Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:18:08 GMT

تداوم تپش قلب جبهه مقاومت/ خونی که هزاران قاسم را بیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۰۹۷۳

تداوم تپش قلب جبهه مقاومت/ خونی که هزاران قاسم را بیدار کرد

‍‍‍‍‍‍

دریافت 25 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ۴۰ روز قبل بود که کریمان در حماسه‌ای فراموش نشدنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را که مانند جان دوست داشتند بر روی دستانشان تشییع و تکریم کردند و در بام کرمان در میان شهدای لشکر ثارالله که اکثر از رفقا و هم سنگران سردار در دفاع مقدس و یا در دفاع از حرمین بودند به خاک سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور هزاران نفر زائر از کشورهای مختلف جهان در گلزار شهدای کرمان

حالا کرمان به قلب تپنده جبهه مقاومت تبدیل شده است، هزاران نفر از کشورهای مختلف جهان و از قاره‌های مختلف به خصوص کشورهای اسلامی و به ویژه در جبهه مقاومت از سوریه، لبنان و عراق گرفته تا بحرین و یمن خود را در ۴۰ روز گذشته به گلزار شهدای کرمان رساندند، سردار در این مدت شبانه روز میزبان هزاران هزار میهمانی بود که اشک ریزان بر بالین او حضور یافتند. در میان آنها زائرانی مسلمان از ژاپن، انگلیس، آلمان، نیجریه، ترکیه و کشورهای مختلف دیده می‌شود.

کرمان حالا میزبان لشکر سربازان جدید، حاج قاسم است؛ خون سردار هر چند که بر زمین ریخت اما هزاران نفر را بیدار کرد و حالا بسیاری از مردم کرمان و جای جای میهن اسلامی و کشورهای مختلف جهان اسلام به سربازان سردار بزرگ اسلام پیوسته‌اند.

آدرس موکب‌های خدماتی به زائران

حالا ابوالفضل زمان بار دیگر نقشش را در جبهه مقاومت حتی پس از شهادتش ایفا می‌کند، هر چند تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی گمان می‌کردند با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت تضعیف می‌شود اما جوشش جدیدی در دل مردم شکل گرفته است.

هر چند تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی گمان می‌کردند با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت تضعیف می‌شود اما جوشش جدیدی در دل مردم شکل گرفته است

۲۷ بهمن ماه، مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مصلی امام علی کرمان برگزار می‌شود.

هر چند مراسم‌های جنبی در جوار آرامگاه سردار سلیمانی برگزار می‌شود اما مراسم اصلی بزرگداشت سردار در مصلای شهر برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه می‌باشد و حاضران از مداحی آهنگران استفاده خواهند کرد همچنین قرائت وصیت نامه شهید بزرگوار بخش دیگری از این مراسم است.

از چند روز گذشته خیل عظیم شرکت کنندگان در مراسم اربعین سردار از سراسر ایران و کشورهای اسلامی وارد شهر کرمان شده‌اند، به همین منظور ساماندهی گسترده‌ای برای اسکان و پذیرایی از آنها صورت گرفته است.

حسینه ها، تکایا، مهمان سراها و مدارس تجهیز شده و آماده اسکان و پذیرایی از زائران عزیز هستند.

حضور کاروانهای زائران خارجی

همزمان با برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در کرمان در برخی محدوده‌های شهرکرمان ممنوعیت تردد اجرا می‌شود.

اجرای محدودیت‌های ترافیکی و احداث صدها موکب در سطح شهر

در محدوده مصلای کرمان محل برگزاری مراسم، از ساعت ۶ صبح ۲۷ بهمن ماه تا پایان مراسم هیچ خودرویی امکان توقف و تردد ندارد.

این محدودیت همچنین از چهارراه پاسداران به سمت میدان عاشورا از تقاطع مفتح به سمت میدان عاشورا، از سه راهی جانباز به سمت میدان عاشورا، از سه راه تأمین اجتماعی به سمت چهار راه پاسداران و خیابان پشت مصلای امام علی اعلام شده است.

محدوده ترافیکی گلزار شهدا کرمان نیز نیمه شب امشب آغاز شده و تا پایان مراسم هیچ خودرویی امکان تردد و توقف در محدوده جنگل قائم را ندارد و افرادی که قصد شرکت در مراسم چهلم سردار سلیمانی را دارند باید خودروی خود را در پارکینگ‌ها متوقف کنند.

شماره تلفن ۲ _ ۳۲۷۳۵۷۰۱ از فردا برای پاسخگویی به سوالات زائران از صبح فردا تا ۱۰ شب به صورت مستمر پاسخگو است و شماره پیامکی ۳۰۰۰۶۲۶۴ در خدمت زائران می‌باشد.

حضور زائران ژاپنی در کرمان

حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی

برای سهولت اطلاع رسانی رویداد اربعین سردار سلیمانی تسهیلاتی در اختیار صدها خبرنگار داخلی و خارجی که وارد شهر کرمان شده‌اند قرار می‌گیرد.

صدها موکب در اطراف گلزار شهدا، ورودی‌های شهر کرمان و شهرستا ن های ورودی به استان کرمان و سطح شهر به ویژه اطراف مصلا راه اندازی شده است

زائرسرای مخصوص خبرنگاران راه اندازی شده و امکاناتی از جمله مترجم و راهنما و امکانات سخت افزاری برای ارسال اخبار فراهم می‌باشد.

با توجه به اینکه از چند روز قبل مردم در گلزار شهدای کرمان حضور یافته‌اند از صبح روز اربعین مراسم‌های مداحی، روایتگری همسنگران حاج قاسم و پخش کلیپ انجام خواهد شد.

تاکید شده است هیچ پیاده روی در این روز انجام نمی‌شود همچنین صدها موکب در اطراف گلزار شهدا، ورودی‌های شهر کرمان و شهرستانهای ورودی به استان کرمان و سطح شهر به ویژه اطراف مصلا راه اندازی شده است.

سنگ جدید آرامگاه سردار سلیمانی

اسکان زائران

۲۱ مدرسه، ۴۹ مسجد، دانشگاه پیام نور کرمان، سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران آمده شده و هم اکنون زائران در آنها اسکان داده شده‌اند.

اپلیکیشنی در اختیار مسافران قرار گرفته که با ثبت نام در آن، زائران می‌توانند از امکانات رفاهی و اقامتی موجود در شهر کرمان استفاده کنند. همچنین تمهیداتی برای اسکان مناسب میهمانان خارجی در استان کرمان اندیشیده شده است.

هوای کرمان در روز اربعین سردار، نیمه ابری پیش بینی شده و دمای هوا حداقل ۳ درجه و حداکثر ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین هیچ محدودیتی برای حضور زائران در گلزار شهدا و مصلا وجود ندارد و ورودی بانوان و آقایان جداگانه خواهد بود.

از روز ۲۲ بهمن ماه شاهد حضور گسترده زائران داخلی و خارجی در گلزار شهدای کرمان هستیم و پیش بینی می‌شود این روند تا فردا ادامه خواهد یافت.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ترافیک ورودی شهر کرمان نیز روان می‌باشد و زائران در حال ورود به شهر کرمان و اسکان هستند.

کد خبر 4853761

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار سلیمانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گلزار شهدای کرمان جبهه مقاومت دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن انتخابات 98 بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران قزوین شهرکرد گرگان تعطیلی مدارس بیرجند شیراز گلزار شهدای کرمان سمت میدان عاشورا کشورهای مختلف جهان راه اندازی شده سردار سلیمانی داخلی و خارجی گلزار شهدا اربعین سردار صدها موکب استان کرمان جبهه مقاومت شهر کرمان برای اسکان هزاران نفر شود اما حاج قاسم بهمن ماه شده اند سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت

هرچند این کشور در میانه عملیات اخبار منتشر شده را تکذیب کرد، اما ساعاتی پس از عملیات رسماً از نقش خود در دفاع از اسرائیل پرده برداشت. از طرفی این اقدام ملک عبدالله از دید دوستداران فلسطین هم دور نماند و امت‌های عربی و اسلامی توانستند ذات این شخصیت را بشناسند.

دولت اردن یک دولت مصنوعی است که انگلستان پس از جنگ جهانی اول و تقسیم سرزمین‌های امپراتوری عثمانی در پی معاهده سایکس پیکو ایجاد کرد.انگلستان در آن سال‌ها فرزندان شریف حسین-حاکم  مکه- را که در سرنگونی امپراتوری عثمانی کمک شایانی کرده بود، در عراق(فیصل) و اردن (عبدالله اول) روی کار آورد.

اردن از اساس یک کشور طبیعی و دارنده عناصر تشکیل دهنده یک ملت نیست و در یک قرن اخیر وظایف و مأموریت‌هایی را که غرب به پادشاهانش محول کرده انجام می‌دهد و در عوض از آن‌ها مساعدت مالی و تسلیحاتی می‌گیرد.در جریان عملیات وعده صادق نیز پادشاه اردن آسمان کشورش رادر اختیار کشورهای غربی و صهیونیستی قرار داد تا پهپادهای ایرانی را که عازم سرزمین‌های اشغالی بودند هدف قرار دهند.

البته این اقدام هزینه فراوان  و بی‌آبرویی روی دست این کشور جعلی گذاشت و در میان افکار عمومی دنیای عرب، ملک عبدالله دوم منفوریت بیشتری پیدا کرد و یک خائن و نوکر اسرائیل نامیده شد.

در خصوص نحوه واکنش ایران و کشورهای محور مقاومت به خیانت اردن این نکته را باید ذکر کرد که در حال حاضر این کشور در موضع انفعال قرار دارد و هرگونه اقدام تنش‌زای مستقیم به نفع این پادشاهی تمام خواهد شد.

در نتیجه باید با هوشمندی و تدبیر و دیپلماسی عمومی این وضعیت انفعالی اردن در داخل و خارج را تداوم بخشید.

نباید فراموش کرد ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی‌تبار هستند و از حمایت‌های این پادشاهی از اسرائیل منزجر شده‌اند و اگر یک جریان فرهنگی و رسانه‌ای روشنگرانه در خصوص خیانت‌های خاندان شریف هاشمی در یک قرن اخیر و حمایت آن‌ها از طرح های استعمار در منطقه ایجاد شود، بدون شک در سال‌های آینده تحولات اجتماعی و سیاسی در این کشور رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت که تقویت جریان‌های مقاومت در آنجا را در پی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت