Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی مکرمی افزود:  از مجموع ۱۷ هزار و ۵۱۳ نوزاد متولد شده از ابتدای سال‌جاری تا بیست و پنجم بهمن‌ماه ، هشت هزار و ۶۹۷ نوزاد دختر دیده به دنیا گشودند که هزار و ۸۱۵ نفر با نام و القاب آن حضرت ملقب و مزین شدند .

وی ادامه داد:  نام‌های فاطمه ، زهرا ، حلما ، زینب ، یسنا ،  ریحانه ، نازنین زهرا ،  فاطمه زهرا ، آیناز و حسنا به ترتیب ۱۰ نام منتخب یزدی ها برای دختران خود بوده که وجود ۶ نام و لقب حضرت فاطمه زهرا در بین این اسامی، نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی ثبت احوال یزد، این مسوول اظهار داشت: نام فاطمه با ۵۱۱ بار انتخاب در صدر نام‌های انتخابی و نام‌های زهرا ۲۹۹ ،  ریحانه ۱۴۶ ، نازنین زهرا ۱۳۸ و فاطمه زهرا با ۱۱۵ بار انتخاب در رتبه های بعدی نام نوزادان دختر قرار گرفت.

مکرمی تصریح کرد: همچنین سایر نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) شامل معصومه ، زهره ، بتول ، طیبه ، فریده ، مهدیه ، سعیده ، صفیه ، حبیبه ، حکیمه ، حدیثه ، عالیه ، کوکب ، رحیمه ، حوریه ، حانیه ، انسیه ، عارفه ، وحیده ، رضیه ، راضیه و حسنا از نامهایی است که با فراوانی کمتر در رتبه های بعدی قرار دارند
وی با بیان ترکیبات جدید از نام و القاب دخت نبی مکرم اسلام ، به برخی از این ترکیب‌ها شامل نازنین فاطمه ، یاسمین زهرا ، حلماسادات ، هدیه زهرا ، یگانه زهرا ، فاطمه حلما ، فاطمه حسنا ، فاطمه نورا ، آیه زهرا ، ریحانه جانا ، فاطمه کیاناز و فاطمه مهدا هم اشاره کرد .

مدیر کل ثبت احوال یزدبا اشاره به اینکه از بین بیش از ۱۱۰ میلیون سند هویتی تنظیم شده در کشور ۱۴ و نیم میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه زهرا ( س ) نامگذاری شده‌اند افزود : نام‌های فاطمه با ۵۱۴۲۸۴۹ ، زهرا ۳۶۰۱۶۹۸ ، معصومه ۱۳۹۱۳۳۱ ، مرضیه ۵۲۶۲۲۷ و صدیقه ۴۸۱۰۷۶ بیشترین فراوانی انتخاب را در بین نام و القاب آن حضرت در کشور به خود اختصاص داده‌اند .

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور یزد ولادت حضرت فاطمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور یزد ولادت حضرت فاطمه سازمان ثبت احوال كشور یزد ولادت حضرت فاطمه حضرت فاطمه زهرا نام و القاب ثبت احوال نام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، شماری از مردم در تماس با تحریریه خبر از کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های آبادان خبر دادند.

این موضوع رو از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان پیگیر شدیم که گفت: توزیع مستمر شیر خشک در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان در حال انجام است بنابراین مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

زینب جوانمردی افزود: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان آبادان ۳۲ هزار و ۵۶۴، در خرمشهر ۱۵ هزار و ۲۴۷ و در شادگان ۱۱ هزار و ۶۷۴ قوطی شیر توسط داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان خریداری و وارد منطقه  شده است.

 در حال حاضر در شهرستان آبادان ۵ هزار و ۵۴، در خرمشهر ۴ هزار و ۱۹ و در شادگان سه هزار و ۱۸۷ قوطی شیر در داروخانه‌ها موجود است.

وی همچنین از اختصاص دو سهمیه شیرخشک تا پایان فروردین سال جاری به جنوب غرب خوزستان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان