Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لغو انتقال فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی، گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مانع تحصیل فرزندان اعضای هیئت علمی در رشته‌های پزشکی شدیم و در حال حاضر خانواده‌های این افراد این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی طهرانچی در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو به ما ابلاغ کرد که مانع تحصیل فرزندان اعضای هیئت علمی در رشته‌های پزشکی بشویم که ما هم این ابلاغیه را اجرا کردیم و اکنون بعضی خانواده‌های این دانشجویان از موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت 134 نفر از فرزندان اعضای هیئت علمی که امکان تغییر رشته به رشته‌های پزشکی را داشته‌اند و تاکنون نیز سه ترم تحصیلی خود در این رشته‌ها پشت سر گذاشته‌اند چه می‌شود، توضیح داد: موضوع جلوگیری از ادامه تحصیل این افراد به ما ابلاغ شده و در این حوزه نواقصی وجود دارد که در حال پرسش آن‌ها از تصمیم‌گیرندگان هستیم.

به گزارش ایسنا، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی را در اوایل بهمن ماه سال جاری لغو کرد و مقرر شد تا از آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به بعد، پذیرش چهار رشته پرمتقاضی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت متمرکز و هم‌زمان با پذیرش دوره‌های روزانه، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های دولتی با انتخاب رشته متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

بر اساس مصوبات بیست و دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد موظف است، تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضای هیات‌علمی بر اساس مصوبه هیات رئیسه آن دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که فاقد شرایط و ضوابط دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ 25 تیر سال 92 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی است را لغو کند.

همچنین چنانچه افراد دیگری در سنوات قبل یا بعد وجود دارند که تغییررشته آن‌ها نیز برخلاف شرایط و ضوابط دستورالعمل فوق انجام‌شده، تغییر رشته آن‌ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی لغو و وضعیت تمامی افراد فاقد شرایط و ضوابط تغییر رشته طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی به همراه مدارک و مستندات لغو تغییررشته آن‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارسال کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته نیز در برنامه "دست‌خط" شبکه 5 سیما به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد: درباره این موضوع دو یا سه بحث داشتیم و این‌ها مدام با هم مخلوط شد. یکی بحث فرزندان اعضای هیات‌های علمی مبنی بر این که دامپزشکی‌ها به رشته پزشکی بیایند، بود که دکتر رهبر (رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی)در زمان خودشان تصمیمی گرفته بودند که اخیراً دوباره شورای سنجش و پذیرش گفتند سرجای خودشان بازگردند. آن کار، فساد نبود.

طهرانچی افزود: این تصمیمی بود که دکتر رهبر در هفت مهر ماه ۱۳۹۶ گرفته بودند. به تبع، تصمیمی مدیریت بود و تا الان هم بعد از اینکه دانشجویان سه ترم درس خواندند، شورای سنجش ورود کرد و گفت نه، این‌ها برگردند. این بحث خودشان بود و فساد نبود. تعبیری بود که دکتر رهبر از قانون داشت که من می‌توانم این تصمیم را بگیرم.

به گزارش ایسنا، صحبت‌های دکتر طهرانچی در برنامه "دست‌خط" که بعد از ظهر روز جمعه 25 بهمن ماه از شبکه 5 سیما پخش شد و توضیحات روز شنبه (26 بهمن) ایشان در حاشیه مراسم افتتاح واحد بین‌الملل فرشتگان و در پاسخ به خبرنگاران، نخستین اظهارات رسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره لغو انتقال فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي شورای سنجش و پذیرش فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد به رشته های پزشکی شورای سنجش و پذیرش دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرزندان اعضای هیئت علمی نفر از فرزندان اعضای لغو انتقال فرزندان پیگیری می کنند شرایط و ضوابط دیوان عدالت خانواده ها تغییر رشته رشته آن ها دکتر رهبر بهمن ماه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان