Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایکوماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا و همچنین بررسی راه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا مورد گفت وگو و تبادل نظر دو وزیر خارجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ظریف امروز همچنین در جلسه وزرای خارجه  کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.
وزیر امور خارجه در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع،  بر مسولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله تاکید کرد.
ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا اعلام کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رییس گروه مردم در پارلمان اروپایی و وزیران خارجه اوکراین و ژاپن و اسپانیا هم دیدار و گفت و گو کرد.
این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته هم دیدارهای متعددی با مقامات حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ داشته است.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار محمد جواد ظریف در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین به تبادل نظر پرداخت.
همچنین ظریف و وانگ‌یی همتای چینی وی در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد  سلیمانی و هواپیمای اوکراینی  گفت وگو و تبادل نظر کردند.
ظریف در این دیدار  از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.
وزیر امور خارجه چین نیز از همکاری‌های کشورمان در این  زمینه  تشکر و قدردانی کرد.
دیدار و گفت و گو با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد)  گروه اقدام بحران، وزیر خارجه فنلاند، واتیکان، چک، عمان، کرواسی از دیگر دیدارهای روز گذشته وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس بود.



 

برچسب‌ها هایکو ماس ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ جاستین ترودو پروندهٔ خبری کنفرانس امنیتی مونیخ 2020/ داووس امنیتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هایکو ماس ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ جاستین ترودو جواد ظریف جواد ظریف هایکو ماس ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ جاستین ترودو کنفرانس امنیتی مونیخ وزیر امور خارجه وزیر خارجه جواد ظریف تبادل نظر روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»