Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: در بخش‌های دیگر حوزه لواسان هم شاهد موارد زیادی از این قبیل تخلفات بودیم که پیگیری‌های حقوقی و قضایی در دستورکار قرار دارد. تاریخ انتشار: 21:45 - 26 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۷۲۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط تلفنی با اخبار ساعت ۲۱ شبکه اول سیما، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه برای برخورد با زمین خواری‌ها در منطقه لواسانات چه اقداماتی انجام داده است گفت: ما در منطقه لواسان، زمین خواری‌ها و سوء استفاده‌های فراوانی را در حوزه اراضی بسیار مرغوب این منطقه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمره آن‌ها زمینی ۱۰۰ هکتاری موسوم به اراضی کلاک بود که مشرف به سد لتیان و محل تامین بخش قابل توجهی از آب شرب مردم تهران است.
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در ارتباط با این زمین و تغییر کاربری آن، قبلا از ناحیه مراجع قضایی آرایی صادر شد که به قطعیت رسیده بود، اما در دوره جدید قوه قضاییه گزارشاتی واصل شد مبنی بر آنکه مبانی اتخاذ تصمیم از سوی همکاران قضایی ما دچار اشکال و ایراد است به همین جهت ریاست قوه قضائیه دستور بررسی مجدد این پرونده را صادر کرد و مشخص شد که برای ورود این اراضی به داخل محدوده شهر لواسان و همچنین برای تغییر کاربری این اراضی که قبل از فرآیند قضایی بوده اتفاقاتی بر خلاف قوانین و مقررات رخ داده است.

اسماعیلی افزود: همچنین مشخص شد مستندات ارائه شده در زمینه نوع کاربری و محدوده شهری منطقه مخدوش هستند لذا با ارجاع پرونده از سوی ریاست قوه قضاییه به دیوان عالی کشور، قضات عالی رتبه دیوان، این پرونده و تمامی مستندات آن از بدو خرید زمین‌ها و ورود آن به محدوده شهری و توافقات انجام شده با شهرداری و همچنین تغییر کاربری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در نهایت به این نتیجه رسیده شد که به لحاظ مبانی و مستندات مخدوشی که در رسیدگی به این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارائه شده است، آراء صادره اعتبار لازم را ندارد و با نقض این آرا دستور داده شد که آراء سابق الصدور نقض و مجوز‌های غیر قانونی ابطال و این مجموعه ۱۰۰ هکتاری به وضع سابق خود اعاده شود.

وی افزود: در بخش‌های دیگر حوزه لواسان هم ما شاهد موارد زیادی از این قبیل تخلفات بودیم که پیگیری‌های حقوقی و قضایی لازم در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید بیستمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی کلاک زمین خواری سخنگوی قوه قضاییه حقوقی و قضایی تغییر کاربری زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران