Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نام و یاد خدایی که به قلم و آنچه با قلم می‌نویسند سوگند خورد. و با درود به مهمانان گرانقدری که یا با قدرت قلم مردم بر برگه‌های رای دولتی شدند و یا با قدرت قلم‌فرسایی خود بر برگه‌های خبر مطبوعاتی. سلام بر شما، بر معاون اول محترم رئیس جمهوری جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری و دیگر سروران حاضر در مجلس.

به نمایندگی از همه همکاران سالروز میلاد دخت گرامی پیامبر اسلام و روز زن و مادر را تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و برای درگذشتگان سانحه هوایی و حادثه کرمان از خداوند متعال طلب آمرزش دارم .
سروران محترم، همکاران عزیز!
امروز که اینجا ایستاده‌ام، بر درختی ۲۵ ساله تکیه زده‌ام که شاخ‌وبرگ‌هایش چنان بالنده شده که چندین نسل روزنامه‌نگاران کشور در سایه‌سار آن زیسته‌اند. ربع قرن پیش نهال نوپایی بود و امروز نهادی قدرتمند است. ربع قرن پیش روزنامه بود و امروز تبدیل به موسسه فرهنگی-مطبوعاتی شده است و چه خردمندانه نامی چنین فاخر بر آن نهادند: «ایران»؛ نامی که نشان از دیرپایی دارد و ماندگاری و راز همین نام است که آن را در طی این ربع قرن بر تارک مطبوعات ایران زنده و مانا نگاه داشته و هنوز ربع قرن‌های دیگری در پیش دارد که با وجود تغییرات موسمی و تحولات موضوعی، همچنان موضوعیت خود را به رخ بکشد. روزنامه‌ای که پیام دارد و یک ابزارش کاغذ است و ابزار دیگرش صدا و تصویر؛ از عالم واقع تا دنیای مجاز در اهتزاز است و به چند زبان در سخن است؛ از فارسی تا عربی و انگلیسی و بریل. از روزنامه ایران تا ایران ورزشی و از ایران آنلاین و ایران چند رسانه‌ای تا مجلات ایران ماه و ایران جمعه.
اینجا که من ایستاده‌ام، تکیه بر بنای مستحکمی دارم که اسلافم از هر سلک و سیاق سیاسی، خشتی بر آن افزودند تا شد این نهاد تنومند رسانه‌ای که آغاز ورودش به بیست‌و‌ششمین سال انتشار را با حضور شما فرهیختگان جشن بگیرد؛ آن هم در روز مبارک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و درحالی که نخستین جشنواره آثار برگزیده روزنامه ایران برگزار می‌شود. ما تقارن این جشن‌ها و جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و خرسندیم که در این سال‌ها موسسه متکی بر تلاش زنان فرزانه و مردان فرهیخته‌ای بوده که ایران را چون فرزند خود نگهداری کردند و حال این جوان برومند شده و قدردان تمام آمدگان و رفتگانی است که زیر این سقف از اهدای مهمترین داشته خود که عمر شریفشان بود و دانسته خود که سواد مطبوعاتی‌شان بود دریغ نکردند و چون یک خانواده ولو با تفاوت نسلی و تکثر سیاسی، از ایران نگاهبانی و نگاهداری کردند.
آری اینجا ایران است؛ نمونه کوچکی از ایران بزرگ که حافظ چند صدایی است؛ قطره‌ای از دریای خروشان ایران که محل تلاقی رودهای متعدد است و این رودها از سرچشمه فضیلت و معرفت می‌خروشند و در عمق آگاهی و آزادی می‌جوشند.
ایران به مثابه بلندگوی دولت نیست بلکه تریبون دولت – ملت است؛ مجرایی است برای انتقال پیام‌ها از دولت به ملت و بالعکس و تلاش ما بر این استوار است که صدای همه هموطنانمان باشیم؛ فارغ از دین و مذهب و نژاد و زبان و قومیت و تعلقات سیاسی و فکری‌شان. ما روزنامه همه مردمیم و نه فقط تریبون یک جناح سیاسی. ما ایران را روزنامه همه هموطنان می‌دانیم و خود را متعهد به پاسداشت تمام ارزش‌های مذهبی و ملی که ایران را در طول اعصار و قرون چنین جاویدان نگاه داشته است.
اما بهانه دیگری که امروز در خدمت شما بزرگواران هستیم، تاسیس استودیوی چند رسانه‌ای ایران است؛ این به معنای بهره‌مندی از ظرفیت‌های تکنولوژی جدید ایجاد شده در سال‌های اخیر برای استفاده از آن و گسترش فعالیت‌ها و ماموریت‌های اصلی موسسه یعنی فعالیت رسانه‌ای در عصر جدید است.
من و همکارانم استفاده از این ظرفیت‌های جدید را فراتر از یک مساله معمول در هر نهادی معنی می‌کنیم. آن را در چارچوب مفهوم کارآمدی قرار می‌دهیم که توجه و عمل به آن از ضروریات این روزهای ماست. چه بسیار ناکارآمدی‌ها، از دست دادن فرصت‌ها و زمان‌های طلایی در هر عرصه‌ای با عناوین متفاوت توسط افراد و نهادهای مختلف که انجام نشده و به توسعه کشور لطمه نزده است. این آن چیزی است که برای من و اکثر همکارانم به عنوان کسانی که دوران کودکی و نوجوانی خود را پس از انقلاب سپری کرده‌اند در دستور کار قرار گرفته است.
از نظر ما هدر دادن فرصت‌ها و ظرفیت‌های توسعه کشور به عناوین مختلف گناهی نابخشودنی برای ماست.
با چنین نظر و چشم‌اندازی و همزمان با گام دوم انقلاب، به ربع قرن دوم و دهه‌های متوالی و متمادی بالندگی روزنامه ایران پای می‌گذاریم؛ با این ایمان که در کوران حوادث این صدا محفوظ و در میان اهالی رسانه این جریده محترم خواهد ماند. مصون از تندروی‌ها و تندگویی‌ها. مغرور به ربع قرن استقرار و استمرارش و معطوف به آینده‌ای که بر پذیرش حق همگانی دیده شدن و شنیده شدن هر ایرانی استوار است. آری ثبت است بر جریده عالم دوام ما.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روزنامه ایران روزنامه همه روزنامه ای رسانه ای ربع قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سردار غلامرضا سلیمانی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت سالروز شکست آمریکا در طبس که در محل مسجد شکر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پیام‌های بزرگی در پنجم اردیبهشت و واقعه صحرای طبس نهفته است و این وعده الهی بود که محقق شد.

وی با اشاره به جنایات آمریکا و اسرائیل، افزود: آمریکا با ۲۵۰ سال سابقه موجودیت، ۲۴۰ سال سابقه جنگ دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب اسلامی بیدار شد و در مقابل این مستکبران و متجاوزان ایستاد، گفت: باید دنیا را هم نسبت به این جنایتکاران بیدار کرد و مردم آمریکا هم باید بیدار شوند البته آثار این بیداری مشاهده می‌شود اما هنوز کافی نیست.

وی با یادآوری قتل و عام مردم عراق، ویتنام، افغانستان و سوریه توسط آمریکایی‌ها، ادامه داد: اکنون هم اگر آمریکا در کنار رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل نباشد ۲۴ ساعت هم دوام نمی‌آورد.

سلیمانی با بیان اینکه پشت صحنه عملیات پنجه عقاب، ترورها و هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران بود، افزود: اگر یکی از اقدامات آمریکا را هر کشوری مرتکب شود اینها صدها قانون و قطعنامه را علیه آن کشور مصوب می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق قد کشید و مورد تکریم واقع شد.

رئیس سازمان مستضعفین ادامه داد: بعد عملیات وعده صادق، ملت‌های مسلمان باور کردند که می‌توانند مثل ایران شوند و در سایه مردم سالاری دینی و اسلامی از حقوق خود و ملت‌های مسلمان دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سرآغازی برای تغییر هندسه قدرت بود و این مبارزه ادامه پیدا کرد تا طوفان‌الاقصی شکل گرفت، افزود: نگاهی که ملت‌های مسلمان و آزادیخواه به ملت ایران دوخته‌اند قطعاً به نتیجه مورد انتظارشان خواهد رسید و در مسیر بازیابی عظمت از دست رفته خود قرار گرفته است.

سلیمانی بیان کرد: تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب به همه ملت‌های دنیا خدمت خواهد کرد و امروز رشد و توسعه اسلام در جهان ناشی از این است که ملت ایران در این مسیر قرار گرفته است، از این رو صهیونیست‌ها می‌دانند از کجا موجودیت آنان مورد تهدید قرار گرفته است.

وی گفت: عملیات وعده صادق میخی بر تابوت صهیونیست‌ها بود و پیامدهای غرورآفرین این عملیات برای ما و تهدیدآفرین برای صهیونیست‌ها را در آینده بیشتر خواهید دید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آرایش جدید جهان اسلام افزود: امروز جوانان غربی باید به میدان بیایند و جلوی آمریکا را بگیرند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب اسلامی مستکبران را از این سرزمین بیرون کردند و در مقابل آنان ایستادند، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در هر گوشه‌ای که خواستند بر علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند، این ملت پیروز شد که نمونه آن پنجم اردیبهشت، سالروز شکست آمریکا در طبس است.

کد خبر 747562

دیگر خبرها

  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی