Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال خرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آمریکا در حال اجرای طرح معامله قرن است و گفته می‌شود قرار است به زودی بین اسرائیل و اعراب منطقه پیمان عدم تعرض منعقد شود، نتیجه این معامله چه خواهد شد، گفت: مطرح کردن مباحثی همچون معامله قرن یک خیانت بزرگ و آشکار به ملت و مردم فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی تاکید کرد: فلسطین یک ایده آرمانی برای جهان اسلام است و مسلماً مسلمانان نمی‌پذیرند که این آرمان نابود شود؛ بلکه آنان می‌خواهند اسرائیل دست از جنایاتش بردار تا فلسطینیان بتوانند با تصمیم خودشان یک دولت واحد ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها و اهالی اصیل منطقه اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودی‌ها خودشان باید به شکل دموکراتیک تشکیل دولت دهند و از امکاناتی که دارند استفاده کنند. من معتقدم معامله قرن موفق نمی‌شود زیرا در درجه اول فلسطینی‌ها با آن مخالف هستند.

خرازی گفت: هدف از مطرح کردن مسائلی مانند معامله قرن نابود کردن فلسطین است که مسلمانان در جای‌جای مختلف دنیا نشان دادند که مخالف این طرح هستند تنها رژیم‌های وابسته به آمریکا برای خوش‌خدمتی مواضع نیم‌بند و یا موافق گرفته‌اند که راه به جایی نخواهند برد. 

وی ادامه داد: محور مقاومت تا کنون بسیار خوب عمل کرده است و توانسته خودش را تثبیت کند و کشورهای مختلف هم به آن‌ها پیوسته‌اند زیرا برخاسته از اراده مردم هستند.

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی درباره آینده صلح در منطقه بیان کرد:هرچه قوی‌تر باشیم صلح در آینده بهتر تحقق پیدا خواهد کرد، لذا باید قوی بود چه از نظر نظامی، حضور مردم و اقتصادی تا بتوانیم در راستای برقراری امنیت چه در ایران و چه در منطقه گام‌های موثری برداریم.

وی همچین درباره راهکارها برای خروج آمریکا عنوان کرد: مقاومت مردم در خروج آمریکا از منطقه بسیار موثر است، کشورهایی در منطقه وابسته به ایالات متحده هستند که تابع و حامی این کشورند بنابراین مردم باید در صحنه حضور داشته باشند، مقاومت کنند و نگذارند که آمریکا به اهدافش دست پیدا کند.

خررازی درپاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که چرا کشورهای عربی منطقه در بازی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درخصوص معادلات منطقه افتاده‌اند، گفت: این کشورها برخاسته از اراده مردم‌شان نیستند و وابسته به بیگانگان هستند وجود و بقای‌شان به حمایت خارجی بستگی دارد و به این دلیل است شرایط ناگواری را امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم.

وی در پایان گفت: پاسخ به این رفتارها مقاومت و بیداری مردم است زیرا مردم باید بیدار شوند و حقوق خودشان را مطالبه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معامله قرن معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین با برپایی تجمعی باشکوه از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، از آنها حمایت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان قزوین در جهت حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل ظهر امروز تجمعی خودجوشی را در دانشگاه فنی شهید بابایی برگزار کردند.

دانشجویان ضمن حمایت قاطع از اقدامات جبهۀ مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بار دیگر از رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانش اعلام انزجار کردند.

دانشجویان قزوینی با گرایش‌ها و رشته‌های مختلف همه با هم یک صدا شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «دانشجو بیدار است، از ظلم بیزار است» و «شرارت اسرائیل، زیره سره آمریکاست» را فریاد می‌زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا