Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@02:59:05 GMT

پیشرفت 23 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان پس از 10 سال

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۱۳۱۸

پیشرفت 23 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان پس از 10 سال

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه مرکزی زنجان پس از 10 سال از آغاز ساخت آن 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پروژه کتابخانه مرکزی زنجان در واقع مهمترین پروژه مورد نظر کتابخانه‌های عمومی استان برای تکمیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به پیگیری به عمل آمده برای تکمیل این پروژه قدیمی بیان کرد: کلنگ‌زنی این کتابخانه از سال 1388 آغاز شده و تا سال 1390 نیز در حال ساخت بود، اما پس از آن پروژه متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از 10 سال از آغاز ساخت کتابخانه مرکزی زنجان پیشرفت فیزیکی آن در حدود 23 درصد است، اضافه کرد: برای ساخت همین میزان 23 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل ساخت کتابخانه نیز نیازمند 50 میلیارد تومان است.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه تاکید اداره کل استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، شهرداری و ... یا حامی مالی دیگر برای تکمیل کتابخانه بود؛ تصریح کرد: قرار است برای این کار کارگروهی تشکیل و در آنجا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ایجاد انگیزه برای مطالعه، دسترسی آسان به خدمات و آموزش را سه راهبرد اصلی در تدوین و اجرای برنامه‌ها در این اداره کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۶ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار نفر در این استان زنجان معادل ۸.۵ درصد جمعیت، عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، اضافه کرد: هم اکنون یک میلیون و ۳۸۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه عمومی استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه امروز به ازای هر ۱۱ هزار نفر جمعیت در استان زنجان یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد، افزود: این نسبت به یک کتابخانه به ازای هر ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/73005/ق20

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کتابخانه های عمومی کتابخانه بخش خصوصی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان کتابخانه مرکزی زنجان کتابخانه عمومی پس از 10 سال برای تکمیل هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری