Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه مجلس کارآمد با حضور نیروهای متخصص جوان شکل خواهد گرفت، گفت: جوان‌ها باید وارد مجلس شوند تا قوانین مورد نیاز برای تسهیل کارآفرینی را فراهم کنند.

محسن دهنوی عضو فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره نقش اقتصاد دانش بنیان در زندگی مردم، گفت: وابستگی کشور به نفت و آسیب‌پذیری اقتصاد کشور به دلیل نداشتن تنوع در منابع درآمدی و نقش جدی فروش نفت در آن مشکل‌ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری نیروهای متخصص جوان و کارآمد برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تحول در اقتصاد کشور، گفت: خام فروشی صرفا در حوزه نفت روی نمی‌دهد. خام فروشی در سایر حوزه‌ها هم هست، مواد معدنی را به صورت خام به کشورهای دیگر می‌دهیم و بعد چند برابر قیمت محصول فرآوری شده را از آن‌ها خریداری می‌کنیم.

دهنوی افزود: ثروت و فرصت در کشور وجود دارد، پول هست، استعداد خوب و جوان خوب هم وجود دارد اما این‌ها به همدیگر نمی‌رسند تا به نتیجه مطلوب برسیم. درست مانند اینکه نمایشگر خوب برای کامپیوتر دارید، پاور هم هست، مادربرد هم هست، سیستم عامل هم هست اما این موراد به درستی به هم وصل نشده‌اند تا کامپیوتر کار کند و به خوبی سرویس بدهد.

استاد دانشگاه شهیدبهشتی تهران با انتقاد از کم لطفی به نیروهای جوان و کارآمد، گفت: چرا باوری در کشور وجود ندارد که به این نیروها اهمیت بدهد؟ چرا جوان‌ها بازی داده نمی‌شوند؟ چرا فرصت‌ها شناسایی نشده و به جوانان با استعداد معرفی نمی‌شود؟

وی از خارجی بودن تجهیزات و خطوط تولید برخی از صنایع و کارخانجات کشور هم انتقاد کرد و گفت: بسیاری از صنایع کشور، کارخانجات وارداتی هستند. اگر تجهیزی خراب بشود، خطوط تولید تعطیل می‌شوند. صنایع داخلی چون تکنولوژی‌شان قدیمی است، کیفیت لازم را ندارند، اگر بخواهند آن را بهبود بدهند، یا تکنولوژی‌های جدید در اختیارمان قرار نمی‌گیرد و یا به قیمت گزافی به ما می‌دهند که دیگر صرفه‌ای ندارد.

دهنوی افزود: در حال حاضر وجود کاستی‌ها در بخش‌های مختلف صنعت کشور بیشتر از سال‌های گذشته خود را نشان داده است، مسائل و مشکلات زیاد شده و تاسیسات کارخانجات در حال فرسودگی و از از کار افتادگی هستند که این یکی دیگر از آسیب‌های اقتصاد تک محصولی ایران است.

*دهه شصتی‌ها، کارستان کرده‌اند

مدیر بخش تولید و تجاری‌سازی ستاد توسعه زیست فناوری کشور بر ضرورت توجه به نقش نیروهای انسانی و نسل‌های دانش‌آموخته پس از انقلاب تاکید کرد و گفت: «در سال‌های اخیر، با توجه به وجود فرصت‌های فراوان بسیاری از دهه شصتی‌ها دست به کار شدند. دهه شصتی‌هایی که برخی به آن‌ها نسل سوخته می‌گویند! همین نسل، کارهای کارستانی در سال‌های اخیر انجام داده‌اند که بسیار هم امیدوارکننده است.

دهنوی ضمن تاکید بر اینکه همین فعالیت‌ها سبب شده است که اکنون در حوزه صنعت، بسیاری از ربات‌ها و دستگاه‌های مکانیزه مورد نیاز کشور در حال ساخت باشند که سبب بهبود کیفیت محصولات خواهند شد، تصریح کرد: با بهره‌گیری از همین شیوه‌ها در حوزه ساخت و ساز و عمران، با نگاه دانشی و روش‌های نوین علمی از یک سو ساخت‌و ساز سرعت گرفته و از سوی دیگر ایمنی و عمر اماکن بالا رفته است که این موارد مرهون زحماتی که بسیاری از مهندسان توانمند کشور تقبل کرده‌اند.

*اقتصاد دانش بنیان و مدیریت منابع آبی در کشاورزی

وی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌های اقتصادی کشور که نیازمند تحول و روزآمدی است، کشاورزی است، گفت:در حوزه کشاورزی، مسئله آب بسیار جدی است، روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید کشاورزی در حال توسعه هستند. به عنوان مثال شیوه‌های نوین آبیاری قطره‌ای و یا استفاده از مواد جاذب و نگهدارنده آب که برای مدت طولانی در کنار ریشه درختان ریخته می‌شود تا میزان نیاز به آبیاری را کم کند.

مدیر بخش تولید و تجاری‌سازی ستاد توسعه زیست فناوری کشور، افزود: تکنولوژی گلخانه‌های صنعتی توسعه پیدا کرده است. در گذشته بسیاری از صیفی‌جات به صورت فصلی در دسترس مردم بودند، اما اکنون در تمامی فصول به همه صیفی‌جات دسترسی وجود دارد. با گسترش تکنولوژی‌های نوین گلخانه‌ای صنعتی شاهد تحولات بیشتری هم خواهیم بود.

مدیر بخش تولید و تجاری‌سازی ستاد توسعه زیست فناوری کشور درباره وضعیت بازار دارویی داخل کشور و کاهش نیاز به واردات دارو در سال‌های گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر، 79 درصد از داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شوند که این پیشرفت حاصل اعتماد به نیروهای تحصیل کرده و آموزش دیده جوان است.

*پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات با اتکا به نیروی انسانی تازه نفس

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندی نیروهای جوان و اعتماد به آن‌ها، افزود: همین نیروهای جوان در حوزه فناوری اطلاعات (IT) نیز خوش درخشیدند؛ فروشگاه‌های مجازی درست کردند و اکنون رفتار مصرف‌کننده تغییر کرده است. شهروندان به جای صرف وقت فراوان برای خرید کالاهای مورد نیاز خود، در منزل پشت کامپیوتر خود می‌نشینند و یا از طریق گوشی سفارش‌های خود را ثبت کرده و خرید می‌کنند.

دهنوی ادامه داد: در همین بستر فناوری اطلاعات، تحول چشمگیری در حوزه تاکسی‌رانی و تاکسی اینترنتی، سفارش غذا ایجاد شده است که همه ما آن را تجربه کرده و طعم تکنولوژی را چشیده‌ایم. هم‌چنین اپلیکیشن‌های مورد نیاز مردم و برنامه‌های کاربردی زیادی ارایه شده‌اند. مثلا در حوزه سلامت فردی، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها، آموش ببینید و یا برنامه‌های پیش‌گیرانه را دنبال کرد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تجارت بین‌الملل، گفت: با استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، روش‌های تجارت بین‌الملل بهتر از پیش شده است. اکنون جوانان زیادی وارد این حوزه شده‌اند و به خوبی فعالیت می‌کنند، حال آنکه بسیاری از سازمان‌های دولتی هنوز با این موضوع کنار نیامده‌اند.

دهنوی در ادامه گفت: بحث دولت الکترونیک، سال‌ها است که مطرح شده اما کار کردن با ادارات دولتی در این زمینه کار ساده‌ای نیست. مقصودم این است که دولت هنوز نتوانسته است این موضوع را مدیریت کند حال آنکه جوانان بدون هیچ پشتوانه دولتی نه تنها توانسته‌اند در بسیاری از زمینه‌ها، رفاه و آرامش را برای مردم ایجاد کنند بلکه برای خودشان و تعداد بیشماری از نیروهای متخصص فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی با نام بردن از کسب و کارهایی چون مسافربَرهای اینترنتی، تشریح کرد: این پیشرفت‌ها، حاصل اعتماد به توانمندی قشر جوان است. همان نیروهای متخصصی که دانش خود را ارایه کردند و این دانش برای خدمت به اقتصاد کشور به رسمیت شناخته شد. اقتصادی هم که از این کارها شکل گرفت، به درستی اقتصاد دانش بنیان نامیده می‌شود.

*مجلس کارآمد، نیازمند نیروهای جوان متخصص

عضو فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان این مطلب که این اقتصاد برای حل مشکلات مردم توسط فرزندان ملت با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای همه جوانان کشور گسترش یافته است، گفت: ابتدا و انتهای این داستان، جوانان هستند. به همین سبب هم برای توسعه گستره این فعالیت‌ها و تحولات باید افرادی از جنس همین افراد و همین جوان‌ها وارد مجلس شوند تا قوانین و مقررات مورد نیاز برای تسهیل این کار پیشرفت‌ها را فراهم کنند.

دهنوی افزود: ما از 15 سال پیش کارهای موردی در این زمینه انجام دادیم. به سراغ صنایع رفتیم و از آن‌ها خواستیم تا مشکلات خود را مطرح کنند تا نیروهای متخصص ما به رایگان برای حل این مشکلات به آن‌ها کمک کنند. به آن‌ها گفتیم تکنولوژی‌هایی که نیاز دارید، بومی خواهیم کرد و اگر کار برای‌تان به ثمر نشست، آن‌وقت پولش را به ما بدهید.

عضو فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با گلایه از برخی ناملایمات و بی‌مهری‌ها در این مسیر پر فراز و نشیب، گفت: مقاومت‌هایی وجود داشت اما بالاخره ما می‌دانستیم که کار نشد ندارد. کارمان را انجام دادیم، تلاش کردیم و بالاخر شد و توانستیم. به عنوان مثال، اکنون نیروهای جوان توانمندی روی موضوع آلودگی هوا کار می‌کنند و به روش‌هایی رسیده‌اند که می‌توانند میزان آلاینده خودروها را کاهش دهند تا مردم عزیز ایران، هوای سالمی برای نفس کشیدن داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری دانش توسعه تولید انتخابات مجلس نیروهای متخصص جوان اقتصاد دانش بنیان فناوری اطلاعات مورد نیاز نیروهای جوان اقتصاد کشور مجلس کارآمد دهه شصتی ها پیشرفت ها بر ضرورت جوان ها شده اند روش ها هم هست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اسلامی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات در برخی از حوزه‌ها به دور دوم کشیده شده است. حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

وی اضافه کرد: در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به شیوه برگزاری انتخابات در مرحله دوم، تصریح کرد: انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی را در شعب مشاهده نکنیم و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

آموزش لازم به دست اندرکاران انتخاباتی داده شده است

اسلامی اظهار کرد: آموزش لازم به همکاران ما در ستاد انتخابات و ۲۲ حوزه انتخابیه داده شده است و تربیت مدرس، آموزش لازم را دریافت و طی ۱۰ روز گذشته به مدرسان استانی آموزش داده‌اند و آنها(مدرسان استانی) در حال آموزش باقی همکاران در استان‌ها هستند.

وی اعلام کرد: گرچه رأی دادن در شیوه الکترونیکی بسیار ساده است، اما یک ویدئوی آموزشی از سوی کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور تهیه شده است که برای آموزش همگانی به صداوسیما و ستادهای انتخابات ارسال شده است. در برخی از مراکز عمومی مثل نماز جمعه و یا نمایشگاه کتاب، آموزش‌های لازم به مردم داده می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تأکید بر اینکه کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند، گفت: رأی‌دهنده با این پیش فرض وارد شعبه می‌شود و با ارائه هریک از مدارک هویتی پنج‌گانه (کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت)، احراز می‌شود. برای فرد یک کارت رأی دادن صادر شده و در اختیار او قرار می‌گیرد. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه سپس کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درمی‌آید، اظهار کرد: کد هر نامزدی که وارد شود، اطلاعات او در صفحه به نمایش درمی‌آید. نهایتاً رأی‌دهنده اتمام رأی دهی را ثبت می‌کند و پرینتی از رأی، رأی‌دهنده از زیر صندوق الکترونیکی قرار می‌گیرد. رأی‌دهنده کارت تعرفه را به منشی ما در شعبه، تحویل می دهد و سرانجام کارت شناسایی خود را دریافت می‌کند. فرآینده رأی‌دهی الکترونیکی ساده و در یک وقت بسیار کم صورت می‌گیرد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است

وی گفت: در حوزه‌هایی که اشاره کردم ـ حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه داریم ـ که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود. براساس تجربه‌ای که در مرحله دوم وجود دارد، تعداد شعب مرحله دوم نسبت به مرحله اول، کمتر است. البته در این دوره، نظر هیأت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه را دریافت کردیم و نظر آنها ملاک اصلی ما بود. اگر هیأت اجرایی در آن حوزه انتخابیه تشخیص داده بود که هیچ حوزه‌ای کم نشود، ما همان را اعمال کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه در خصوص تبلیغات انتخاباتی نامزدها و سامانه شفافیت به نامزدها اطلاع‌رسانی شده است که حتما تبلیغات و هزینه‌های خود را وارد کنند، خاطر نشان کرد: تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزدها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

استان‌ها تعرفه‌های انتخاباتی را از امروز دریافت می‌کنند

وی گفت: صداوسیما هم قرار است مناظراتی را در شبکه‌های استانی برای ۹۰ کاندیدا تنظیم کند که همگی در حال ضبط است و از تاریخ اعلام شده، پخش خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است. تعرفه‌ها هم چاپ شده و در حال ارسال است. استان‌ها تعرفه‌ها را از امروز دریافت می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است