارید و یا شومینه مورد نظر خود را قبلا خریداری و نصب، نموده­اید و در حال حاضر به فکر تعمیر آن و یا انجام سرویس‌­های دوره­ای شومینه خود هستید، با ما همراه باشید تا نکات مهم و ارزشمندی را در زمینه موارد بالا، خدمت شما ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شومینه چیست؟

شومینه، سازه‌ یا محفظه‌ای از جنس سنگ، آجر و یا فلز می­باشد که از آتش درون آن محافظت می­کند. شومینه ها معمولا در داخل ساختمان و یا بیرون ساختمان و در حیاط منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از خانواده­ها، در فصول سرد سال، از گرمایش شومینه، برای ایجاد فضای مطبوع، در منزل خود استفاده می­نمایند و بعضی دیگر،  از شومینه، صرفا به عنوان یک وسیله تزیینی در دکوراسیون منزل خود، بهره می­برند.

نکات مهم در هنگام خرید شومینه

هدف شما از خرید شومینه، هر چه که باشد، در هنگام خرید، می­بایست به دو نکته توجه نمایید: نوع شومینه انتخابی و تناسب آن با دکوراسیون منزل خود. قبل از هر گونه اقدام به خرید شومینه، می‌بایست از انواع شومینه­های موجود در بازار و ویژگی­های آنها اطلاع داشته باشید، تا بتوانید نوع مناسب و همچنین، سازگار با دکوراسیون منزل خود را انتخاب نمایید.

برای خرید و فروش شومینه مناسب و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه کلیک کنید.

شومینه­های موجود در بازار از نظر نوع سوخت، با هم متفاوت هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

شومینه‌­ هیزمی( چوبی): این نوع شومینه‌، از قدیمی‌ترین نوع شومینه­ها در بازار هستند، ولی به دلیل معایبی که، در هنگام استفاده دارند، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و بیشتر جنبه تزیینی دارند. اتلاف انرژی، مشکلات مربوط به تهیه چوب، به‌‌عنوان سوخت و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری زیاد، از جمله معایب آنها هستند. شومینه‌گازی: از انواع شومینه­های مدرن و جایگزین بسیار مناسبی برای شومینه­های چوبی می­باشد. سوخت این نوع شومینه، از گاز شهری بوده و دارای ایمنی بالایی نیز هستند. این شومینه­ها، حرارت و گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند. و از آنجا که دارای تنوع زیاد در رنگ و طرح بوده، با انواع سلیقه­ها و دکوراسیون منازل، نیز سازگار می­باشند.

شومینه گازی

شومینه برقی: این نوع شومینه­ها‌، از برق، جهت تولید گرما استفاده می­کنند. ولی نسبت به شومینه­های گازی، حرارت کمتری، تولید می‌کنند و از این جهت، بیشتر، مناسب محیط‌های کوچک‌تر می‌باشند. از مزایای این نوع شومینه، می توان به ایمنی بالا، عدم آلایندگی و عدم اتلاف انرژی آن، اشاره نمود. شومینه سنگی: سوخت این شومینه­ها معمولاً زغال یا چوب می باشد و از این نظر، معایب شومینه­های چوبی را نیز دارا هستند. ولی دارای مزایایی نیز هستند که از جمله آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره نمود: هزینه تعمیر و بازسازی پایین، به دلیل جنس مقاوم سنگ، و همچنین قابلیت سازگاری با انواع دکوراسیون، به علت تنوع بالا در انتخاب نوع سنگ و رنگ آن. این نوع شومینه، بیشتر مناسب افراد علاقمند به طبیعت می­باشد که تمایل دارند گوشه­ای از حس طبیعت را در منزل و در کنار خود، احساس نمایند. شومینه‌ الکلی: سوخت این نوع شومینه، از الکل می باشد و چون الکل، هیچ دود و بوی نامطبوعی، تولید نمی­کند، لذا نیاز به دودکش، نیز ندارد. نصب، راه‌اندازی و نگهداری از این نوع شومینه، آسان می­باشد. شومینه­های الکلی، نسبت به شومینه­های برقی و یا گازی، حرارت و گرمای کمی تولید می‌کنند و به همین دلیل، بیشتر، مناسب محیط‌های کوچک می­باشند.

پس از انتخاب نوع شومینه مورد نیاز، می­بایست نحوه نصب و اجرای آن را متناسب با دکوراسیون منزل خود، نیز انتخاب نمایید.

شومینه‌ها از نظر ظاهر و نحوه نصب، به دو دسته کلی تقسیم می­شوند:

شومینه سنتی: جنس این نوع شومینه­ها عموما از سنگ و آجر و سوخت آنها معمولا ذغال یا چوب می­باشد. این نوع شومینه، علاوه بر اینکه می­بایست از قبل، فضایی برای آن در نظر گرفته شود، نصب و راه­اندازی آن، نیز هزینه بالایی دارد. بدین­جهت اغلب افراد، ترجیح می­دهند بجای آنها از شومینه­های جدید و مدرن، در منزل خود استفاده نمایند. شومینه مدرن: این نوع شومینه، برخلاف شومینه­های سنتی، از فلزات و مصالح جدیدی مانند شیشه ساخته می­شوند. و بسیاری از خانواده­ها هنگام خرید شومینه، ترجیح می­دهند برای تزیین و تکمیل دکوراسیون منزل خود، از این نوع شومینه­ها استفاده نمایند. شومینه­های مدرن، انواع متفاوتی دارند که در زیر به چند مورد پرطرفدار از آن‌ها اشاره می‌شود: شومینه معلق: این نوع شومینه­ها در هر نقطه­ای از فضای خانه، آویزان می­شوند و جلوه­ای زیبا به فضای داخلی منزل می­بخشند. 

شومینه مدرن معلق

شومینه ایستاده: نحوه اجرای این شومینه­ها، با توجه به سوختی که مورد استفاده قرار می­دهند، متفاوت است. و می­تواند بصورت متصل به دیوار و یا به شکل کاملا آزاد و در هر قسمت از فضای خانه، نصب گردد.   شومینه دیواری: اجرای این نوع شومینه، هم بر روی دیوار و هم داخل دیوار، امکان­پذیر است و از این جهت، انتخاب بسیار مناسبی برای انواع خانه­های بزرگ و کوچک می­باشد. شومینه شیشه­ای: این نوع شومینه، توسط یک شیشه در اطراف آن محصور می گردد و زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل می‌بخشد.

در پایان این قسمت، به شما پیشنهاد می­شود که برای انتخاب شومینه مناسب، در ابتدا، هدف اصلی خود از خرید شومینه را مشخص نمایید. اگر هدف اصلی شما، استفاده از گرمایش شومینه می­باشد، بنابراین در درجه اول، باید به فاکتورهایی مانند نوع سوخت شومینه و ایمنی آن، توجه نمایید. ولی اگر قصد خرید شومینه برای تزیین فضای داخلی و دکوراسیون منزل خود را دارید، توجه به ظاهر و نحوه اجرای آن، دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر ویژگی­های شومینه می­­باشد.

توجه به نوع شومینه و تناسب آن با دکوراسیون خانه، از نکات مهم در هنگام خرید شومینه

نکات مهم برای تعمیر و سرویس شومینه

پس از خرید، نصب و راه‌اندازی شومینه می بایست در دوره‌های زمانی مشخص و ترجیحاً در اوایل فصل سرما به سرویس شومینه خود بپردازید. انجام سرویس­های دوره­ای شومینه، نه تنها باعث می­شود که از هزینه­های تعمیر شومینه، رهایی یابید، بلکه به شما امکان می­دهد که در هنگام استفاده از شومینه، از حداکثر راندمان آن نیز بهره ببرید.

اولین و مهم‌ترین نکته­ای که باید در هنگام سرویس شومینه، به آن توجه نمایید، انجام آن، توسط افراد متخصص و باتجربه می باشد. این افراد، با حضور در محل شما تمام فرآیندهای مربوط به سرویس شومینه را با دقت و بطور کامل انجام می دهند. سرویس شومینه، شامل موارد زیر می­باشد:

تمیز کردن شومینه، از گرد و خاک. شستشوی اجزا و قطعات شومینه با آب و مواد مخصوص. بازدید و بررسی قطعات شومینه و انجام تعمیرات لازم و یا تعویض قطعات معیوب.

نکته قابل توجه در حضور افراد متخصص برای سرویس شومینه، رعایت نکات ایمنی توسط آنها و جلوگیری از بروز هر گونه آسیب احتمالی، به شومینه و قطعات آن می­باشد. همچنین این افراد، در صورت نیاز به تعویض قطعه­ معیوب، از قطعات یدکی با­کیفیت استفاده می­نمایند.

برای ثبت درخواست و مشاوره در این زمینه توسط متخصصان این صفحه را ببینید: سرویس شومینه در تهران

تعمیر شومینه، نیز از مواردی است که حتما می­بایست توسط افراد ماهر و باتجربه صورت گیرد. این افراد با توجه به مهارت و تجربه خود، در مرحله اول، اقدام به عیب­یابی شومینه می­نمایند و پس از اطمینان از تشخیص علل خرابی، اقدام به انجام تعمیرات و یا تعویض قطعه معیوب می­­کنند.

هزینه سرویس و یا تعمیر شومینه، به عواملی مانند نوع شومینه، انجام خدمات تعویض قطعه، مدت زمان انجام سرویس و... بستگی دارد و میزان مشخصی را نمی­توان برای آن در نظر گرفت.

انجام سرویس­های دوره­ای شومینه، مانع از انجام تعمیرات گزاف آن می­شود.

اگر قصد خرید شومینه با کیفیت عالی، قیمت رقابتی در بازار و مناسب با دکوراسیون منزل خود را دارید، فروشگاه الو­گرما گزینه­های بسیار متنوع و مناسبی از انواع شومینه­ها را برای خرید، به شما پیشنهاد می­دهد. و درصورتی که شومینه خود را خریداری نموده­اید و نیاز به انجام سرویس شومینه و یا تعمیرات مربوط به آن را دارید، با مراجعه به سایت فروشگاه الو­گرما، درخواست خود را به صورت آنلاین، ثبت نمایید. با ثبت درخواست خود در سایت این فروشگاه، می‌توانید از مشاوره رایگان آن نیز بهره بگیرید. این مجموعه، با دارا بودن کادر مجرب و حرفه­ای، همه نیازهای شما در زمینه خرید، سرویس و تعمیر شومینه را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و حداقل هزینه، برآورده می­سازد.

برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت درخواست سرویس و تعمیر شومینه و همچنین خرید شومینه میتوانید با شماره 09128305042 تماس بگیرید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شومینه دکوراسیون منزل خود دکوراسیون منزل خود انواع شومینه ها مشاوره رایگان انجام تعمیرات هنگام خرید تولید می کنند شومینه ها اگر قصد خرید ثبت درخواست انجام سرویس توجه نمایید نکات مهم تعویض قطعه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کاپ کیک شکلاتی به همراه نکات کلیدی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کاپ کیک یا کیک فنجانی نوعی کیک کوچک تک نفره است که در قالب‌ها و کاغذهای مخصوص آماده می‌شود. کاپ کیک مانند سایر کیک‌ها از ترکیباتی همچون شکر، کره، آرد و تخم مرغ تهیه و با سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت تزئین می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک
تخم مرغ ۶ عدد (درشت)
روغن مایع نصف لیوان (لیوان فرانسوی دسته دار استفاده می‌کنیم برای همه اندازه گیری ها)
آرد سفید ۲ لیوان
شیر یا آب نصف لیوان (شیر باعث پوک شدن کیک می‌شود و بهتر است از آن استفاده شود.)
پودر قند ۱ لیوان
کرمفیل ۱ قاشق چایی خوری در هر کاپ کیک
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری (قاشق را باید سر پر کنیم)
وانیل نصف قاشق چایی‌خوری
پودر کاکائو نصف قاشق مرباخوری (سر پر)
فلفل قرمز به مقدار بسیار کم فقط برای طعم کاکائو

طرز تهیه کاپ کیک مرحله اول

ابتدا در ظرفی تخم مرغ (هم دما با محیط باشد)، وانیل و پودر قند را ترکیب کرده و با همزن برقی مخلوط می‌کنیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم

در ظرف دیگری آرد، بکینگ پودر، فلفل قرمز و پودر کاکائو را الک می‌کنیم و سپس تمام مواد خشک را باهم ترکیب می‌کنیم.

مرحله سوم

اکنون شیر یا آب را به همراه روغن به مواد خشک اضافه و مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد بالا را با ترکیب تخم مرغ، وانیل و پودر قند مرحله اول ترکیب می‌کنیم و به خوبی هم زده یا بافت یک دستی حاصل شود.

مرحله پنجم

کاغذهای کاپ کیک را در قالب مخصوص قرار داده و مواد درست شده را با قاشق درون آن می‌ریزیم باید به این نکته توجه کرد به اندازه‌ی یک بند انگشت از سر قالب باید خالی باشد.

نکته: کرمفیل ها را درون قیف ماسوره‌ای ریخته و به اندازه یک قاشق چایی خوری در کف قالب یا پس از پر کردن هر قالب در درون مواد می‌ریزیم.

مرحله ششم

فر را از قبل باید به مدت نیم ساعت گرم کنیم سپس قالب حاوی مواد کاپ کیک را به مدت ۴۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۰ سانتی گراد قرار می‌دهیم.

نکته: پس از ۳۵ الی ۴۵ دقیقه درب فر را باز می‌کنیم و سیخ چوبی در کیک فرو می‌کنیم کیک اگر به طور کامل پخته شده باشد نباید محتویات داخل کیک به چوب بچسبد. سپس درجه حرارت فر را کم و ملایم می‌کنیم تا کیک مغز پخت شود زمانی که لبه‌های کیک به سمت وسط کیک جمع شد کیک به صورت کامل پخته است.

مرحله آخر

پس از آماده شدن کیک و خنک شدن قالب آن را به ظرف مخصوص سرو انتقال می‌دهیم و نوش جان می‌کنیم.

نکات قابل توجه در تهیه مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی تخم مرغ‌ها هنگام استفاده هم دما با محیط شده باشند. دمای تمام مواد استفاده شده در کیک باید به دمای محیط رسیده باشند. در نیم ساعت اول پخت درب فر را نباید باز کنیم. از چایی یا انواع نوشیدنی‌های گرم برای سرو کاپ کیک می‌توانیم استفاده کنیم. برای تزئین کاپ کیک می‌توانیم از سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت استفاده کنیم. استفاده از شیر به جای آب باعث پوک‌تر شدن بافت کاپ کیک می‌شود. برای به دست آمدن بهترین نتیجه باید از پودر قند به جای شکر استفاده کنیم زیرا شکر باعث به وجود آمدن پف کاذب و حالت چسبندگی در کیک می‌شود. کد خبر 746598

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند