Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه نشست خبری سامانه نت‌سنج‌پلاس در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا راه‌اندازی سامانه نت‌سنج پلاس برای پایش کیفیت خدمات اپراتورهای ثابت و همراه در حوزه‌های مخلتف باید ما را خوشحال کند یا نه؟ توضیحاتی داد که خلاصه‌اش این است که چون بازار اپراتورهای ما به بلوغ نرسیده و رقابتی که نیاز است در آن شکل نگرفته، سازمان تنظیم مقررات به عنوان رگولاتور مجبور شده به این حوزه ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در این خصوص گفت: اقدامی که ما انجام دادیم به این معنا نیست که بقیه کشورهای دنیا این تکنولوژی را ندارند یا در کاربران‌شان این نیاز حس نشده است. در کشورهای دیگر دنیا به این دلیل که بازارهای اپراتوری‌شان به بلوغ رسیده است، نظارت رگولاتورها به حوزه‌های پسینی رفته است. شرایط بلوغ بازار تعیین می‌کند مردم کدام اپراتور و کدام کیفیت را انتخاب می‌کنند.

او اشاره کرد: متاسفانه با گذشت این همه سال، ما بلوغ مناسب را در بازار اپراتورها نداریم. بازار ما شاخص‌های خوبی دارد اما رقابتی نیست و همین مساله ایجاد مشکل می‌کند. به طور مثال، ما سه اپراتور همراه در کشور داریم که یکی از آن‌ها سهم ۵۵ درصدی دارد، یکی ۴۰ درصدی و دیگری کمتر از ۵ درصد. این نشان می‌دهد هیچ رقابتی در بازار نیست. در حوزه تلفن ثابت نیز وضعیت ما به همین شکل است و انحصاری وجود دارد که اصلا قابل رقابت نیست.

معاون وزیر ارتباطات با این توضیحات اولیه، به علت راه‌اندازی سامانه اشاره کرد و گفت: برای شکل گرفتن بلوغ در بازار اپراتوری کشور، عدم دقت اپراتورها به اهمیت مساله رقابت‌پذیری و بالا بردن کیفیت خدمات تصمیم گرفتیم به ماجرا ورود پیدا کنیم. ما در اتحادیه جهانی مخابرات پیشرفت‌های داشتیم و رتبه‌های خوبی به دست آوردیم اما زمانی که پای مساله‌ای مانند رقابت‌پذیری به میان می‌آید، امتیاز خوبی نداریم. این مساله، ما را برای راه‌اندازی این سامانه برای اولین مرتبه در جهان بیش از گذشته ترغیب کرد.

اکنون رگولاتوری‌های دوم، نسل سوم را پشت سر گذاشته‌اند و برخی نه تنها وارد نسل چهارم شده‌اند بلکه به نسل ۵ هم رسیده‌اند.  در حالی که ما هنوز در نسل سوم رگولاتوری‌های دنیا قرار داریم. در گذشته نیز کیفیت اینترنت توسط اپراتورها در اختیار مردم قرار می‌گرفت اما شواهد نشان می‌داد آن‌ها خیلی اطمینانی به این مساله ندارند و نیازمند مرجع دیگری هستند. برای برطرف کردن این مسائل احساس کردیم راه‌اندازی سامانه نت‌سنج‌پلاس می‌تواند ایده خوبی باشد و آن را پیش بردیم.

توضیحات معاون وزیر ارتباطات نشان می‌دهد ایجاد سامانه نت‌سنج‌پلاس برای اولین بار در جهان به این دلیل راه‌اندازی شده که ما در حوزه‌های مختلف «خلا» داشته‌ایم و قرار است این سامانه، گام‌های پیش‌رویی برای از بین بردن انحصار، ایجاد رقابت‌پذیری و ورود به نسل چهارم و پنجم رگولاتوری‌های دنیا باشد.

برچسب‌ها تلفن همراه حسین فلاح جوشقانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تلفن همراه تلفن همراه سامانه نت سنج پلاس راه اندازی سامانه رقابت پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد