Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@21:50:42 GMT

اردوغان: معامله قرن چیزی جز تهدید صلح در منطقه نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۹۴۰۲

اردوغان: معامله قرن چیزی جز تهدید صلح در منطقه نیست

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از اسکای‌نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از گفت‌وگوی تلفنی خود با ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تحولات سوریه خبر داده و گفت: «ما نمی‌توانی ساکت بمانیم در حالی که نقاط دیده‌بانی ترکیه در ادلب مورد محاصره نیرو‌های ارتش سوریه قرار می‌گیرند.»

اردوغان همچنین درباره طرح دروغین صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن گفت: «طرح صلح ادعایی چیزی جز تهدید صلح در منطقه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اردوغان همچنین اعلام کرد: «از سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم تا تمام اعضای خود را فرا بخواند تا موضعی آشکار علیه این طرح اتخاذ کنند.»

گفتنی است ارتش سوریه در حال پیشروی در مناطق مختلف حلب و ادلب است و به سرعت در حال پاکسازی این مناطق از لوث وجود تروریست‌هاست. عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شد.

همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اردوغان رئیس جمهور ترکیه تحولات سوریه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق