Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشته است:  وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور قصد دارد از تلاش‌های نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در افغانستان حمایت کرده، در اقدامات آموزشی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشارکت کند و همچنین کمک‌های نظامی و دیپلماتیک لازم برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در این کشور را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل- بر اساس این اطلاعات، "آندری زاگارادنیوک" وزیر دفاع اوکراین در نشست شورای ناتو در سطح وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان مشارکت کننده در مأموریت‌های آموزشی و مشورتی ناتو در افغانستان، که در بروکسل برگزار شد، چنین اظهاراتی را بیان کرد.

به گفته وی، نیروهای قدرتمند و خودکفای امنیت ملی و دفاع اوکراین، عنصر مهمی در دستیابی به موفقیت‌های دیپلماتیک در افغانستان هستند. و اوکراین قصد دارد همچنان از تلاش نیروهای ائتلاف برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری‌ها در این کشور از طریق ابزار دیپلماتیک حمایت کند.

وزیر دفاع اوکراین در این نشست همچنین اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا در عملیات آموزشی ناتو در عراق نیز مشارکت داشته باشد.

طبق اطلاعات منتشره از سوی وزارت دفاع اوکراین، زاگارادنیوک به همتایان غربی خود گفت: «ما دقیقاً اعلام می‌کنیم که به احتمال بسیار زیاد در این ماموریت مشارکت خواهیم داشت. همه کشورهایی که در این رابطه فعالیت دارند، آنها نیز از این اقدام ناتو حمایت می کنند. این مسئله برای ما اهمیت زیادی دارد، زیرا ما از نظر راهبردی علاقه مندیم تا مشارکت خود در برنامه‌های حمایت از صلح ناتو در سراسر جهان را افزایش دهیم. این مشارکت هم برای ما تجربه است و هم از تجربه خود، سایر کشورها بهره مند می شوند.»

لازم به یادآوری است، که مقامات کی‌یف در سال 2019 ، تغییراتی را در قانون اساسی اوکراین به تصویب رساند تا بدین طریق مسیر حرکت این کشور به سمت پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو سهل‌تر و تقویت شود.

"ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین اخیراً به اتحادیه اروپا پیشنهاد داد تا اوکراین را به‌جای انگلیس به عضویت بپذیرد. به عقیده وی ، خروج یک کشور از اتحادیه اروپا شاید "لحظه ای بسیار مناسب" برای ورود یک کشور دیگر به جمع این خانواده باشد.

لازم به یادآوری است، برغم تلاش مقامات رسمی اوکراین برای عضویت به ناتو، طبق آخرین نظرسنجی در این کشور که در ماه ژانویه انجام گرفت، در صورت برگزاری یک همه پرسی درباره پیوستن به ناتو در حال حاضر، تنها 46.2 درصد از سئوال شوندگان حاضر به دادن رای مثبت به این موضوع هستند.

مقامات بروکسل نیز بارها اعلام کرده‌اند که اوکراین هنوز راه بسیار طولانی برای عضویت در پیمان آتلاتیک شمالی در پیش داشته و با استانداردهای ناتو فاصله زیادی دارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل نشست شورای ناتو وزیر دفاع اوکراین قانون اساسی اوکراین بروکسل افغانستان نشست شورای ناتو وزیر دفاع اوکراین دفاع اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات