Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طرح پیمایش ملی بررسی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر با نام Steps همزمان با دیگر نقاط کشور از امروز در استان بوشهر آغاز شد و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: در این مدت هزار و ۲۰۰ نفر از افراد بالای ۱۸ سال که در خوشه‌های آماری هستند پایش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی خواجه‌ییان افزود: چندین دهه است که بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری قلبی و عروقی و عوامل زمینه‌ای آن مانند چربی خون، فشار خون، قند خون و همچنین انواع سرطان‌ها مشکل عمده سلامتی مردم در سراسر دنیا هستند و برای این‌که مدیران بخش بهداشت بتوانند برای پیشگیری از آن‌ها بهتر تصمیم بگیرند، نیاز به پژوهش و پایش است که طرح Steps هم با همین هدف اجرا می‌شود.

او ادامه داد: این طرح نخستین بار در سال ۱۳۸۳ اجرا شد و هر سه سال یک بار اجرا می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر با اشاره به این‌که طرح Steps برای هشتمین دوره برگزار می‌شود، بیان کرد: این طرح در سه مرحله انجام می‌شود؛ گام اول پرسشگری است که همکاران ما با کارت شناساییِ مشخص به درِ خانه‌های افراد مراجعه و پرسشنامه‌هایی را تکمیل می‌کنند.

خواجه‌ییان افزود: در گام دوم تن‌سنجی انجام می‌گیرد که شامل اندازه‌گیری قد، وزن، دور شکم و فشار خون است و گام سوم نیز انجام آزمایش خون برای شناسایی بیماری است.

او با درخواست از جامعه آماری مشخص‌شده برای مشارکت دقیق در این طرح، تأکید کرد: اطلاعات این طرح محرمانه و کدگذای شده است و اطلاعات سلامت افراد در این طرح تنها به شماره همراه آن‌ها پیامک می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری غیرواگیر بهداشت و درمان سلامت و بهداشت بیماری های غیرواگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب