Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:44:23 GMT

نوای نواگردان در شب سوم جشنواره موسیقی فجر

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۰۹۵۶

نوای نواگردان در شب سوم جشنواره موسیقی فجر

در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، گروه «نواگردان» همانند برخی دیگر از گروه‌های جشنواره با لباس‌های تیره به اجراء پرداختند.

به گزارش ایسنا، گروه نواگردان به سرپرستی پویا محمدی و خوانندگی مهدی اصغرپور در سانس ‌نخست فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفتند که تعداد صندلی‌های خالی آن به وضوح از صندلی‌های اشغال‌شده بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که پس از گروه آرام جان در همان سانس اجرا داشتند، با اجرای پنج قطعه سانس خود را به پایان رساندند.

سرپرست و نوازنده سنتور پویا محمدی، خواننده مهدی اصغری، نوازنده‌های تار پوریا سلیمانی و محمدرضا عزیزی، نوازنده‌های کمانچه صابر محمدی و علی مرادزاده، نوازنده نی حامد محسن‌نژاد، نوازنده تنبک جلال نقی‌لو و نوازنده‌های عود و سنتور ستاره مستفیضی و یلدا ربیعی بودند.

گروه نواگردان از سال ۱۳۹۳ به سرپرستی پویا محمدی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در چند جشنواره داخلی روی صحنه رفته است.

این گروه تمرکز خود را بر اجرای موسیقی ایرانی قرار داده و در سال‌های ۹۴ و ۹۵ مقام نخست جشنواره آوای امید زنجان را به دست آورده است.

در این شب، تار، سنتور، کمانچه، تنبک، عود، نی و هرچه که برای یک آواز موسیقی اصیل ایرانی لازم است در اجرای این گروه مهیا بود.

تار و کمانچه و سنتور در تمام طول اجرا همراه با صدای خواننده گروه، مهدی اصغرپور، بی‌وقفه نواخته شدند.

قطعات تنهایی و بیت‌الغزل با آهنگسازی پویا محمدی، قطعه ضرب دشتی با آهنگسازی غلامحسین بیگجه خوانی، قطعه کرانه‌های معنی با آهنگسازی پوریا سلیمانی و قطعه محبوب من وطن با آهنگسازی پرویز مشکاتیان قطعاتی بودند که در فرهنگسرای نیاوران توسط گروه نواگردان اجراء شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسیقی فجر 98 جشنواره موسیقی فجر 98 فرهنگسرای نیاوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس